تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
کد مطلب : ۴۳۱۳۲۸
بنابر اعلام رسمی مسئولان، شهرستان نکا با ثبت 258 مبتلا به کرونا در 48 ساعت گذشته علاوه بر سه رقمی شدن رکورد مبتلایان در موج جدید این بیماری، اکنون همچون استان مازندران در وضعیت قرمز قرار گرفته و بیمارستان امام حسین(ع) نکا نیز به وضعیت کرونایی سابق بازگشته است.
۰
plusresetminus
رکورد مبتلایان کرونایی نکا 3 رقمی شد/ ثبت بیش از 250 مبتلا در 48 ساعت گذشته
علیرضا خانجانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ،ضمن تأیید خبر سه رقمی شدن تعداد مبتلایان در شهرستان برای اولین مرتبه در موج دوم، اظهار کرد: متأسفانه اکنون نکا همچون استان مازندران در وضعیت قرمز ابتلا به بیماری کرونا قرار گرفته است.

وی افزود: این درحالی است که در موج اول تعداد مبتلایان در شهرستان دو رقمی و در محدوده تا ۵۰ نفر قرار داشت اما این آمار با ۱۱۷ نفر بیمار سرپایی و هفت نفر بستری در یکشنبه ۲۲ تیرماه و ۱۲۶ نفر بیمار سرپایی به همراه هشت نفر بستری در ۲۳ تیرماه سه رقمی شد و همانطور که از قبل پیش‎‌بینی می‌شد این هفته اوج فراگیری بیماری در شهرستان باشد متأسفانه محقق شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا در تبیین دلایل این اتفاق، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این اتفاق قرمز شدن وضعیت در بسیاری از شهرهای دیگر ازجمله شهرهای همجوار نکا بوده و سبب بالا رفتن آمار شد که نشان می‌دهد هشدارهای هفته‌های قبل ما به وقوع پیوسته است.

این مسئول با بیان انتظار از مردم برای کمک در این زمینه، اضافه کرد: تالارها، استخرها، اماکن عمومی و حتی کلاس‌های بخش خصوصی و مراسمات در مساجد نیز در نکا تعطیل شده است و امیدواریم با جدی گرفتن ماسک زدن و رعایت نکات دیگر توسط مردم مشکل بیشتر نداشته باشیم که اگر مردم پای کار نیایند قطعاً با افزایش بیماران سرپایی و بستری برای هفته‌های بعد مشکلات چند برابر خواهد بود.

وی گفت: طبیعی است که امکانات ما نیز محدود است و براساس امکانات خود داریم کار می‌کنیم و اکنون نیز از طریق رسانه‌ها گرفته تا هلال احمر و آتش‌نشانی که با بلندگو در سطح شهر اعلام می‌کنند از مردم خواهش می‌کنیم تا همکاری کنند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

خانجانی تصریح کرد: برای ادارات نیز زدن ماسک اجباری شد و تمام ادارات را کنترل کردیم و جاهایی که رعایت نمی‌کردند تذکرات توسط ستاد پیشگیری از کرونای شهرستان انجام شد که انتظار داریم مکان‌هایی که رعایت نمی‌کردند ظرف روزهای آتی رعایت در آن جا کامل شود.

وی افزود: خدمات ادارات به مراجعه‌کنندگان نیز با زدن ماسک باید باشد یعنی کسی که ماسک و وسایل حفاظت فردی نداشته باشد ادارات خدمتی به این افراد ارائه نمی‌کنند اما بازهم همه تأکید ما بر مردم است که از اجتماعات پرهیز کنند چراکه امن‌ترین مکان خانه است و جز برای کارهای ضروری از خانه بیرون نروند و اگر هم بیرون می‌آیند از وسایل حفاظت فردی مانند ماسک و دستکش استفاده کرده و فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.

* بازگشت بیمارستان‌ها به وضعیت کرونایی

مدیر شبکه بهداشت نکا از بازگشت بیمارستان امام حسین(ع) این شهرستان به وضعیت کرونایی پس از نزدیک به ۷۰ روز خبر داد و اضافه کرد: از روز ۲۲ تیرماه در بیمارستان امام حسین(ع) نکا بیمار کرونایی بستری می‌شود که تا امروز ۱۸ نفر در این بیمارستان به خاطر کرونا بستری هستند.

این مسئول اضافه کرد: باتوجه به اینکه ظرفیت بیمارستان امام بهشهر پر شده و امکان ارسال بیماران به آن از نکا وجود ندارد و اینکه این آمار متغیر بوده و هر روز بر تعداد آن افزوده می‌شود بیمارستان‌‌های بوعلی و امام حسین(ع) نکا آماده شده‌اند که بیمارستان امام حسین(ع) بستری را آغاز کرده و بیمارستان بوعلی به زودی بستری را آغاز خواهد کرد.

وی درمورد وضعیت برپایی نماز در مساجد گفت: اگر حداقل‌های بهداشتی در موقع اقامه نماز در مساجد رعایت شود که البته قبلا هم مشکلی در این زمینه نداشتیم و فاصله‌ها رعایت می‌شد مشکلی خاصی وجود ندارد اما درمورد نمازجمعه باید تصمیم‌گیری شود که باتوجه به تعطیل شدن نمازجمعه در شهرهای قرمز کشور، آیا این هفته نمازجمعه برگزار بشود یا خیر که درصورت تعطیلی نمازجمعه به نظر می‌رسد نماز در مساجد نیز تعطیل خواهد شد.

خانجانی تأکید کرد: عمده تأکید ما روی برگزار نشدن مراسم مانند عروسی، عزا، تشییع جنازه، تولد و هر نوع دیگر از اجتماعات چه در باغ، سورتینگ یا پیلوت منازل است چراکه آمار بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد نزدیک به ۹۰ درصد ابتلائات در اثر حضور در اجتماعات بوده است.

وی افزود: فعلا اولویت تعطیلی با اماکن شلوغ است و نیازی هم به تعطیلی کامل بازار و اصناف نیست اما آنچه مشخص است با همکاری اصناف و خود مردم باید نکات رعایت شود البته امکان شلوغ مانند پیشخوان‌ها، بانک‌ها، فروشگاه‌های شلوغ و زنجیره‌ای دسته‌بندی شده‌ و رصد می‌شوند تا حتما به پروتکل‌های بهداشتی عمل کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴