تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۴۳۰۷۷۶
رئیس اداره بهداشت آمل گفت:کمتر از 20 درصد شهروندان آملی در دوره اول کرونا مبتلا به کرونا شدند و امروز بیش از 150 نفر در بیمارستان بستری هستند.
۰
plusresetminus
20 درصد آملی‌ها به کرونا مبتلا شدند/ مردم رعایت نکنند، اوضاع بحرانی می‌شود
به گزارش بلاغ، با وجود تمام تلاش های که برای فرهنگسازی برای مقابله با ویروس کرونا،  انجام شد، این بیماری دوباره در مدار افزایشی قرار گرفت و سیر صعودی یافت، زنگ خطری که بر روی شهرهای مازندران آژیر قرمز روشن کرد و این استان را به حالت آماده باش سوق داد.

امار بستری ها روز به روز افزایش یافت و بار دیگر منجر به تعطیلی های مشاغل پر خطر در شهرهای قرمز شد و همه این ها تاوان عدم رعایت افرادی است که بدون ماسک و فاصله اجتماعی روزمرگی می کنند و کووید 19 را فراموش کرده اند.

در حالی تعداد شهرهای قرمز در مازندران به 5 عدد رسید که شهرهای دیگر نیز اگر همین منوال را طی کنند، برای از نارنجی به قرمز شدن خیلی دور نیستند، دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز روز گذشته از 112 بیمار جدید در 24 ساعت خبر داد و مجموع بیماران کرونایی بستری شده در مازندران را 493 بیمار خواند.
 
آمل همچنان قرمز

فرامرز اکبری در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه بیش از 150 بیمار کرونایی در آمل بستری هستند، گفت: بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستان امام خمینی ره  و بیمارستان شمال بستری هستند، وضعیت امل بعد از چند هفته روند نزولی، روند افزایشی دارد و همچنان قرمز است.

وی با بیان وضعیت قرمز در شهرستان آمل، عنوان کرد: به دلیل افزایش شیوع دوباره کرونا از چهارشنبه هفته گذشته ، بیمارستان امام علی ع و امام رضا ع و شمال نیز برای مداوای بیماران به بیمارستان امام خمینی ره اضافه شدند.
 
کرونا در آمل زیرمدار 20 درصد

رئیس بهداشت آمل ادامه داد: کمتر از 20 درصد شهروندان آملی در دوره اول کرونا مبتلا به کووید 19 شدند.

وی از سرعت بیشتر کووید19 خبر داد و افزود: با وجود بسته شدن تالارها، سالن های آرایشگاهها و .. امیدواریم تا 2 هفته اینده شاهد کاهش این بیماری باشیم.

وی تصریح کرد: در حالی که شنبه 105 نفر در بیمارستان بستری بودند، امروز بیش از 150 نفر در بخاطر این بیماری بستری هستند.

جشن های تلخ

اکبری 70درصد ابتلا به ویروس کرونا را در مراسم عزاداری و عروسی ها خواند و خاطرنشان کرد: در یکی از شهرهای استان، فقط   در یک مهمانی 16 نفر به این بیماری مبتلا شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه عادی شدن ویروس کرونا در جامعه و عدم رعایت پرتکل های بهداشتی باعث شیوع مجدد این بیماری در شهرستان شد.

رئیس بهداشت آمل عدم رعایت مردم را عامل افزایش کووید 19 دانست و اظهار کرد: با وجود اینکه از تالارهای شهرستان بازدید می شد و جزء یکی دو مورد نواقصی در رعایت پرتکل های بهداشتی نداشتیم، اما از سوی میهمان ها رعایت نمی کردند.

وی به رعایت موارد بهداشتی از بروز بیماری کرونا تاکید کرد و ادامه داد: ماسک  و شست  و شوی مداوم دست ها یکی از بهترین و جدی ترین روش پیشگیری اولیه بیماری کروناست، از مردم انتظار می رود کرونا را جدی بگیرند، موارد بهداشتی را رعایت کنند.

اکبری افزود: شهروندان حدالامکان از خانه خارج نشوند و در هنگام ضرورت حتما فاصله اجتماعی را رعایت کنند و با رعایت نکات ضروری مراقب خود و دیگران باشند.

فرماندار امل نیز در جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونا که هر روز در فرمانداری آمل برگزار می شود به رعایت پرتکل بهداشتی تاکید کرد و گفت: آمل مقام اول در کرونا را دارد و در چند روز گذشته و روند افزایشی داشته ایم، باید همگی همکاری کنیم تا این وضعیت به شرایط عادی برگردد.

در حال حاضر حاضر آمل، بهشهر، نوشهر و فریدونکنار شهرهای با آژیر قرمز هستند واگر مردم رعایت نکنند، انتظار بدتر از این را خواهیم داشت، متاسفانه با وجود اینکه پنجمین ماه سپری شدن با ویروس کرونا را سپری می کنیم، شهرندان این بیماری را همچنان جدی نمی گریند و به جای اینکه با این بیماری کنار بیایند و با رعایت پرتکل ها آن را بخشی از زندگی خود بدانند؛ ان را نادیده می گیرند و گمان می کنند از بین رفته است.

آرایشگاههای زنانه به مدت یک هفته تعطیل هستند، همچنین تالارها، مراکز فرهنگی آموزشی، سالن های بدنسازی، امید می رود شهروندان نیز مسئولیت اجتماعی داشته باشند و نکات ضروری را رعایت کنند، تا شاهد سیر نزولی این ویروس منحوس باشیم.

افراد با بی اعتنایی به گوشزدهای رسانه ها به مسافرت می روند، شهروندان به مراکز خرید، بی دغدغه، بدون نکات بهداشتی و  این حجم از بی اعتنایی منجر شد تا با وجود سیر نزولی، باز شاهد بیماری عزیزانمان باشیم، بطوری که آمار فوتی ها افزایش چشم گیری داشت و در روز گذشته رکورد خود را شکست.

 ما در جایگاه یک شهروند باید با رعایت پرتکل ها اولین پتک را به خودمان بزنیم تا جامعه ای سالم داشته باشیم و عزیزانمان را بخاطر ویروس کرونا و یا حتی ترس از کرونا که آمار شگفت آوری از مرگ و میرها در اثر مصرف الکل بوده است را نداشته باشیم و به این اشتباهات ناگوار پایان دهیم.

با وجود 2 بیمار در اخرین روزهای بهمن ماه آژیر کرونا در مازندران به صدا درآمد و با فراز و نشیب هایش بزرگترین دغدغه مردم تا به امروز بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴