تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۴۲۹۷۵۶
کارشناس مسائل سیاسی به قتل وحشیانه جورج فلوید سیاه‌پوست امریکایی به دست دستگاه پلیس این کشور اشاره و تاکید کرد:جنایت قتل جورج فلوید، ادعای کاذب امریکا در دفاع از آزادی، حقوق بشر و دمکراسی را آشکار کرد.
۱
plusresetminus
قتل جورج فلوید ادعای کاذب امریکا در دفاع از حقوق بشر است/برجام اثبات کرد نمی‌توان به دشمن دل بست
به گزارش بلاغ، حقوق بشر از واژه‌های پر طمطراقی است که در تاریخ معاصر مورد سوء استفاده قدرت‌های سلطه‌گر و استعمارگران قرار گرفته و به ابزاری برای استثمار سرمایه‌های طبیعی و انسانی جوامع مختلف تبدیل شده است.
 
ایالات‌متحده امریکا بارزترین نمونه این استعمارگران است که همواره از واژه حقوق بشر و حمایت از بشریت در ادبیات سیاسی خود بهره می‌گیرد. 
 
دولتمردان امریکایی ادعای محور بودن در عرصه حقوق بشر را دارند و با این عنوان حتی به تحریم و گزینه نظامی علیه کشور‌ها می‌پردازند. هرچند که در سال‌های اخیر به‌ویژه پس از حوادث 11 سپتامبر مسئله «تروریسم و مبارزه با آن» به اولویت گفتاری و رفتاری امریکا در سیاست خارجی مبدل شده و حتی جنگ‌هایی همچون افغانستان، عراق، لیبی و... را به پا کرده است.
 
اما مقوله حقوق بشر در قالب حمایت از ملت‌ها در برابر ظلم حاکمان و نیز مقابله با تهدیدات بین‌المللی نظیر خطر تکثیر و توسعه سلاح‌های کشتارجمعی، همچنان ابزار اصلی سیاست خارجی امریکا را به خود اختصاص داده است. 
 
امنیت ملی و جهانی بهانه‌ای است که امریکا برای توجیه رفتار‌های مداخله‌گرایانه خود در اقصی نقاط جهان به کار می‌گیرد.
 
محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: امریکا رژیم خبیثی است که تنها چیزی که در تار و پودش وجود ندارد حقوق بشر است و بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر به شمار می‌آید.
 
وی تاکید کرد: جنایات امریکا در ایران محدود به پس از انقلاب یا سال‌های اولیه پیروزی انقلاب نیست، بلکه از قبل از انقلاب و از کودتای 28 مرداد 1332 می‌توان انواع جنایت‌های امریکا را احصا و تشریح کرد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جنایات امریکا صرفاً علیه ایران اسلامی و ملت ایران نیست، افزود: از بدو کشف امریکا به ویژه در قرن بیستم، مملو از انواع جنایت‌های امریکایی‌ها در دنیا است. 
 
احمدی خاطرنشان کرد:از نیمه دوم قرن بیستم حداقل ۱۰۰ کشور را می‌توان نام برد که به نوعی هدف سیاست‌های ضد بشری و جنایات جنگی امریکا در قالب کودتای نظامی، تهاجم نظامی، ترور سیاستمداران و کشتار و کنترل جمعیت به ویژه در کشورهای آفریقایی بوده‌اند.
 
وی جنایات امریکا را محدود به ایران ندانست و گفت: امروز در یمن، بحرین، فلسطین، عراق، سوریه، ونزوئلا و ... به خوبی می‌توان اقدامات ضد بشری امریکا را مشاهده کرد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با بازخوانی حوادث 6 تا 12 تیرماه اظهار کرد: 6 تیر سالروز ترور رهبر معظم انقلاب است و با گذشت 31 سال از زعامت ایشان می‌توان فهمید که دشمن چه شخصیتی را هدف قرار داده بود، پس از آن شاهد سالروز فاجعه ۷ تیر و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و بمباران شیمیایی سردشت هستیم. در ادامه ترور ائمه جمعه و به طور مشخص ترور شهید صدوقی در 11 تیر رخ داد و پایان‌بخش این هفته در 12 تیر، سالروز سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ قربانی از سوی امریکایی‌ها بود که 46 نفر مسافر غیرایرانی بودند و 66 قربانی نیز کودک زیر 10 سال بودند.
 
احمدی به زوایای دیگر تروریسم امریکا علیه ملت ایران اشاره و تصریح کرد: امروز ما به معنای واقعی در یک جنگ اقتصادی و روانی با آمریکای پلید قرار داریم و امریکا با تحریم همه آحاد مردم ما را هدف خود قرار داده است و در واقع شاهد تروریسم اقتصادی هستیم.
 
وی تصریح کرد: امروز علاوه بر تشدید سیاست‌های خصمانه امریکا، در داخل کشور شاهد برخی تحرکات عوام‌فریبانه هستیم که یا از روی خیانت‌پیشگی و یا از منظر غفلت و ناآگاهی است که در راستای کنارآمدن با کدخدا اظهارات دشمن‌پسندانه می‌کنند و از ضرورت مذاکره با امریکا سخن می‌گویند و فکر می‌کنند که اگر مذاکره کنیم تحریم‌ها برداشته می‌شود.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه برجام اثبات کرد نمی‌توان به دشمن دل بست، افزود: در آن‌جا هم قول لغو تحریم‌ها داده شد، اما در مقام عمل از همان روزهای اول تحریم‌ها تشدید شد.بنابراین نباید امیدوار باشیم که اگر تسلیم شویم و دست از مقاومت برداریم امریکا با ما کنار می‌آید و این نکته‌ای است که باید تبیین شود.
 
احمدی به آخرین حمله تروریستی امریکا به ایران که علیه سرداران شهید مقاومت به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا در دی ماه سال 99 انجام شد، اشاره و خاطرنشان کرد: ارتش تروریست و جنایتکار امریکا به دستور رئیس جمهور این کشور سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانش را در خاک عراق به شهادت رساند در حالیکه حاج قاسم سلیمانی مهمان دولت عراق بود و برای یک دیدار دیپلماتیک به این کشور سفر کرد. 
 
وی به قتل وحشیانه جورج فلوید سیاه‌پوست امریکایی به دست دستگاه پلیس این کشور اشاره و تاکید کرد:جنایت قتل جورج فلوید، ادعای کاذب امریکا در دفاع از آزادی، حقوق بشر و دمکراسی را آشکار کرد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در پایان اظهار کرد: همه این‌ها باعث می‌شود که جهان با چهره واقعی سیاست‌بازان امریکایی که خود را حافظ حقوق بشر می‌دانند، آشنا شوند، آنان در واقع ایجاد کنندگان بلایای حقوق بشری هستند. 
 
به گزارش بلاغ، ایالات متحده امریکا با اتخاذ رویکردی ابزاری، بزرگترین پارادوکس رفتاری را به نمایش گذارده است؛ چرا که در عین ادعای حمایت از حقوق بشر به نقض مکرر آن در سطح داخلی و بین المللی نیز می‌پردازد، در واقع با قاطعیت می‌توان گفت که امریکا حقوق بشر را به عنوان دستاویز و ابزاری در مسیر اهداف خود به کار گرفته تا از این طریق بر سرنوشت ملت‌ها سلطه‌یافته و انواع فشارها را بر کشورهای مخالف خود تحمیل کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴