مسئول جشنواره خدمت مازندران اعلام کرد

ثبت‌نام 16 هزار و 777 مازندرانی در سامانه خادمیاری

تاریخ انتشاريکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۲۹۶۰۵
مسئول جشنواره خدمت در دفتر کانون‌های خدمت رضوی مازندران بابیان اینکه 16 هزار و 777 نفر از مازندران در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی ثبت‌نام کردند، افزود: تاکنون 10 هزار و 149 نفر از این تعداد تائید اولیه شده و سامانه آن‌ها فعال‌شده است.
۱
plusresetminus
ثبت‌نام 16 هزار و 777 مازندرانی در سامانه خادمیاری
سهیل صالحی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به ساماندهی خادمیاران رضوی استان مازندران و چگونگی روند جذب خادمیار افتخاری حضرت امام رضا (ع) اظهار کرد: هدف از تشکیل کانون‌های خادمیاری رضوی در سراسر استان توجه به این اصل است که خدمت به هشتمین امام شیعیان حضرت رضا (ع) محدود به محدوده حرم و شهر مشهد نشود و افرادی که علاقه‌مند به خدمت به امام مهربانی‌ها هستند بتوانند در شهر، محل کار وزندگی خودشان، کارهای عام‌المنفعه به مردم نیازمند ارائه دهند.
 
وی بابیان اینکه 16 هزار و 777 نفر از مازندران در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی ثبت‌نام کردند، افزود: تاکنون 10 هزار و 149 نفر از این تعداد تائید اولیه شده و سامانه آن‌ها فعال‌شده است و باید رزرو خدمت داشته باشند که به جهت عدم فعالیت کانون‌های محلی و موضوعی تنها هزار و 390 نفر از این تعداد موفق به رزرو خدمت شدند.
 
مسئول جشنواره خدمت در دفتر کانون‌های خدمت رضوی مازندران ادامه داد: 9 هزار نفر از خادمیاران استان از مرحله گزینش نهایی عبور کردند که از این تعداد 7 هزار و 432 نفر با مراجعه به سامانه خادمیاری، مصداق خدمت برگزیدند.
 
صالحی بیان کرد: خادمیاران رضوی باید در هفته 6 ساعت فعالیت داشته باشند و به‌پاس قدردانی از فعالیت آن‌ها که در راستای محرومیت‌زدایی انجام می‌دهند، شیفت حرم در مشهد مقدس برای فرد خادمیار محقق می‌شود.
                                                                                            وی بابیان اینکه متأسفانه در برخی شهرستان‌ها مسئول کانون محلی هنوز احراز هویت نشده است و یا عرصه خدمت با نوع فعالیتی که خادمیار ارائه می‌کند باهم مطابقت ندارد گفت: خادمیاران بایستی با مراجعه به سامانه خادمیاران رضوی به آدرس  khademyar.aqr.ir عرصه‌های خدمتی خود را مشخص و گزارش فعالیت خود را ثبت کنند.
 
مسئول جشنواره خدمت در دفتر کانون‌های خدمت رضوی مازندران با اشاره به اینکه لباس خادمی آستان قدس رضوی فقط باید در حرم امام رضا (ع) استفاده شود، افزود: هیچ‌یک از خادمیاران اجازه ندارند خارج از محدوده حرم مطهر رضوی از لباس خدام حرم استفاده کنند و  نظارت و ارزیابی عملکرد خادمیاران و بازرسی از نحوه اجرای فعالیت‌های حوزه خادمیاری موردتوجه دبیران کانون‌های خدمت رضوی در شهرستان‌ها و سر رابطان کانون‌های تخصصی باشد.
 
صالحی با اعلام اینکه در اجرای خدمت خادمیاران به محرومین کمیت ملاک نیست، بلکه کیفی سازی خدمات اهمیت فراوانی دارد، تصریح کرد: خدمت به امام مهربانی‌ها فقط انجام شیفت در حرم مطهر نیست، بلکه اصل کار و فعالیت خادمیاران رضوی، ارائه‌ خدمات کریمانه به محرومین در محل سکونت و کار است و پاداش این خدمات، شیفت حرم منور رضوی است.
 
صالحی خاطرنشان کرد: هر خادمیار در سال ۱۴ سهمیه خدمت در حرم دارد، دو مورد از طریق جشنواره خدمت، دو مورد دیگر از طریق آزمون‌های غیرحضوری در سامانه و ۱۰ کشیک از طریق مصداق خدمتی محقق می‌شود.
 
مسئول جشنواره خدمت در دفتر کانون‌های خدمت رضوی مازندران با اشاره به اینکه با توجه به تعطیلی موقت روند نام‌نویسی علاقه‌مندان در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی و اعلام نارضایتی خیل کثیری از مردم استان برای اینکه قادر به ثبت‌نام به‌عنوان خادمیار رضوی نیستند، ساماندهی خادمیاران استان در دستور کار قرار دارد، گفت: انتخاب عرصه و مصداق خدمتی از طریق سامانه خادمیاری و ثبت گزارش فعالیت‌ها از سوی خادمیاران و ملاحظه و تائید فعالیت‌ها توسط مسئولان مربوطه مهم است و همه‌ خادمیاران و مسئولان تحت آیین‌نامه‌ واحدی مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند و عدم رعایت ضوابط از سوی هر یک از اعضای این تشکیلات، موجب حذف آن فرد از سیستم خادمیاری توسط آستان قدس رضوی می‌شود.
 
صالحی اظهار کرد: خادمیاران رضوی استان برای جشنواره خدمت که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در منشور هفتگانه آستان قدس رضوی درزمینهٔ اثرگذاری فرهنگی و ارائه خدمات به محرومین و نیازمندان و معرفی مدل‌ها و الگوهای برتر خدمت به محرومین و نیازمندان در حال برگزاری است، محتوا تهیه کنند.
 
وی بابیان اینکه ابتکارات خادمیاران در حوزه محرومیت‌زدایی بهترین محتوا برای این جشنواره خواهد بود، افزود: خادمیاران علاوه بر ارائه خدمت در استان و شهرستان محل سکونت خود الگوها و مدل‌های زیبایی از انجام خدمت و فعالیت را در سامانه خادمیاری بخش جشنواره خدمت به ثبت برسانند تا پس از داوری مرحله اول حق انتشار یابند و خادمیاران دیگر استان‌ها و مناطق مختلف کشور از این تجربیات بهره‌مند شوند و به‌عنوان شیوه و ابتکار جدید در استان و محل سکونت خود اجرا کنند.
 
مسئول جشنواره خدمت در دفتر کانون‌های خدمت رضوی مازندران بیان کرد: خادمیاران در زمان ثبت آثارشان در جشنواره خدمت باید متن را به‌گونه‌ای درج کنند که هدف از اجرای طرح موردنظر، جنبه‌های تأثیر گزاری و ابتکارات و خلاقیت در طرح و همچنین قابلیت الگوبرداری و استفاده از تجربیات و ابتکارات آن طرح بر همگان مشخص باشد و از نوشتن گزارش پرهیز کنند.
 
صالحی در ادامه این گفتگو به ولایت مداری و دلدادگی به اسلام و ائمه معصومین (ع) ملت ایران اسلامی و مازندران (طریق الرضا) اشاره کرد و گفت: مردمان این مرزوبوم در طول تاریخ اسلام میزبانی شایسته‌ای از امامزادگان بوده و در دهه کرامت و ایام منتسب به ولادت امام مهربانی‌ها علاوه بر خراسان رضوی در سایر شهرها و روستاهای کشور به‌ویژه مازندران برنامه‌هایی در راستای گسترش فرهنگ منور رضوی و تبیین سیره و فضایل اخلاقی ثامن‌الحجج (ع) اجرا می‌شود.
 
وی بابیان اینکه فرصت آشنایی و عمل به آموزه‌های دینی به‌ویژه سیره عملی حضرت رضا (ع) بایستی برای همگان فراهم شود، عنوان کرد: امام رضا (ع) فرمودند: «اگر مردم خوبی‌های گفتار ما را بدانند، از ما پیروی می‌کنند» فرصت بسیار ارزشمند دهه کرامت‌ برای تبیین معارف دین و توسعه فرهنگ رضوی در راستای خدمت کریمانه به محرومین بکار بسته شود.
 
مسئول جشنواره خدمت در دفتر کانون‌های خدمت رضوی مازندران از دهه کرامت به‌عنوان ایام ایجاد نشاط و شادی مؤمنانه برای اهل ایمان یادکرد و گفت: خادمیاران آستان قدس رضوی، احیاء کنندگان سیره ائمه اطهار (ع) هستند و دستگیری از محرومین و نیازمندان را باهدف اشاعه فرهنگ منور رضوی در دستور کاردارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما