تاریخ انتشارسه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
کد مطلب : ۴۲۸۹۵۳
رئیس اداره اصناف شهرستان آمل گفت:27 هزار واحد کسبی وجود دارد که 20 هزار کسبه پروانه کسب دارند، که از این تعداد 3 هزار کسبه خانوم هستند.
۰
plusresetminus
بیشترین آسیب اقتصادی کرونا به صاحبان تالارها
سعید کرمی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه 60 اتحادیه در این شهرستان به ثبت رسیده شده است، گفت: 27 هزار واحد کسبی وجود دارد که 20 هزار کسبه پروانه کسب دارند، که از این تعداد 3 هزار کسبه خانوم هستند.

وی از 45 هزار و 548 نفر شاغل در صنف ها عنوان کرد و :45 هزار کسبه بیمه تامین اجتماعی هستند، 4 هزار کسبه در حوزه تولیدی، 2 هزار کسبه خدماتی، 9 هزار کسبه توزیع و 3 هزار قالی باف هستند.

رئیس اداره اصناف شهرستان آمل تصریح کرد: 2 هزار و450  پروانه صادر کردیم که یک هزار تمدید و یک هزار و 500 پروانه کسب در سال گذشته صادر کردیم و از این بین بیشترین پروانه برای مشاور املاک و اتومبیل است.

وی مجموع بازرسی در سال گذشته را 11 هزارخواند و عنوان کرد: 11 هزار نفر در واحد آموزشی اتاق اصناف، آموزش دیدند، که آموزش های فقه بازار، قانن نظام صنفی و مالیات و.. آموزش داده می شود.

کرمی  با بیان اینکه کرونا بر اقتصاد جهان ضربه سختی زد، اظهار کرد: همه صنوف آسیب دیدند، که البته مدیران تالارها، قهوه خانه ها، گیم نت ها، و.. بازاریانی  که مخصوصا اجازه مغازه می دادند، آسیب زیادی دیدند.

کرمی ادامه داد: 450 واحد صنفی در زمان کرونا بخاطر رعایت نکردن اصول بهداشتی پلمپ شدند.

رضا عباسی به کشف 45 هزار دستکش لاتکس توسط احتکار کنندگان اشاره کرد و گفت: ماسکn95،  دارو، مواد ضدعفونی کشف شد که به دستور فرمانده سپاه 2/3 این کشفیات به بیمارستان ها و مابقی به ادارات داده شد.

وی با تاکید اینکه کشف احتکار و جلوگیری از گران فروشی تاثیر بسزایی در کنترل قیمت داشت، خاطرنشان کرد: به گفته شهید چمران( وقتی شیپور جنگ خورده می شود، مرد و نامرد مشخص می شود) در این شرایط بحرانی است که مشخص می شود چه افرادی با احتکار جان هم وطنانشان را می گیرنند و چه افرادی با خطر کردن جان خود به هم وطنان خود جانی دوباره می بخشند.

مسئول بسیج اصناف آمل تصریح کرد: با تشکیل گروه های مشترک بازرسی و پشتیبانی دستگاه های نظارتی و با دستور دادستان و فرمانده سپاه آمل موفق به کشف انبار و محل دپوی این اقلام شدیم.

وی ادامه داد: 460 بسته حمایتی کمک مومنانه بسیج اصناف به ارزش هر بسته 350 هزار تومان است که این بسته ها حمایتی  به صنف های آسیب دیده و جانبازان و افراد نیازمند شناسایی و تحویل داده شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴