تاریخ انتشاردوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۲۸۷۳۴
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جویبار گفت: حداقل توقع مراکز قرآنی شهرستانی از مسئولان این است که در سال یک‌بار شاهد فعالیت‌های آنان باشند که همین میزان نیز دریغ می‌شود و سخت‌تر از کمبود بودجه نگاه مثبت نداشتن مسئولین ما به بخش قرآنی است.
۰
plusresetminus
مسئولان نگاه مثبتی به فعالیت‌های قرآنی ندارند/مربیان قرآنی حتی بیمه هم نیستند
حجت‌الاسلام قنبرعلی بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ بابیان اینکه تبلیغات امر مهمی در جامعه انسانی و اسلامی است گفت: تبلیغات در تمامی حوزه‌ها دارای اهمیت است ازجمله امور اقتصادی که با هزینه‌های زیادی روبروست و در جامعه اسلامی نیز همه‌کسانی که دغدغه دین‌دارند باید مبلغ دین باشند.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی باهدف اعتلای فرهنگ نغز و پربار اسلام راستين و تبلور حيات معنوی و تعيين و ترويج شاخص‌های اعتقادی، بنياد نهاده شد افزود: سیاست‌گذاری، برنامه‌ريزي، هدايت، سازمان‌دهی، پشتيباني و نظارت بر تبليغات ديني- مردمي، شناخت مسیر درست، زمينه‌سازي براي يافتن نيروهاي مؤمن و پيدايش تشكل‌هاي انجمن‌هاي اسلامي و جمعيت‌هاي مشابه و نظارت بر فعاليت آن‌ها،  تلاش در جهت احيا و اشاعه معارف، فرهنگ و تاريخ تشيع از همه راه‌های ممكن، شناسایی و خنثي‌سازي تبليغات سو و تهاجم فرهنگي دشمنان و تنوير افكار عمومي، برنامه‌ريزي، زمينه‌سازي و انجام اقدامات لازم براي هرچه فعال‌تر شدن افراد تأثیرگذار مانند: روحانيون، دانشگاهيان، معلمان و هنرمندان در جهت رشد فرهنگ اسلامي و مقابله با آثار نامطلوب فرهنگ‌هاي بيگانه، برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگي در برگزاري هرچه بهتر مراسم و شعائر انقلابي و ديني، سازمان‌دهی و اعزام مبلغ به‌ویژه مناطق محروم با همكاري روحانيت و مردم ازجمله مهم‌ترین خط‌مشی‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار بابیان اینکه مساجد شهرستان در ایام کرونایی تعطیل نبود اظهار کرد: در روزهایی که کشور درگیر مبارزه با کرونا بود مساجد نیز به‌عنوان مرکز ارائه خدمات به مردم تبدیل‌شده بود و بسیاری از پکیج‌های بهداشتی و تهیه کمک‌های مؤمنانه در مساجد انجام می‌شد.
 
بهرامی بر نقش مهم تشکل‌های و هیئت‌های مذهبی در این سازمان تأکید کرد و گفت: هیئت مذهبی و روحانیون شهرستان جویبار از ابتدای شیوع کرونا در وسط میدان بودند و در تهیه اقلام بهداشتی، تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه، تغسیل فوت‌شدگان کرونایی و انجام مراسم تدفین، سرکشی به مراکز درمانی و کمک به آن‌ها نقش‌آفرینی کردند.
 
وی حضور در بین مردم و خدمت به آن‌ها را از خصیصه‌های بارز یک مبلغ دینی دانست و تصریح کرد: یک روحانی باید طبیب جامعه باشد و قبل از اینکه درمان کند باید درد را شناسایی کند و تفاوت آن با پزشکان این است که او باید به سمت دردمندانه جامعه برود.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار از نیمه‌کاره باقی ماندن جشنواره قرآنی خبر داد و گفت: جشنواره قرآنی با حضور 500 نفر در جویبار برگزار شد که با شیوع ویروس کرونا نتوانستیم اختتامیه آن را برگزار کنیم ولی به‌صورت جدی پیگیر برگزاری آن هستیم.
 
بهرامی مهم‌ترین مشکل در عرصه قرآنی را کمبود بودجه عنوان کرد و افزود: در سال‌های گذشته بودجه بخش قرآنی بسیار اندک و در حد 2 میلیون تومان بود ولی امسال باز این میزان نیز کاهش یافت.
 
وی بابیان اینکه مسئولین ما نگاه مثبتی به حوزه قرآنی ندارند گفت: حداقل توقع مراکز قرآنی شهرستانی از مسئولین این است که در سال یک‌بار شاهد فعالیت‌های آنان باشند که همین میزان نیز دریغ می‌شود و سخت‌تر از کمبود بودجه نگاه مثبت نداشتن مسئولین ما به بخش قرآنی است.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار بیان کرد: بسیاری از مراکز قرآنی شهرستان به دلیل شیوع کرونا تعطیل و مربیان آن بیکار شدند که مسئولین باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 
بهرامی با اشاره به اینکه مربیان قرآنی حتی بیمه نیستند گفت: مربیان قرآنی بیمه نیستند و اگر بخواهند بیمه شوند باید در کنار نوازنده و هنرمندان بروند.
 
وی بابیان اینکه امیدوارم گوش شنوایی برای شنیدن حرف‌های و دردهای ما پیدا شود اظهار کرد: اما این مشکلات مانع کار ما نمی‌شود و مربیان و مدیران مراکز قرآنی شهرستان حتی شده با فروش اموال خود ازجمله طلا و انگشتر این مراکز را سرپا و زنده نگه می‌دارند.  
 
 انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
مگر سایر معلمان حق التدریس و ساعتی بیمه هستند ک مربیان قرانی بیمه نیستند؟؟؟