تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۴۲۷۶۷۵
کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه اتکا بر تولید داخل فقط در حد شعار باقی ماند و هیچ گونه حمایتی در این بخش صورت نگرفت، گفت: عده‌ای در داخل کشور هیچ گونه اعتقادی به تولید داخلی ندارند و فقط واردات را در دستور کار خود قرار دادند.
۰
plusresetminus
اتکا به تولید داخل فقط در حد شعار باقی ماند
محمدعلی داودئی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ به از خودگذشتگی شهدا برای حفظ نظام جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: بعد از مبارزه سنگین و طاقت فرسای هشت ساله با دنیای استکبار، دشمن جنگی دیگر را در فضای اقتصادی و تحریم بر ما تحمیل کرد که بسیار طاقت‌فرساتر از جنگ هشت ساله است.
 
وی با اشاره به نقش استکبار و عوامل خارجی در جنگ کنونی خاطرنشان کرد: دشمنان با کارشناسی، انسجام و افق دید چند صد ساله آن را برای کشور ایران برنامه ریزی کردند. ادامه داد: دشمنان نظام برای اینکه قداست نام الله در پرچم جمهوری اسلامی ایران را در بین مردم از بین ببرد در کف کفش های وارداتی و ساخت و ساز های  محصولات بی ارزش نام الله را حک کرده اند تا با این عمل به ارزش های اسلامی و فرهنگی ما دهن کجی کنند.
 
این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه اتکا بر تولید داخل فقط در حد شعار باقی ماند و هیچ گونه حمایتی در این بخش صورت نگرفت، افزود:عده‌ای در داخل کشور هیچ گونه اعتقادی به تولید داخلی ندارند و فقط واردات را در دستور کار خود قرار دادند، نهادهای انقلابی می‌توانند از تولیدکنندگان و تولید داخلی حمایت کنند.
 
دادوئی‌نژاد با گلایه‌مندی از مسئولانی که به تفکر و استعداد جوانان کشور بها نمی‌دهند، تصریح کرد: افرادی که در داخل کشور به تولید داخل بها نمی‌دهند و به واردات معتقد هستند، در جهبه امریکا قرار دارند و این عمل خیانت به کشور محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به خیانت افرادی در داخل از کشور در بحث تولید داخل گفت:کالای ایرانی با کیفیت عالی تولید می‌شود اما متاسفانه در همان زمان کالای وارداتی وارد و مبلغ  با ارز دولتی از طریق بانک مرکزی برای خرید کالای وارداتی واریز و مصرف یک سال آن کالا پیش خرید هم می‌شود و اینگونه بر پیکره تولید کشور خسارت وارد می‌کنند.
 
این پژوهشگر بسیجی با اشاره به نامگذاری سال 99 و پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید بر نقش بسیج و فرمانبرداری  بسیجان از ولایت تاکید کرد و افزود: بسیجیان ولایی و دلسوز وطن باید با عزمی راسخ در مسئله تولید داخل  ورود کنند.
 
دادوئی‌نژاد به پتانسیل‌های فراوان شهرستان سوادکوه در بخش‌های مختلف از جمله شیلات و پرورش ماهیان سرد آبی اشاره و اظهار کرد: بسیج می‌تواند با ورود در این حوزه برای تعدادی از جوانان اشتغالزایی کند، بسیجیان نیز می‌توانند با راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی معتبر نیز در بخش حمایت از تولیدات داخلی موثر واقع شوند.
 
وی با بیان اینکه با ساماندهی گردشگری به صورت سازمان‌دهی شده و متمرکز فرصت اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود، افزود: گردشگری نباید به صورت افسار گسیخته و ترویج فرهنگ‌های غلط باشد، گاهی طبیعت‌گردی بهانه‌ای برای ولنگاری عده‌ای فرصت‌طلب می‌شود که این موارد را با نظارت دقیق می‌توان برطرف کرد.
 
این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان به دیگر پتانسیل‌های سوادکوه در بخش روستایی اشاره کرد و گفت: در مناطق مختلف روستایی سواکوه با تشویق جوانان جویای کار در روستاها به باغداری می‌توان در بخش‌های مختلف حتی صادرات محصولات ورود کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴