تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۴۲۷۲۰۰
کارشناس مسائل سیاسی گفت: ایالات‌متحده آمریکا پس از خروج از برجام و شکست سیاست‌های خارجی در نقاط مختلف جهان به یک بن‌بست سیاسی و راهبردی رسیده است.
۰
plusresetminus
آمریکا در بن‌بست سیاسی و راهبردی قرار گرفته است/ایران آغازگر شکسته شدن هیمنه آمریکا در چهار دهه اخیر
سید محمدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ بابیان اینکه آمریکا در بن‌بست سیاسی و راهبردی قرار گرفته است اظهار کرد: ایالات‌متحده آمریکا پس از خروج از برجام و شکست سیاست‌های خارجی در نقاط مختلف جهان به یک بن‌بست سیاسی و راهبردی رسیده است.
 
وی تصریح کرد: سیاست‌های قلدرمآبانه آمریکا دیگر در سایر کشورها کارایی ندارد به‌طوری‌که دولت آمریکا امروز با جبهه مقاومت در سراسر جهان مواجه است.
 
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ایران را می‌توان آغازگر شکسته شدن هیمنه آمریکا دانست افزود: انقلاب اسلامی ایران اولین ضربه به سیاست و قدرت آمریکا بود و پس‌ازآن تسخیر سفارت آمریکا، پیروزی در جنگ تحمیلی، عدم موفقیت در تحریم‌های سیاسی، دستیابی به فناوری هسته‌ای، دستیابی به فناوری موشکی و ... ازجمله ضربات سنگین جمهوری ایران به آمریکا در عصر معاصر بود.
 
موسوی خاطرنشان کرد: امروز نیز شکست سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا در خاورمیانه، دستگیری نظامیان تروریست آمریکا در خلیج‌فارس توسط سپاه پاسداران، انهدام پیشرفته‌ترین پهباد آمریکایی، افزایش دستگیری جاسوسان سازمان سیا، موفقیت ایران در عرصه اقتصاد بدون نفت، شکست تحریم‌های اقتصادی و خروج آمریکا از برجام ازجمله عوامل افول و سقوط هژمونی آمریکاست.
 
وی بیان کرد: موارد ذکرشده در عرصه سیاست خارجی آمریکا بوده و اگر به درون جامعه این کشور رجوع کنیم وضعیت بسیار وخیم‌تر خواهد که یک نمونه آن اعتراضات اخیر مردم آمریکا به سیاست‌های نژادپرستانه دولت آمریکاست که شرایط را برای سیاستمداران این کشور بسیار سخت کرده است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی بابیان اینکه، دیگر کشورها از سیاست‌های آمریکایی حرف‌شنوی ندارند گفت: پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام که در چارچوب منطق و سیاست بین‌الملل نمی‌گنجید بدعهد بودن، بی‌منطقی، مستبد و خودخواه بودن و عدم شناسایی و فهم از واژه‌های سیاسی باعث شد که دیگر کشورها میزان پذیرش سیاست‌های یک‌سوی آمریکایی را کاهش دهند به‌طوری‌که شاهد این هستیم که سیاست‌های تحکمی آمریکا علیه ایران با مقاومت سایر کشورها همراه است.
 
موسی با اشاره به اینکه مجموع این عوامل و موارد دیگر نشان از آغاز فصل جدیدی از نظم بین‌المللی است و نظام بین‌الملل همچنان که شاهد افول آمریکاست شاهد ورود قدرتی نوظهور به نام جمهوری اسلامی ایران در تصمیم گیرهای بین‌المللی خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴