تاریخ انتشارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۴۲۶۵۶۷
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آمل از مهار حریق 4 هزار متری جنگل‌های هلیچال این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
حریق 4 هزار متر از جنگل‌های هلیچال آمل مهار شد/بررسی علت آتش‌سوزی
محمدرضا عباس‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به بیش از 50 مورد آتش‌سوزی سطحی در طول سال اظهار کرد: هر ساله بخاطر سهل‌انگاری و نداشتن آموزش‌های لازم بسیاری از مناطق جنگی می‌سوزد و منابع طبیعی زیادی از بین می‌رود.

وی با بیان آتش‌سوزی سه تا چهار هزار متری مرتع در ضلع شمالی روستای هلیچال افزود: ساعت 8 صبح گزارش مردمی آتش‌سوزی به ما اطلاع داده شد و همکاران به سرعت به منطقه اعزام و آتش را همان شب مهار کردند، اما بخاطر گرمای هوا تا ساعت دو در منطقه بودند تا دوباره حریق اتفاق نیافتد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آمل ادامه داد: عاملان این آتش سوزی مشخص نشده است، اما بی احتیاطی رخ داده که با وجود مسافرخیز نبودن این منطقه احتمالا توسط شکارچیان، کوهنوردان و یا دامداران ایجاد شده که خوشبختانه خسارت چندانی نداشته است و این آتش‌سوزی چهار اصله درخت و پوشش سطحی گیاهی را از بین برده است.

وی با وجود گرما به مردم هشدار داد تا هشدارهای ایمنی را برای محافظت از طبیعت رعایت کنند اظهار کرد: با وجود گرمای هوا، پوشش گیاهی خشک می شود و جنگل ها، بخصوص مراتع  اسیب پذیر هستند که باید از هرگونه احتمال ایجاد آتش‌سوزی جلوگیری شود.

عباس زاده تصریح کرد: امسال با وجود بارندگی مناسب، پوشش گیاهی و علفی خوبی داشتیم، که منجر به کاهش آتش سوزی شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کم بودن امکانات از لحاظ نیروی انسانی و سخت افزاری از مشکلاتی است که مسئولین باید در نظر بگیرند تا برای ارائه بهتر خدمات، موثر واقع شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما