تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴
کد مطلب : ۴۲۶۱۴۴
درک و شناخت درست حضرت امام (س) از مراتب و کمالات انسان و نیازهای‏‎ ‎‏واقعی جوانان، سبب توجه و تذکر نکات مورد لزوم به نوجوانان و جوانان جامعه شد. ‏
۰
plusresetminus
اعتماد امام خمینی(ره) به جوانان، درسی برای همه ادوار/ماموریت مهم دولت جوان حزب‌الهی و جوان مومن انقلابی
به گزارش بلاغ، در نیمه خرداد خبری جان‌کاهی دل مردم ایران را به درد آورد و آنان را سیه‌پوش کرد؛ مردمی که پیر خود را از دست داده بودند در غم از دست دادن ایشان به خیابان‌ها ریختند و بر سر و سینه زدند؛ ملت ایران در آن روزها، بزرگ‌ترین تشییع قرن را انجام دادند و معمار کبیر انقلاب را به سمت خانه ابدی مشایعت کردند.

نکته برجسته ارتباط امام با جوانان رابطه قلبی و عاطفی بین آن­هاست؛ یعنی این ارتباط سیاسی، سیستماتیک؛ (مثل یک رهبر و فرمان‌بر) یا تصنعی نبود و مستقیماً بین دل‌های جوانان و امام برقرار بود. ازیک‌سو، امام شخصیت ساده و بی­ آلایش خود را صادقانه به جوانان عرضه کرده بودند و ازسوی­ دیگر، دل­های جوانان پاک هم همانند ایشان بود. به ­همین­ دلیل این ارتباط به‌راحتی برقرار شده بود و هرچه جوانان به شخصیت حضرت امام نزدیک‌تر می­ شدند، بیشتر مجذوبشان می‌گشتند. تصاویری که از دیدار جوانان و رزمندگان با امام می‌بینیم یا نامه‌ها و دل نوشته‌هایی که جوانان برای امام می‌نوشتند، به‌خوبی نمایانگر عمق رابطه جوانان و امام است.

درک و شناخت درست حضرت امام (س) از مراتب و کمالات انسان و نیازهای‏‎ ‎‏واقعی جوانان، سبب توجه و تذکر نکات مورد لزوم به نوجوانان و جوانان جامعه شد. ‏

با توجه به اهمیت دیدگاه امام راحل نسبت به قشر جوان جامعه و توسعه و ترویج این باور، به‌مناسبت سی‌ویکمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) میزگردی با عنوان جوانان و امام خمینی (ره) با حضور مسئول بسیج دانشجویی مازندران، کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی و تعدادی از جوانان برگزار شد.


متحجرین و لیبرال‌ها دو جریان اصلی تحریف خط امام

مسئول بسیج دانشجویی مازندران در این میزگرد با اشاره به اینکه متحجرین و لیبرال‌ها دو جریان اصلی تحریف خط امام هستند گفت: دولت جوان حزب‌الهی که مقام معظم رهبری بر تشکیل آن تاکید دارد می‌تواند در مقابل این دو جریان بایستد و گفتمان اصلی امام خمینی(ره) را در جامعه پیاده‌سازی کند.

سیدامیر سادات کرمی اظهارکرد: امام خمینی(ره) یک حکومتی را مبتنی بر مکتب اسلام انقلابی پایه‌گذاری کردند که دارای مولفه‌هایی همچون عدالت اسلامی، مبارزه با فساد، مبارزه با اشرافیت، همراهی و اعتباربخشی به مستضعفان و استکبارستیزی بود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل برای اینکه بتوانند مکتب اسلام انقلابی را حفظ کنند هشدارهای لازم را برای نسل‌های بعدی داده‌اند، خاطرنشان کرد: ایشان انذار می‌دهند که اگر هر زمان خواستید متوجه شوید که کارگزاران حکومت، معلمان یا مسئولان در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند یا از این مسیر منحرف شدند باید ببینید که به چه میزان زندگی و رفتار آن‌ها با تعریف ما از گفتمان انقلاب همخوانی دارد.

این مسئول تصریح کرد: نگاه امام خمینی(ره) اینگونه بوده که اگر فردی شعار عدالت‌خواهی و حمایت از مستضعفان را سر می‌دهد اما از طبقه اشراف و متمول جامعه است در زمره افراد انقلابی به شمار نمی‌رود و حضور چنین افرادی در مناصب مختلف به جامعه انقلاب اسلامی ضربه وارد می‌کند.

سادات کرمی با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همیشه دو گروه را مذمت می‌کردند، ادامه داد: دو جریان خشک مقدس‌ها و لیبرال‌ها از گروه‌هایی هستند که امام خمینی(ره) آن‌ها را تقبیح می‌کردند و بر این عقیده بودند که این جریان‌ها انقلاب را از مسیر اصلی منحرف می‌کنند.

وی افزود: جریان خشک مقدس ها با اولویت دادن به مسائلی که از اولویت‌های انقلاب اسلامی نیست و یا بی‌توجهی به اولویت‌های انقلاب اسلامی موجب انحراف خط گفتمانی امام خمینی(ره) می‌شوند.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: درحالی که مبارزه با استکبار، تهدید منافع استکبار، کاهش اعتبار استکبار، حمله به نقاط و مولفه‌های قدرت استکبار را می‌توان از خطوط اصلی گفتمان امام خمینی(ره) دانست اما جریان لیبرال، تسامح و تساهل با استکبار و تعامل با استکبار را اولویت خود می‌داند که هدف اصلی آن کمرنگ کردن گزاره‌های انقلاب اسلامی است.

دولت جوان حزب‌الهی گفتمان انقلاب اسلامی را پیاده‌سازی می‌کند

سادات کرمی گفت: یکی از جریاناتی اصلی تحریف خط امام همین لیبرال‌هایی هستند که به جای تبیین و ترویج گفتمان امام خمینی(ره) به دنبال کمرنگ کردن این گزاره‌ها بوده و در مقابل خطوط و مولفه‌های غربی را مطرح می‌کنند.

وی اظهارکرد: پس از ارتحال امام خمینی(ره) متاسفانه افرادی که از نزدیکان و یاران اصلی ایشان بودند نخستین گام را برای انحراف گفتمان امام برمی‌دارند و موضوعاتی از قبیل امام هم طرفدار مذاکره با آمریکا بود را مطرح می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی مازندران خاطرنشان کرد: دولت جوان حزب‌الهی که مقام معظم رهبری بر تشکیل آن تاکید دارد می‌تواند در مقابل این دو جریان بایستد و گفتمان اصلی امام خمینی(ره) را در جامعه پیاده‌سازی کند.

انقلاب اسلامی ذره‌ای از مسیر خود منحرف نشد

کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی نیز با اشاره به ویژگی های شخصیتی و مبارزاتی امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام خمینی(ره) از دوران نوجوانی ظلم و استبداد حکام را به عینه دیده بودند به همین خاطر نجات ملت ایران را از همان دوران کودکی در سر می‌پروراند.

محمدعلی حسینی افزود: امام خمینی(ره) در دوران جوانی طلبه ای بود که شجاعت عجیب و مثال زدنی داشت و همین شهامت ایشان سبب شد که از هیچ یک از تهدیدها و مشکلات نهراسد و با توکل بر خداوند برای آزادی ملت ایران از یوغ استبداد تلاش کند.

وی ادامه داد: حرکت امام خمینی(ره) از سال 1342 وارد مرحله جدیدی شد، در این سال امام راحل به عنوان یکی از مراجع عظام تقلید سخنان بی پرده ای را علیه رژیم پهلوی بیان داشتند که همین امر سبب دستگیری ایشان شد.

حسینی اضافه کرد: اگر چه شاه، امام را زندانی و تبعید کرد اما ایشان ذره ای از هدف خود کوتاه نیامد و اعلام کرد که سربازان من در گهواره ها هستند که این مسأله نشان دهنده بینش و قدرت تحلیل بی نظیر امام خمینی بود.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز امام خمینی(ره) در برهه های مختلف تاریخی به ویژه جنگ هشت ساله تحمیلی همواره در کنار ملت با توطئه ها و دسیسه های دشمن به مبارزه برخاست و نگذاشت انقلاب اسلامی ذره ای از مسیر خود منحرف شود.

وی بیان کرد: رحلت امام خمینی(ره) را باید بزرگترین اتفاق دهه 60 و 70 ایران دانست به طوری که بسیاری از دلسوزان انقلاب و حتی دشمنان نظام اسلامی تصور می کردند که با رحلت امام راحل، انقلاب اسلامی به پایان رسیده و در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت.

حسینی افزود: حقیقتا مجلس خبرگان رهبری در سال 1368 به رسالت خطیر خود به خوبی عمل کرد و در حالی که امام خامنه ای به عنوان یار نزدیک امام، از پذیرفتن رهبری نظام اسلامی خودداری می کرد اما با اکثریت آرا ایشان را برای جانشینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرد.

وی تأکید کرد: قدرت رهبری و تصمیم گیری های قاطع و به هنگام مقام معظم رهبری نشان داد که مجلس خبرگان رهبری در انتخاب خود اشتباه نکرده و صالح ترین و کارآمدترین فرد را برای جانشینی امام راحل برگزیده است.

به گزارش بلاغ، در این میزگرد دهه هشتادی و نودی ها که نسل چهارم و پنجم انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهند از امام راحل گفتند.


*دهه هشتادی ها عاشق امام و رهبری هستند

مجید اعرابی جوان دهه هشتادی می‌گوید مردم امام را بیشتر از برنامه‌هایی که در رسانه ها پخش می شود می‌شناسند اما این شناخت زمانی تکمیل می‌شود که آثار امام را ببینیم و بشناسیم.

وی ادامه داد: آسایش و امنیت امروز کشور نتیجه تلاش امام راحل در سال های گذشته است.

اعرابی افزود: دهه هشتادی ها عاشق امام راحل هستند و رهبر انقلاب را بسیار دوست دارند.

این جوان انقلابی خاطرنشان کرد: امام راحل اسلام را در ایران زنده کرد و ما به عنوان شیعه و مسلمان وظیفه داریم راه امام و شهدا را ادامه دهیم.

*بزرگترین خدمت امام خمینی(ره) به کشور ایران

رضا قاسمی نیز می‌گوید که امام را بیشتر با مطالعه آثارشان شناخته است؛ امام استقلال طلبی را به ما آموخت.

این نوجوان معتقد است جوانان و نوجوانان کشور نقش مهمی در آینده و استقلال ایران دارند و ادامه می دهد: ما باید بتوانیم پیرو ولایت فقیه باقی بمانیم، ایران را به کشوری قدرتمند تبدیل کنیم و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم.

وی به هم سن و سال های خود توصیه می کند دنبال کارهای بیهوده نروند و تلاش کنند با کسب علم و دانش کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهند.

قاسمی معتقد است بزرگترین خدمت امام به کشور ما استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران است.

این دانش آموز با بیان اینکه امام از خانواده خود و آسایش و راحتی شخصی اش گذشت تا انقلاب را به سرانجام برساند، گفت: راه امام خمینی و شهدا باز است و همه می توانند با توکل بر خداوند در این راه قدم بردارند.

وی در پایان گفت: امام خمینی(ره) به جوانان و نوجوانان اعتماد زیادی داشت و همیشه آنان را به علم آموزی توصیه می کرد.

نسل جوان جامعه نیز گمشده و الگوی برین خویش را در وجود نازنین‏‎ ‎‏امام یافتند. زیرا که شخصیت جامع الاطراف، خصوصیات علمی و عملی و دیدگاههای‏‎ ‎‏منحصر به فرد او در زمینه های اعتقادی، عرفانی، سیاسی، حمایت از محرومان و‏‎ ‎‏مستضعفان، آزادیخواهی، عدالتجویی و... پاسخگویی تمامی نیازها و خلا وجودی‏‎ ‎‏جوانان شهری و روستایی این سرزمین اسلامی بوده است.‏

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲