تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۴۲۵۳۱۸
رئیس ستاد جشنواره ملی رسانه‌ای « گره» با بیان اینکه آثار از 24 استان کشور به دبیرخانه ارسال و هم اکنون در مرحله پایانی داوری قرار دارد؛ گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره به میزبانی شهرستان نکا در 29 خردادماه برگزار می‌شود.
۰
plusresetminus
نکا میزبان مراسم اختتامیه جشنواره ملی «گره» در 29 خرداد/ارسال آثار از 24 استان کشور به دبیرخانه


حسین زحمتکش در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین اتفاقات این جشنواره و زمان برگزاری مراسم اختتامیه اظهار کرد: شهرستان نکا به عنوان پایتخت یادداشت نویسی ایران، میزبان جشنواره ملی رسانه‌ای " گره" با موضوع تخصصی یادداشت نویسی "کرونا" شد.

وی افزود: جشنواره‌ای که با همراهی مشترک کانون بسیج رسانه نکا و با همکاری سازمان بسیج رسانه مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و بیمه تعاون کشور برگزار شد و اکنون در مرحله داوری قرار دارد.

رئیس ستاد جشنواره ملی رسانه‌ای « گره» با بیان اینکه زمان ارسال آثار از 15 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه امسال بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد ارسال آثار در روزهای پایانی افزایش یافت این بازه زمانی از نیمه فروردین تا پایان فروردین ماه تمدید شد.

رئیس کانون بسیج رسانه شهرستان نکا ادامه داد: زمان ارسال آثار بطور رسمی در 31 فروردین ماه به اتمام رسید اما با توجه به تقاضای برخی از نمایندگان جشنواره در استان‌های مختلف کشور جهت تمدید مجدد جشنواره، بر آن شدیم که زمان ارسال آثار جشنواره را به مدت 15 روز به حالت استندبای نگه داریم تا استان هایی که دیرتر  در جریان جشنواره قرار گرفتند بتوانند آثار خود را برای ما ارسال کنند.

زحمتکش در خصوص علت برگزاری این جشنواره با محوریت یادداشت نویسی خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات مازندران اقدام به برگزاری جشنواره‌ای در سطح استانی با محوریت فراخوان عکس، خبر، گزارش کرد و ما دیدیم که جای یادداشت نویسی در این جشنواره خالی است و جایگاه یادداشت نویسی در این جشنواره به طور مطلوب دیده نشد.

وی اضافه کرد: از آن‌جا که شهرستان نکا سالانه نزدیک به 40 یادداشت نویس تربیت و به رسانه‌ها معرفی می‌کند و از این بابت به یقین باید این شهرستان را به عنوان پایتخت یادداشت نویسی کشور قلمداد کرد، لذا بر آن شدیم تا جشنواره‌ای با محوریت یادداشت نویسی برگزرا کنیم.

رئیس ستاد جشنواره ملی رسانه‌ای « گره» با اعلام اینکه یادداشت نویسی در میان رسانه‌ها همواره مظلوم واقع می‌شود؛ گفت: یادداشت نویس و یادداشت متاسفانه در میان رسانه‌ها از جایگاه پائینی برخوردار است و لذا ما سعی کردیم جشنواره‌ای در سطح ملی- رسانه‌ای با محوریت تخصصی یادداشت برگزار و اهمیت یادداشت نویسی را نشان دهیم.

رئیس کانون بسیج رسانه شهرستان نکا عنوان کرد: این جشنواره هدفش فراخوان سراسر کشور به موضوع ویروس کرونا بود که در پایان مهلت ارسال آثار، بیش از 220 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

زحمتکش متذکر شد: پس از اعلام فراخوان، اقدام به جذب نمایندگانی در استان‌های کشور کردیم و در میان شرکت‌کنندگان، آثاری از استان‌های خراسان رضوی، تهران، قم، اصفهان، قزوین، بوشهر، کردستان و لرستان و استان‌های دیگر با تعداد قابل توجه به چشم می‌خورد و تبلیغات این جشنواره در این استان‌ها هم از سوی رسانه‌های مجازی و مکتوب و حتی رسانه استانی انجام شد.

وی اعلام کرد: ما در طول مدت برگزاری این جشنواره، همراهی تعداد زیادی از سلبریتی‌ها را داشتیم که اقدام به پخش تبلیغات و تیزرهای تصویری ما در میان مخاطبان خود کردند که نتیجه تمام این تلاش‌ها حضور حداکثری و کیفی آثار ارسالی به دبیرخانه بوده است.

رئیس ستاد جشنواره ملی رسانه‌ای « گره» یادآور شد: ما تنها برای یک نوبت اقدام به تمدید جشنواره کردیم و خوشبختانه آثار از 24 استان کشور به دبیرخانه ارسال شد و هم اکنون در مرحله پایانی داوری قرار دارد.

رئیس کانون بسیج رسانه شهرستان نکا  تصریح کرد: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در 29 خردادماه مراسم اختتامیه این جشنواره در سالن امیرالمومنین(ع) اداره ارشاد شهرستان نکا با حضور رئیس بسیج رسانه کشور و استان، مدیران ارشد وزارت بهداشت، مدیران لشکری و کشوری و مسئولان استانی و شهرستانی و نفرات برگزیده و همراهی رسانه‌ها برگزار شود.

زحمتکش افزود: این مراسم به میزبانی شهرستان نکا و با مشارکت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان انجام می‌شود و سعی داریم جشن فاخری را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: در این جشنواره تا این لحظه بنا است از 5 نفر شامل نفرات اول تا سوم و دو نفر شایسته تقدیر، تجلیل و به آن‌ها لوح سپاس، تندیس و یک سال بیمه تکمیلی درمان انفرادی با نرخ نیم بها از سوی بیمه تعاون کشور اهدا شود.

رئیس ستاد جشنواره ملی رسانه‌ای « گره» مطرح کرد: در این جشنواره بیشترین آثار به استان‌های مازندران، لرستان و همدان اختصاص دارد و نفرات برگزیده طی دو مرحله داوری انتخاب و به دبیرخانه جشنواره معرفی می‌شوند.

رئیس کانون بسیج رسانه شهرستان نکا اذعان کرد: در این جشنواره از دو داور مازندرانی در کنار تیم داوری از تهران استفاده کردیم و سعی کردیم در کنار ظرفیت‌های کشوری از ظرفیت‌های استان خود نیز استفاده کنیم.

زحمتکش یادآور شد: با توجه با شیوع ویروس کرونا در کشور ما کاملا تمام پیگیری‌های جلسات ما و پیگیری‌های مدیریتی جشنواره کاملا به صورت مجازی صورت گرفت و حتی با استفاده از این ظرفیت، جهت اعلام فراخوان دعوت در سطح بین الملل از دانشجویان ایرانی مقیم انگلیس، استرالیا و ایتالیا ارتباط گرفتیم.

وی اظهار کرد: تجربیات اندوخته از این جشنواره ما را مصمم کرد تا در آذرماه امسال اقدام به برگزاری جشنواره‌ای با محوریت عکس مقاومت در مقیاس بزرگ‌تر از این جشنواره کنیم و از ظرفیت کشورهای محور مقاومت نیز در این جشنواره حداکثر استفاده را کنیم.

رئیس ستاد جشنواره ملی رسانه‌ای « گره» در خصوص علت نامگذاری این جشنواره به نام «گره»، توضیح داد: از آن‌جا که با شیوع ویروس کرونا، یک گره‌ای در کشور ایجاد شد و می‌خواستیم توسط یادداشت نویسان و تحلیل‌گران، این گره را به سهم خودمان باز کنیم.

رئیس کانون بسیج رسانه شهرستان نکا در خصوص جزییات داوری آثار گفت: از مجموع بیش از 220 اثر، 192 اثر به مرحله اول داوری راه پیدا کرد و از این میان، 20 اثر منتخب جهت داروی نهایی انتخاب و در مرحله دوم داوری قرار دارد.

زحمتکش خاطرنشان کرد: نزدیک به نیمی از آثار ارسالی به دو استان مازندران و لرستان اختصاص دارد و اسامی نفرات برگزیده تا روز برگزاری مراسم اختتامیه اعلام نمی‌شود.

وی بیان کرد: نکته قابل توجه دیگر در برگزاری این جشنواره، مشارکت جانانه مدیران و دستگاه‌های شهرستان نکا و همچنین بهره‌گیری از نسل دهه هشتادی در تیم برگزاری این جشنواره بود که به طور نمونه مسئولیت دبیرخانه این جشنواره یک بانوی 18 ساله بود که به نحو شایسته پاسخگوی شرکت کنندگان تا لحظه آخر و پس از آن بوده است.

به گزارش بلاغ، برگزاری چنین جشنواره‌ای در سطح ملی از سوی یکی از شهرستان‌های کوچک مازندران گامی بلند در برانگیختن انگیزه سایر شهرستان‌های استان در برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح ملی است و همت اصحاب رسانه و مسئولان شهری شهرستان نکا در برگزاری این جشنواره، تحسین برانگیز است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴