تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۴۲۵۰۰۱
مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: 10 هزار تن برنج سفید که در مجموع با رتن 190 هزار تن برنج را در کشت اول پیش بینی می کنیم که نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشیم.
۰
plusresetminus
پیش‌بینی تولید 190 هزار تن برنج در کشت اول/طوفان اخیر ۴ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت زد
سیدحسین اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به نشاء کاری بیش از 99 درصد از اراضی شالیزاری آمل اظهار کرد: از 37 هزار و 678 هکتار اراضی شالیزاری، تاکنون 37 هزار و 500 هکتار اراضی شالیزاری آمل نشا شدند.

وی با بیان اینکه 13 هزار هکتار سطح نشاء کاری شده  به روش مکانیزه کشت شده است تصریح کرد: باتوجه اینکه اواخر کشت نشاء هستیم و کلزا و گندم نیز تجیهزات و نوسازی شدند، تا 15 هزار هکتار به روش مکانیزه خواهیم داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل شرایط آب و هوایی امسال را مناسب دانست و اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و بذرهای نهال های در دسترس کشاورزان برای نشاء قرار گرفته که باعث افزایش کشت برنج خواهیم بود.

وی تصریح کرد: 10 هزار تن برنج سفید که در مجموع با رتن 190 هزار تن برنج را در کشت اول پیش بینی می کنیم که نسبت به سال گذشته افزایش داریم.

اسلامی از خسارت 4 میلیارد تومانی در طوفان اخیر در آمل خبر داد و افزود: به گلخانه ها در قسمت سازه و گل ها ، سقف دامداری ها، باغ کیوی، 70 درصد کلزا که آماده برداشت بودند، خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شدت باد در بالادست زیاد نبوده خسارت چندانی نداشتیم، اما در اوایل بهار بخاطر یخبندان و سرمازدگی در درختان سیاه ریشه خسارت داشتیم، البته در مرکبات و کیوی خسارت کمتری متحمل شدیم.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: 98 درصدی آببندان های این شهرستان آبگیری انجام گرفته است و 2 هزار و 400 هکتار بیمه زراعت برنج دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲