تاریخ انتشارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
کد مطلب : ۴۲۴۳۳۲
رزمنده مازندرانی حاضر در عملیات الی بیت‌المقدس گفت: دیروز با فتح خرمشهر سنگ بنای فتح یک به یک سنگرهای مقابل اسلام نهاده شد که امروز در کربلا هستیم و زودی در قدس شریف نماز را اقامه خواهیم کرد.
۰
plusresetminus
سوم خرداد روز تجلی اراده‌ها و فتح خودباوری/ زمین‌گیری امروز رژیم صهیونیستی ریشه در فتح دیروز خرمشهر دارد
محمدعلی ربیعیان در گفت‌وگو با بلاغ با تبریک فرا رسیدن سالروز فتح غرورآفرین خرمشهر در عملیات چند مرحله‌ای الی‌بیت‌المقدس، اظهار کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر در چند نوبت از اوایل سال 1361 آغاز شد و تعداد زیادی از رزمندگان شهرستان نکا نیز در آن شرکت داشتند.

وی افزود: البته مراحل نهایی و سوم آن عملیات از دهم اردیبهشت آن سال آغاز شد و تا فتح خرمشهر در سوم خرداد نیز ادامه داشت که تنها از روستای خانه‌سر نکا چندین رزمنده در مراحل مختلف حضور داشته‌اند.

رزمنده نکایی حاضر در عملیات آزادسازی خرمشهر در سال 61، خاطرنشان کرد: این عملیات با رمز یا علی‌بن‌ابی‌طالب آغاز شد و فضای آرام و سکوت سنگین قبل از آغاز عملیات آنچنان در ذهنم قرار دارد که از صدای حشرات تا روشن کردن و نور سیگار نیروی عراقی مقابل ما همچنان در خاطرم مرور می‌شود.
وی با یاد کردن از سردار شهید نوبخت به عنوان فرمانده گردان خود در آن مرحله از عملیات، گفت: من خودم مسئول مخابرات گروهان بودم و گروهان ما اولین گروه خط شکن در عملیات بود و رمز «بسم الله الرحمن الرحیم، بسم قاصم الجبارین، یا علی بن ابی طالب» را خودم به گروهان انتقال دادم.
ربیعیان تصریح کرد: در همان مرحله اول و ساعات ابتدایی آغاز عملیات شهید یحیی‌نژاد از نیمچا و شهید عباسی از روستای اطرب بسیجیانی بودند که توسط تک‌تیراندازهای عراق به شهادت رسیدند.

وی افزود: شرایط نابرابر به گونه‌ای بود که عراق توسط چهارلول ضدهوایی و کالیبر در دو طرف آن خیابان و جاده را کنترل می‌کرد که راهی واقعاً برای فرار وجود نداشت و بسیاری از نیروهای ما شهادت‌طلبانه و با در دست گرفتن جان خود فداکارانه به قلب دشمن زدند تا پیروزی را برای اسلام به ارمغان بیاورند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید محمد عبدی روستای خانه‌سر نکا قدرتمندی اسلام را پیام عملیات الی‌بیت‌المقدس و فتح خرمشهر نامید و اذعان کرد: آن روزی که صدام غلو و رجزخوانی می‌کرد رزمندگان ما قدرت اسلام، ایثارگری، شهادت‌طلبی، صداقت و مطیع رهبری بودن را به دشمنان نشان دادند.

این مسئول در تبیین پیام امام راحل پس از این عملیات که خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد یعنی با محاسبات دنیایی و آنهمه قدرتی که آن روز در برابر ما وجود داشت که بیش از 30 کشور در کنار رژیم بعثی عراق را شامل می‌شد مطمئنا اگر درحالت طبیعی بود این فتح ممکن نمی‌شد برهمین اساس اعتقاد داریم که دست امداد غیبی توانست ماشین جنگی استکبار را به زانو درآورد و رزمندگان ما را با این فتح عظیم پیروز کرد.

وی فتح خرمشهر را بسیار استراتژیک و اساسی توصیف کرد و گفت: اگر امروز با این میزان از امنیت در این جهان نا امن به خصوص نا امنی که در اطراف و حاشیه خلیج فارس وجود دارد و این کشور به عنوان نگینی در آن می‌درخشد زندگی می‌کنیم بدون فتح خرمشهر به یقین ممکن نمی‌شد.

ربیعیان ادامه داد: اگر در آن روز خرمشهر آزاد نمی‌شد شاید تمام ایران اشغال می‌شد و امروز نیز در اشغال بود بنابراین قطعا امنیت امروز ما حاصل همان فتحی است که سبب شد تا با افزایش روحیه رزمندگان ما به پیروزی‌های دیگر دست یافته و امروز در ادامه آن فتوحات می‌توانیم معادلات بین‌المللی را تغییر دهیم و نقش اساسی در تغییر معادلات داشته باشیم.

وی افزود: یکی از آثار برجسته فتح خرمشهر و دیگر پیروزی‌های رزمندگان اسلام در طول دفاع مقدس در عدم موفقیت استکبار در اجرای برنامه‌هایش در منطقه، زمین‌گیر شدن رژیم اشغالگر قدس پشت دیواره‌های آن است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس محصور شدن اسرائیل در داخل محدوده‌اش را پیامد فتح خرمشهر خواند و متذکر شد: نباید فراموش کنیم همانطور که ما شعار نابودی اسرائیل را بنابر فرمان امام راحل در سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم اسرائیل نیز حذف ایران را در سر دارد و در این راه کشورهای مرتجع منطقه را نیز با خود همراه ساخته و با وجود برخورداری از حمایت آمریکا نتوانسته به خواسته خود برسد که به نظر من دلیل این عجز دشمنان در رسیدن به اهدافشان را باید از همان جان‌نثاری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس ازجمله فتح خرمشهر جست و جو کرد.

وی گفت: امروز با حمایت‌های ایران اسلامی حزب‌الله دیگر آن نیروی تحت فشار دیروز نیست بلکه قدرتمند و توانمند شده است، یمن امروز در کنار سایر نیروهای مقاومت از صلابت و قدرت اثرگذاری برخوردار شده که معادلات را در منطقه برهم می‌زنند و این همان آثار رشادت‌های رزمندگان در فتح خرمشهر خواهد بود.

ربیعیان در پایان تأکید کرد: امروز مسئله اصلی جهان اسلام نیز براساس فرموده رهبر معظم انقلاب قدس و فلسطین است و این مسیر برای ما از کربلا می‌گذرد که روزی با از جان گذشتگی برادرانمان با فتح خرمشهر آغاز شد و با رسیدن به کربلا در آستانه فتح بزرگی قرار داریم که در نتیجه آن نماز را در مسجدالاقصی خواهیم خواند و آن روز نزدیک است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲