تاریخ انتشارسه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۲۳۶۹۰
منتخب مردم آمل در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: دولت باید تسهیلات ارزان قیمت برای کارخانه‌ها و تولیدکنندگان ایجاد کند تا بتواند از این بحران اقتصادی عبور کنیم.
۰
plusresetminus
دولت تسهیلات ارزان به تولیدکنندگان تخصیص دهد/ برون رفت از بحران با مدیریت درست
رضا حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: رهبرمعظم انقلاب براساس استراتژیک و دورنمایی که تصویر کرده و با بررسی مشاورین و متخصصین  چند سال اخیر شعارهای با عناوین اقتصادی مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان بازوان اقتصادی کشور هستند، عنوان کرد: یارانه تولیدکنندگان پرداخت نشده و یا به دلیل عدم نظارت در میر درست قرار نگرفته است که این امر منجر به تعطیلی در چرخه تولید شده است، نبود منابع مالی سکون را ایجاد کرده و همچنین نتوانستند بیمه و حقوق کارکنان را پرداخت کنند و برخی از آنان مجبور به تعطیلی و تعلیق نیرو در این چند سال اخیر شدند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد :تنها راه محقق شدن شعار سال این است که همه ارگان ها دست به دست هم دهیم و با همکاری کنیم تا اقتصادی پویا داشته باشیم.

وی از اینکه 300 واحد کارخانه روی ریل تعطیلی است، ابراز ناراحتی کرد و افزود: دولت باید تسهیلات ارزان قیمت برای کارخانه ها و تولیدکنندگان ایجاد کند تا بتواند از این بحران اقتصادی عبور کنیم.

حاجی زاده ادامه داد: وجود تحریم ها و چالش ایجاد شده در زمینه صادارات و واردات، تنها راه برون رفت این مشکل را توجه به تولیدات داخلی کرده است، در کشوری زندگی می کنیم که پتانسیل بالای از نظر جغرافیای و آب و هوایی وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم، توانمندی که باعث شده در یک نقطه از کشور با وجود هوای تابستانی ، شاهد هوایی سرد باشیم.

وی برون رفت از این بحران جهانی را مدیریت درست دانست و تاکید کرد: باید ظرفیت ها و پتانسیل موجود مدیریت شود و این باور را داشته باشیم که می توانیم به درستی امکانات موجود را شکوفا کنیم، ظرفیت های که در کشور وجود دارد نباید در این بحران، فلج شود و یا از مسیر پیشرفت توقف یابد.

نماینده آملی در صندلی سبز بهارستان با تاکید تشکیل کارگرو متخصص از وعده های انتخاباتی خود، اظهار کرد: با تشکیل کارگروههای متخصص و نخبگان در بخش های مختلف سع کردیم ایده ها و برنامه ها را بررسی کنیم که از هر نگاه موثر استقبال می کنیم.

وی تنها راه برون رفت معضلات آمل را همبستگی  و توجه به بخش خصوص خواند و خاطرنشان کرد:مسئولین شهرستان باید در نظر داشته باشند که با بودجه های قطره چکانی نمی توانند، پروژه های بزرگی را افتتاح کنند و یا معضل های شهری را رفع کنند.

حاجی زاده ادامه داد: معضل پسماند، پروژه جاده سلامت در حاشیه هراز و دیگر پروژه ها در بخش گردشگری و صنعت می تواند با مشارکت بخش خصوصی به خوبی شکل بگیرد.

وی به جلسه ای که با انبوه سازان داشت اشاره کرد و یادآور شد: انبوه سازان بیان کردند که مبلغی 2 هزار میلیارد تا 10 هزار میلیارد سرمایه دارند که فرصتی می خواهند تا در راستای پیشرفت شهرستان مهیا کنند، که می توان پروژه خیابان امام رضا(ع) و جاده سلامت را تا حدود زیادی حل و فصل کرد.

نماینده آمل و لاریجان در خانه ملت تصریح کرد: بخش خصوصی ظرفیت بالای در این شهرستان دارد، ولی نادیده گرفته می شود، از مسئولین شهرستان می خواهم به این پتانسل ها بها دهند و از توانمندی های آنان استفاده کنند، باید امکانات را برایشان سهیل کنیم نه اینکه سنگ جلوی پای آنان بگذاریم.

وی اقتصاد آمل را بر مبنای کشاورزی  دانست و خاطرنشان کرد:باید در این بخش توجه خاص داشته باشیم، گل وگیاه، دامداری، مرغداری، آبزیان پتانسیل های بزرگی در استان داریم، در زمینه صنعت نیز فعالیت های زیادی انجام شده است.

حاجی زاده با بیان ظرفیت بالای گردشگری در آمل بیان کرد: وجود قله دماوند، بناهای تاریخی، رودخانه هراز با 10 کیلومتر بیشتر از زاینده رود می تواند گردشگران را جذب کند و یا اب گرم تاثیرگذار تر از سرعین باشد، اما در بخش گردشگری ضعیف عمل کردیم.

وی گام دوم انقلاب را براساس آسیب شناسی چهل سال انقلاب اسلامی خواند و اظهار کرد: کسانی که متولیان دولت هستند و فرصت خدمت رسانی دارند، باید براساس منویات رهبری و گام دوم انقلاب عمل کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما