کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور:

70 درصد سهامداران مازندرانی برای آزادسازی اقدام کردند/مردم با تصمیم عجولانه سهام خود را نفروشند

31 ارديبهشت 1399 ساعت 14:45

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های سهام عدالت کشور گفت: برخی وسوسه می کنند تا مردم این سهام های با ارزش را بفروشند، با تصمیم عجولانه سهام خود را نفروشند، تا ساز و کارها مشخص شود و بتوانند در فرصت مناسب با قیمت مناسبآن را به فروش برسانند.


عسگر توکلی در گفت وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به ورود 70 درصد سهامداران مازندران از سامانه سهام عدالت گفت: 2 میلیون و 700 هزار نفر سهامدار شرکت تعاونی هستند که از ان بین 400 هزار نفر مراحل ثبت نام را تکمیل نکردند که بیش تر انان کارگران فصلی هستند که پیش فرض گرفتند ولی قطعی نشدند و 2 میلیون و 300 هزار نفر بطور قطعی ثبت نام کردند.

وی آزادسازی سهام عدالت را به دو روش مستقیم و غیرمستقیم خواند و اظهار کرد: در سهام غیر مستقیم مدیریت با نظر هیئت مدیره براساس تخصص داده خواهد شد، در حالی که مستقیم با وجود مثلا 2 درصد سهام، شما عملا نظرتان در مجمع تاثیری در فرایند تصمیم گیری ها نخواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های سهام عدالت کشور ادامه داد: در واقع شرکت توسط کسانی که درصد بالایی سهام دارند اداره می‌شود و به دست بازارگردان های حرفه ای و مافیای بازار سرمایه خواهد افتاد و تا در آینده شاهد شرکتی هایی تماما خصوصی خواهیم بود.

وی روش غیرمستقیم را مناسب دانست و تاکید کرد: مردم در روش غیرمستقیم از تعاونی جدا می شوند و در صورت واگذاری بنگاهها و شرکت های دولتی گزینه  ابتدایی شرکتهای عام المنفعه است، جدا از این سرمایه در استان خودشان باقی می ماند و باعث پیشرفت آن می شود.

توکلی به سهام داران توصیه کرد، سهامشان را نفروشند و خاطرنشان کرد: برخی وسوسه می کنند تا مردم این سهام های با ارزش را بفروشند، با تصمیم عجولانه سهام خود را نفروشند، تا ساز و کارها مشخص شود و بتوانند در فرصت مناسب با قیمت مناسبآن را به فروش برسانند.

وی در ادامه تاکید کرد: در تمام دنیا اقتصاد خرد را به کلان تبدیل می‌کنند، اگر شرکت ها را واگذار کنیم و تقسیم انجام شود، نابود خواهد شد.

مدیر عامل شرکت خدمات بیمه ای سهام عدالت کشور با بیان تاکید رهبرمعظم انقلاب به شورای عالی بورس برای ماندن در وضع موجود عنوان کرد: در بیان بند سوم ابلاغیه نیز دولت را موظف کرده تا مردم را به ماندگاری سرمایه ترغیب کند.

وی به کسانی که سهام عدالت ندارند، اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر شرایط برای ثبت نام وجود ندارد، باید صبر کنند تا زمان ثبت نام مشخص شود.

توکلی مهلت آزادسازی سهام تا 7 خرداد خبر داد و اذعان کرد: یکی از اشتباهاتی که برخی از سهامداران دارند ممکن است انجام دهند، بخاطر نداشتن اطلاعات کافی است، مثلا بسیاری گمان می کنند در سهام داری غیرمستقیم حق فروش ندارند در حالی که اینطور نیست در هر دو روش حق فروش دارند و سود سهام سالانه به حسابشان واریز می شود و اینکه برای هر دو روش در حال حاضر نیاز به کد بورسی نخواهیم بود.

وی در پایان با بیان اینکه نزدیک به 2 میلیون نفر شماره شبا دارند، عنوان کرد: کسانی که شماره شبا اعلام نکردند می توانند شماره شبا را ثبت کنند و کسانی که شماره شبا ثبت شده است ولی هنوز سود واریز نشده است، با تاخیر واریز می شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 423687

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/423687/70-درصد-سهامداران-مازندرانی-آزادسازی-اقدام-کردند-مردم-تصمیم-عجولانه-سهام-خود-نفروشند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com