تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۴۲۳۳۷۵
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران با انتقاد از عدم توجه چهره‌های دانشگاهی درخصوص حماسه بزرگ مردمی کمک مومنانه گفت: شاخصه‌های حکمرانی لیبرالی منجر به تجلی غرب وحشی شده است.
۰
plusresetminus
سکوت چهره‌های دانشگاهی در حماسه کمک مومنانه /شاخصه‌های حکمرانی لیبرالی سبب تجلی غرب وحشی شده است
سیدامیر سادات کرمی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: دو شیوه حکمرانی امروز در دنیا مرسوم بوده که به صورت واضح تنها جغرافیای حکمرانی دینی ایران است که در مقابل تمامی جعفرافیای جهان که نظام حاکم بر آن‌ها در زمینه مدیریت و حکمرانی لیبرال بوده ایستاده است.

وی با انتقاد از دانشکده‌های علوم سیاسی و جامعه‌شناسی به‌خاطر نپرداختن به موضوع حکمرانی اسلامی و ولایی، خاطرنشان کرد: درحالی که مقام معظم رهبری مبنای حکمرانی را بر اساس قرآن و اسلام قرار می‌دهند و غربی‌ها به صورت برجسته آن را دنبال می‌کنند اما دانشکده‌های علوم سیاسی زیاد به آن توجه ندارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران تصریح کرد: حکمرانی لیبرال پس از تنازع بلوک شرق و غرب به‌عنوان تنهاترین شیوه حکمرانی دنیا معرفی که در زمینه‌های مختلف فرهنگ، اقتصاد و مردم‌سالاری مطرح شد و معنای لفظی آن از  نظر فقهی ما برابر با مباح و اباحه‌گری است.

سادات کرمی با اشاره به اینکه در حکمرانی لیبرال هیچ خط قرمزی در مدل‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی وجود ندارد، یادآور شد: در شیوه حکمرانی لیبرال که امروز آمریکا سردمدار آن بوده و کشورهای اروپایی و آسیایی به غیر از جمهوری اسلامی ایران پیرو آن هستند نگرش در زمینه اقتصاد و فرهنگ با تفکر لیبرالی است.

 وی با بیان اینکه یکی از گزاره‌های اصلی گفتمان حکومت‌های لیبرال انسان محوری است گفت: زمانی که انسان‌محوری اصل باشد آن‌چیزی که شاخص برای هر رفتاری می‌شود درنظر گرفتن سود است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران دومین شاخصه گفتمانی حکومت لیبرال که موجب شده در روزهای شیوع بیماری کرونا غرب وحشی تجلی پیدا کند، مصرف بیشتر عنوان کرد و اظهارداشت: یکی دیگر از گفتمان این نوع حکومت تقابل در قناعت است و زمانی که مصرف موضوعیت داده شود جامعه تهییج پیدا می‌کند به بیشتر مصرف کردن و هدف از این کار افسارگسیخته کردن غرایض حیوانی بشر است.

سادات کرمی خاطرنشان کرد: در نوع حکومت لیبرال ترویج فساد و فحشا، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی و در مجموع به جهنم بردن مردم به‌عنوان یک اصل ثابت درنظر گرفته می‌شود چراکه سود این حکمرانی در فسادطلبی است.

وی با اشاره به اینکه گزاره دیگر حکمرانی لیبرالی منتصب کردن افراد سرمایه‌دار به پست‌های کلیدی است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه اصول لیبرال‌ها اقتصادمحوری است بر این موضوع باور دارند که صاحبان سرمایه باید در پست‌های مدیریتی باشند تا نبض اقتصاد در دست آن‌ها باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران با بیان اینکه گزاره بعدی لیبرال‌ها عدم اجازه تصرف اخلاق و دین در شیوه حکمرانی است یادآور شد: اخلاق در حکمرانی لیبرالی باید فردی باشد و حق ورود در حکمرانی را ندارد.

سادات کرمی، برتری جویی قشر مرفه بر مستضعفان در نظر حاکمان را پنجمین گزاره حکمرانی لیبرالی برشمرد و اظهار کرد: در شیوه حکمرانی لیبرالی اولویت تقسیم منایع و دادن امتیاز برای قشر مرفه است و مستضفعان در نگاه لیبرال‌ها سربار جامعه هستند.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های لیبرال‌ها گسترش غفلت است گفت: یکی از شیوه‌های حکمرانی در مدل لیبرالی غفلت‌آفرینی برای انسان ها است تا درباره موضوعات اصلی فکر نکنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران افزود: اتفاقاتی که پس از شیوع کرونا در جامعه غربی رخ داد محصول تقکر و نظام لیبرال بوده است.

سادات کرمی با اشاره به اینکه حکمرانی اسلامی به‌صورت کامل با حکمرانی لیبرال در تظاد است، ادامه داد: در حکمرانی اسلامی افراد مانند شهدایی که تقدیم انقلاب شدند خود را فدا می‌کنند تا کشور و رهبرشان بماند اما در غرب هر فرد به فکر خودش است و همین موجب درگیری‌های زیادی به خاطر خرید از فروشگاه ها و سرقت لوازم بهداشتی می‌شود.

وی با بیان اینکه دو اتفاق مهم پس از شیوع کرونا در دنیا رخ داد اظهارکرد: انشقاق اجتماعی، التهابات اجتماعی و نافرمانی مدنی پس از شیوع کرونا در آمریکا و اروپا قلیان کرد.

سادات کرمی با انتقاد از عدم توجه چهره‌های دانشگاهی درخصوص حماسه بزرگ مردمی کمک مومنانه تصریح کرد: درحالی که حماسه بزرگی در کمک‌رسانی به نیازمندان در سطح استان مازندران انجام شده بود اما متاسفانه هیچ چهره دانشگاهی به ویژه اساتید جامعه‌شناسی و علوم سیاسی به آن نپرداختند و در سکوت مرگبار به‌راحتی از این موضوع گذشتند که جای بسی گلایه است.

وی ادامه داد: اگر این حماسه در هر جایی از دنیا اتفاق افتاده بود هزار پایان نامه برای آن منتشر شده بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران خاطرنشان کرد: اما بیماری کرونا در ایران موجب اتحاد، تعاون و انفاق شد که هنر حکمرانی رهبر انقلاب بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴