کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«بیانیه بالفور» سرآغاز تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی؛

فاجعه روز نکبت، لکه ننگی بر دامن جامعه جهانی و نظام بین‌المللی/ معامله قرن نکبتی دیگر علیه ملت فلسطین

28 ارديبهشت 1399 ساعت 13:50

فلسطینیان هرساله با زنده نگاه داشتن این روز، در واقع مانع از فراموشی حقوق پایمال شده خود می‌شوند و در این بین ملت‌های آزادی‌خواه نیز در این روز انزجار خود را از این رژیم جعلی ابراز می‌کنند.


به گزارش بلاغ، در حال حاضر  72 سال از رقم خوردن یک فاجعه بزرگ انسانی در جهان سپری می‌شود؛ فاجعه‌ای که به دنبال آن بزرگترین لکه ننگ بر پیشانی حقوق بشر جهانی حک شد و این لکه ننگ تا به امروز نیز باقی مانده و پاک نشده است. این فاجعه بزرگ انسانی چیزی نیست جز روز «نکبت».
 
در چهاردهم ماه می سال ۱۹۴۸ میلادی حادثه‌ای در تاریخ فلسطین روی داد که یوم النکبه (روز مصیبت) نام گرفت و چنین روزی یادآور روزهای مهاجرت اجباری مردم فلسطین و ورود یهودیان از سراسر جهان به سرزمین اشغالی و شهادت بیش از ۱۵ هزار فلسطینی است.
 
فلسطینیان هرساله با زنده نگاه داشتن این روز، در واقع مانع از فراموشی حقوق پایمال شده خود می‌شوند و در این بین ملت‌های آزادی‌خواه نیز در این روز انزجار خود را از این رژیم جعلی ابراز می‌کنند.
 
*روز نکبت، جنایتی علیه مردم بی دفاع فلسطین
 
رضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: صهیونیست‌ها در جنایت‌هایی که 72 سال پیش علیه مردم بی دفاع فلسطین مرتکب شدند، تنها نبودند که اگر اینچنین بود قادر به ارتکاب چنین جنایتی آن هم در این سطح نبودند. 
وی افزود: در حالی که انتظار می‌رفت سازمان ملل متحد به مسئولیت خود در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی عمل کرده و به استیفای حقوق سلب شده فلسطینیان بپردازد، این سازمان برعکس راهی در حمایت از تل آویو را در پیش گرفت و با صدور قطعنامه‌ای رأی به تقسیم فلسطین صادر کرد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقش کشورهای استعماری خاطرنشان کرد: در این میان، از نقش مخرب برخی کشورها همچون انگلیس در قدرت بخشیدن به رژیم اشغالگر صهیونیستی برای کشتار مردم بی دفاع فلسطین نمی‌توان به سادگی گذشت، در واقع می‌توان گفت که روند تقسیم فلسطین و آوارگی ساکنان آن از سال ۱۹۱۷ میلادی و از زمان تصویب بیانیه بالفور کلید خورد.
 
*بیانیه بالفور سرآغاز تلاش در عرصه بین المللی برای تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی
 
احمدی افزود: بیانیه بالفور نامه‌ای تاریخی بود که در تاریخ ۲ نوامبر سال ۱۹۱۷ میلادی توسط «آرتور جیمز بالفور» وزیر خارجه وقت انگلیس خطاب به «والتر روتشیلد»، سیاستمدار یهودی تبار و عضو مجلس عوام انگلیس نگاشته شد و طی آن دولت انگلیس موضع مثبت خود در خصوص «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در فلسطین» را اعلام کرد. این بیانیه سرآغاز تلاش در عرصه بین المللی برای تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی محسوب می‌شود.
 
وی یوم النکبه را به عنوان سرآغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه یک ملت بی‌دفاع توصیف و تاکید کرد: در طول ده‌ها سال گذشته رژیم صهیونیستی از هیچ تلاشی برای سرکوب گسترده فلسطینیان و ارتکاب جنایت‌های هولناک علیه آنها دریغ نکرده‌اند، از بازداشت‌های روزمره فلسطینیان در نقاط مختلف قدس اشغالی و کرانه باختری، شکنجه اسرای فلسطینی تا تشدید محاصره علیه اهالی غزه تنها جزئی کوچک از جنایت‌های تل آویو علیه فلسطینیان محسوب می‌شود.
 
* خیانت‌های شیخ‌نشینان جهان عرب به مسأله فلسطین
 
این کارشناس مسائل سیاسی به خیانت‌های شیخ‌نشینان جهان عرب به مسأله فلسطین اشاره و تصریح کرد:در این شرایط که فلسطینیان از جان خود برای استیفای حقوقشان پس از یوم النکبه مایه می‌گذارند، خیانت‌های شیخ نشینان جهان عرب بیش از پیش به چشم می‌خورد. 
 
احمدی افزود: بدون شک اگر چنین خیانت‌هایی از سوی حکام مرتجع عرب سَر نمی‌زد، امروز شاهد گذر  72 سال از یوم النکبه نبودیم و صهیونیست‌ها خیلی پیشتر از اینها پاسخ جنایت‌هایشان را دریافت کرده بودند.
 
* معامله قرن نکبتی دیگر علیه ملت فلسطین
 
وی به طرح معامله قرن اشاره و خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای و بین المللی‌شان و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا پس از یوم النکبه یک روز ننگین دیگر را نیز رقم زدنند و از طرح موسوم به معامله قرن  رونمایی کردند و برای اجرایی ساختن آن روز ننگین تلاش می‌کنند این درحالی است که قاطبه ملت فلسطین با پیاده سازی این طرح شوم مخالف هستند.
 
به گزارش بلاغ، آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که فلسطینیان در طول 72 سال گذشته هیچگاه نخواسته و نخواهند خواست تا یوم النکبه به فراموشی سپرده شود، آنها می‌دانند که این روز تلخ و دردناک به آوارگی بیش از ۶ میلیون فلسطینی از خانه و کاشانه خود منجر شد، لذا یکی از بزرگترین اهداف فلسطینیان، فراهم کردن زمینه برای بازگشت آوارگان به سرزمین مادری‌شان است؛ در غیر این صورت، این فاجعه به عنوان لکه ننگی بر دامن جامعه جهانی و نظام بین‌المللی باقی می‌ماند.
 


کد مطلب: 423196

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/423196/فاجعه-روز-نکبت-لکه-ننگی-دامن-جامعه-جهانی-نظام-بین-المللی-معامله-قرن-نکبتی-دیگر-علیه-ملت-فلسطین

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com