تاریخ انتشارجمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۲۲۹۰۲
کارگردان و مستندساز کشور دلایل ورود پیدا نکردن هنرمندان و سلبریتی‌ها در رزمایش کمک مومنانه و کمک به افراد بی‌بضاعت در این شرایط خاص کشور را عنوان کرد.
۰
plusresetminus
دلایل عدم ورود سلبریتی‌‌ها در رزمایش کمک مومنانه/تغییر سناریو در دل کویر برای کمک به مردم
مهدی زمان‌پور کیاسری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اجرای رزمایش کمک مومنانه در سطح کشور به‌دلیل شرایط به‌وجود آمده در اقتصاد کشور، اظهار کرد: این کار اقدام بسیار موثری است تا به کسانی که دچار مشکل اقتصادی بودند و یا بر اثر این بیماری توان تامین نیاز خانواده خود را ندارد کمک شود تا با سربلندی از این آزمون الهی گذر کنیم.
 
وی بیان کرد: در این چند سال تفاوت حرف و عمل مسئولان دولتی باعث شد اطمینان بسیاری از مردم به مسئولان کم شود، آنها چشمشان به دولت است تا بدانند بودجه تخصیصی برای استان‌های مختلف در چه راهی خرج می‌شود.
 
این تهیه کننده و مستندساز خاطرنشان کرد: از مردم باید خواسته و گفته شود با توجه به همه این بی‌اعتمادی‌ها اتفاقات خوبی هم می‌افتند و هر کسی با هر توانی کمک کند و دست فقرا را بگیرد تا با مدیریت درست و عادلانه به دست نیازمند واقعی برسد.
 
زمان‌پور کیاسری تصریح کرد: من خودم برنامه ریزی کردم چه کسی مستحق است و چه کسی نیست، به نظرم اگر هر فرد خیر، خودش بررسی کرد و محتاج پیدا نکرد به کسانی که متولی این کار شدند بدهد تا به دست نیازمندان واقعی برسد.
 
وی با اشاره به حضورش برای ساخت مستندی در استان کرمان و با بیان اینکه در کار خودمان وقتی برای ساخت مستند رفتیم با توجه به شرایطی که دیدم فکر کردم باید برای مدتی  دوربین حرفه‌ای را کنار بگذارم و وارد عمل شوم، افزود: در حین فیلمبرداری متوجه شدم عده‌ای به نان شب محتاج هستند و در طی یک سال گذشته تنها دو خیر چند کیسه آرد آوردند و هیچ چیز دیگر برای خوردن ندارند.
 
زمان‌پور گفت: در منطقه‌ای که ما برای فیلمبرداری رفتیم بین کرمان و زاهدان جای دوری است، عبور و مرور کم اتفاق می‌افتد اوضاع مالی به‌شدت بد است و درآمد ماهیانه شان اگر یک ماه کامل کار کنند نهایت ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود به همین دلیل احساس کردم نباید بی‌تفاوت بگذرم.
 
وی با بیان اینکه اغلب این خانواده‌ها در گذشته دامدار بودند و کم کم دام را از دست داده و برای کارگری به حومه شهر نزدیک شدند و اکثرا مستاجر هستند، اضافه کرد: ما مبالغی که تهیه کردیم یخچال و كولر گرفتیم كه اگر هر کسی جای ما بودهم همین كار رو انجام می‌داد فكرش را بكنید در دل کویر در دل گرمای بالای 50 درجه در خانه‌اش کولر و یا یخچال ندارد.
 
این مستندساز کشورمان گفت: در شبکه اجتماعی و فضای مجازی فیلم و عکس دست به دست شد و مقداری کمک گرفتیم و در حال انجام است، شاید کمک‌ها کم باشد ولی از بی‌تفاوتی بهتر است چون این افراد واقعا محتاج هستند.
 
زمان‌پور با اشاره به اینکه در منازلی که می‌رفتم و وضعیت خوبی نداشتن مبلغ زیادی در قبض برق مشاهده می‌شد که به‌دلیل مناسب نبودن برق کشی بود، به همین دلیل با همراهانمان در کنار فیلمبرداری به همراه خود لامپ کم مصرف و سیم برق می‌بردیم و سیم کشی منازل آنها را درست می‌کردیم، تصریح کرد: هر کسی با تقبل کمترین مبلغ می‌تواند به این خانواده‌ها کمک کند و با مدیریت و صرف هزینه می‌توانیم اهم مشکلاتشان را حل کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه این خانواده‌ها امکانات اساسی زندگی را ندارند و حتی پول تعمیر یخچال کهنه خود را ندارند و این‌ها را در مستند نمایش دادیم تا همه ببینند، افزود: شرایط این چنینی به وفور یافت می‌شود و ما برای یك خانواده كه هفت بچه قد و نیم قد داشت زمینی تهیه و شروع به ساخت و ساز کردیم‌ و نیمی از کار انجام شد و مابقی کار در حال انجام است.
 
زمان‌پور درباره دلیل ورود پیدا نکردن هنرمندان و سلبریتی‌ها در رزمایش کمک مومنانه و کمک به افراد بی‌بضاعت در این شرایط خاص کشور، گفت: سلبریتی‌ها چند دسته هستند بعضی‌ها بدون سر و صدا در حال کمک کردن هستند  که تعدادشان کم است و یک سری هستند که اگر خیلی از آنها خواسته شود می‌گویند می‌آییم و حركتی می‌كنند اما یک سری هستند که دوربین باشد و همه ببینند می‌آیند و در جایی که دوربین نباشد کمک نمی‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر واقعا برای رضایت خدا باشد کسی که میلیونی دنبال کننده دارد هر کدام بخواهند یک قدم بردارند خیلی می‌توانند کمک کنند چون با درخواست آنها پول بسیار بیشتری جمع می‌شود اما متاسفانه اكثرا این کار را نمی‌کنند.
 
زمان‌پور با تاکید بر اینکه کل پولی که من جمع کردم شاید ۶۰ میلیون شده باشد اما اگر یک سلبریتی بود بیش از یك میلیارد تومان می‌توانست جمع کند، بیان کرد: ما با این پول باورم نمی‌شد بتوانیم اینقدر موثر باشیم و این نتایج را ببینم، اگر هنرمندان و سلبریتی‌ها درخواست کنند و پول جمع آوری شود مشکلات کل منطقه را حل می‌کردم.
 
وی یکی از مشکلات مهم مردم این منطقه را نداشتن شناسنامه بیان کرد و افزود: بخاطر اینکه در گذشته در شهر زندگی نمی‌کردند دنبال اخذ شناسنامه نبودند و یا شناسنامه را در جای مناسب قرار نمی‌دادند و از بین می‌رفت و به همین دلیل هیچ مدرک شناسایی ندارند.
 
زمان‌پور تصریح کرد: در حال حاضر پیگیر گرفتن شناسنامه هستند تا بتوانند از خدمات دولتی بهره‌مند شوند اما برای این کار باید آزمایش DNA انجام دهند و این آزمایش به این صورت است که باید یکی از اقوام درجه یک آنها که شناسنامه دارد را برای تایید این کار ببرند که در این موضوع هم مشکل دارند چون یا اقوام نزدیک آنها شناسنامه ندارد یا اقوام نزدیک ندارند.
 
وی با بیان اینکه در کنار این مشکل مکان انجام آزمایش در شیراز و مشهد است و برای رفتن به آنجا هم باید ابتدا گذرنامه بگیرند تا بتوانند تردد کنند، اضافه کرد: این خانواده‌ها برای اینکار پول ندارند، یا افراد بیشتر پیر هستند برخی هم که جوان‌تر هستند نفری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان غیر از هزینه جانبی باید برای آزمایش هزینه صرف کنند و این را در کنار این موضوع بگذارید که یک خانواده 12 نفره باید چقدر هزینه کند.
 
این تهیه کننده و مستندساز کشور در پایان، خاطرنشان کرد: در این منطقه از کرمان که ما رفتیم بیش از هزار نفر دچار این وضعیت بودند و جاهای دیگر به طور معدود می‌توان یافت، اگر بتوانیم پول جمع کنیم می‌توانیم به همه کمک کنیم.

به گزارش بلاغ، کسانی که تمایل به کمک به مردم این منطقه از کشور دارند می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت (۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۳۶۷۹) و شماره حساب (۰۱۱۱۳۶۹۱۷۲۰۰۰) خیریه موسی بن جعفر(ع) فهرج كرمان واریز کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰