تاریخ انتشارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۴۲۲۰۹۹
کارشناس مسائل سیاسی بر لزوم برخورد متناسب و به‌هنگام با فعالیت‌های غیر دیپلماتیمک سفرا تاکید کرد و گفت: افرادی که به‌عنوان نمایندگان دیگر کشورها به کشور ما وارد می‌شوند باید از قبل مورد بررسی قرار گیرند.
۰
plusresetminus
لزوم برخورد جدی و عملی وزارت خارجه با سفیر آلمان/منافع ملی ایران نباید قربانی ملاحظات سیاسی شود
مرتضی علویان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: در پذیرش استوارنامه‌های سفرا یک سری پروتکل‌هایی جهانی و بین‌المللی وجود دارد که همه کشورها باید آن را رعایت کرده تا نمایندگان کشورها به عنوان سفیر یا هر عنوان دیگر تبادل شوند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که سفرا خود را به کشور دیگر می‌فرستند، تلاش کرده تا در ظاهر پروتکل‌ها را رعایت کنند اما این موضوع نباید نافی انجام وظیفه و دقت دولت‌های پذیرنده شود و دستگاه‌های امنیتی و وزارت خارجه باید دقت کافی را در برابر شخصیت‌های معرفی شده داشته باشند.

استادیار حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مازندران تصریح کرد: باتوجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در مظان بزرگترین فتنه‌ها قرار دارد، بسیاری از قدرت‌ها با استفاده از افراد و ابزارهای مختلف در پی جاسوسی علیه کشور ما هستند و همین موضوع سبب شده تا سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در کشورهای منطقه مستقر بوده و جاسوسی‌های گسترده را انجام دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حواشی سفیر آلمان در ایران و مشخص شدن عضویت این فرد در سازمان جاسوسی آلمان گفت: متاسفانه برخی از ملاحظات که درحال حاضر به مدیریت کشور چنبره زده موجب می‌شود افرادی به‌عنوان سفیر یا هر عنوان دیگری وارد کشور ما شوند که ممکن است مشکلاتی را به‌وجود آورند.

علویان با تاکید بر اینکه منافع ملی جمهوری اسلامی ایران نباید قربانی ملاحظات سیاسی شود، عنوان داشت: افرادی که به‌عنوان نمایندگان دیگر کشورها به کشور ما وارد می‌شوند باید از قبل مورد بررسی قرار گرفته و همچنین سطح دسترسی آن‌ها به مجموعه های اداری و شهروندی دارای رتبه‌بندی باشد.

وی با بیان اینکه دشمن همیشه به‌دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی است یادآور شد: دستگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی با تمام توان و با همکاری برخی دیگر از کشورها درحال فعالیت علیه کشور ایران هستند که لازم است هوشیاری کامل لحاظ شده تا به منافع ملی ما خدشه‌ای وارد نشود.

استادیار حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مازندران با اشاره به سابقه بد برخی از سفرا مانند حضور سفیر انگلیس در اغتشاشات و همچنین فعالیت‌های غیردیپلماتیک سفارت هلند در کشورمان که منجر به اخراج دو دیپلمات این کشور شد، اظهارکرد: مسئولان  مربوطه باید در مواجهه با اینگونه اقدامات برخورد متناسب را به‌هنگام انجام دهند تا منجر به تکرار نشود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴