تاریخ انتشارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۲۲۰۴۵
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشارکت مردم در کمک مومنانه، بستر و زمینه دینی است که خود را می‌نمایاند؛ گفت: در حال حاضر در دنیای غرب که فاقد این اعتقادات و باورهای دینی هستند، یک تهاجم وحشی‌گری پیدا شده است که به دلیل نداشتن انگیزه‌های انسانی و اسلامی برای خدمت به همنوع است.
۰
plusresetminus
«کمک مومنانه» تجلی باورهای دینی و اسلامی است/ دنیای غرب انگیزه انسانی و اسلامی برای خدمت به همنوع را ندارد
آیت‌الله علی معلمی عضو خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص اجرای پرشور رزمایش کمک مومنانه در مازندران و اقدامات جانانه مردم و سپاه در لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری، اظهار کرد: بندگی خدای رحمان دو بخش روشن دارد، بخشی عبادت جسمی است از قبیل نماز و روزه و بخش دیگر عبادت مالی است.

وی افزود: در تمام آیات قرآن، در کنار نماز، زکات ذکر شده است و این به معنا است که هم باید به یاد خدا بود و هم باید به یاد خلق خدا؛ مخصوصا خلق نیازمند که وسیله ابتلا و آزمایش متمکنین است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همیشه در آموزه‌های دینی ما این تاکید و سفارش بوده که به نیازمندان کمک کنید و مقام معظم رهبری نیز به لحاظ اینکه در یک شرایط بیماری مرموز کرونا، کسب و کار خیلی از مردم به ویژه کسب و کارهای با درآمد روزانه مختل شده است؛ توصیه به انجام این رزمایش فرمودند.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه باید متمکنین احساس مسئولیت کنند و به سراغ نیازمندان روند و از آن‌ها دست‌گیری کنند؛ ادامه داد: اگر چنین اتفاقی نیفتد باید منتظر بلایای سنگین‌تری بود.

معلمی عنوان کرد: ائمه اطهار از خداوند تقاضای توفیق داشتن به مواسات را داشتند و مواسات داشتن یعنی امکانات و موجودی خود را با نیازمندان تقسیم کردن و این می‌شود معنای مواسات.

وی گفت: جامعه ما با اعتقادات دینی که در وجود افراد و خانواده‌ها رسوخ دارد، زمینه و بستر مناسبی بوده و پاسخ خوبی به دعوت رهبر معظم انقلاب برای رزمایش مواسات و کمک مومنانه داده شده است و مورد استقبال عموم نیز قرار گرفته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این توصیه، تعبیر به رزمایش کردند برای اینکه منظم باشد، برای خاطر اینکه فعال باشد و لذا سپاه و بسیج پای کار آمدند و قدم پیش گذاشتند و مومنان و متمکنین، همراهی کردند و مرحله به مرحله با تهیه نیازمندی‌ها و سبد کالا و همچنین توزیع بین خانواده‌های نیازمندان، این رزمایش در حال انجام است.

امام جمعه قائم‌شهر اعلام کرد: متمکنین باید خدای رحمان را شاکر باشند، چراکه خداوند به آنان این توفیق را داده که بتوانند بخشی از درآمد و مال خودشان را با افرادی که نیازمند هستند، مواسات می‌کنند.

معلمی با بیان اینکه مشارکت مردم در کمک مومنانه، بستر و زمینه دینی است که خود را می‌نمایاند؛ تاکید کرد: در حال حاضر در دنیای غرب، یک تهاجم وحشی‌گری پیدا شده است و لذا ایثار، همدردی، مواسات و کمک مومنانه نتیجه اعتقادات و باورهای دینی اسلامی است اما دنیای غرب که فاقد این اعتقادات و باورهای دینی است، آن‌ها دارند رنج می‌برند و انگیزه انسانی و اسلامی برای خدمت به همنوع خود ندارند.

وی در پایان گفت: همه ما باید خداوند را شاکر باشیم که در سایه اسلام و آموزه‌های قرآنی قرار داریم و مردم ما نیز به این آموزه‌ها عمل می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰