تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۲۱۵۵۳
شهردار جویبار در واکنش به قطع درختان در یکی از خیابان‌های سطح شهر از تشکیل پرونده قضایی برای خاطیان خبر داد.
۰
plusresetminus
تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان قطع درخت/ تا دوسال آینده درختان شهر پلاک‌دار می‌شوند
به گزارش بلاغ، پس از قطع چند درخت دریکی از خیابان‌های شهر جویبار که با حاشیه‌هایی در فضای مجازی همراه شد.

همت محمدنژاد شهردار جویبار در این رابطه طی گفت‌وگویی با خبرنگار بلاغ گفت: در روزهای اخیر فردی در عملی غیرقانونی اقدام به قطع درختان سطح شهر کرد که بلافاصله بعدازاین حادثه به مراجع قضایی و نظارتی اطلاع داده شد.
 
وی بابیان اینکه در مراجع قضایی پرونده برای این اقدام تشکیل شد اظهار کرد: پس از قطع درختان بلافاصله دادستان و مراجع نظارتی در جریان موضوع قرارگرفته و شکایتی از سمت شهرداری به مرجع قضایی ارسال و پرونده‌ای تشکیل‌شده که هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع هستند.
 
شهردار جویبار با اشاره به اینکه ۴ اصله درخت در این حرکت ناپسند قطع شد گفت: هفت اصله نهال توسط شهرداری به‌جای درختان قطع‌شده کاشته شد.
 
محمدنژاد در پاسخ به میزان مجازات متخلفان این اقدام اشاره و تصریح کرد: مراجع قضایی بر اساس قانون، مجازات خاطیان را مشخص می‌کند ولی اگر از شهرداری در رابطه با این موضوع مشورت بخواهند ما جریمه نقدی و کاشت ۵۰ اصله نهال در قبال هر درخت توسط خود شخص خاطی را اعلام خواهیم کرد.
 
 وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در رابطه با قطع درخت در مقابل پاساژ ورداسبی جویبار گفت: این درخت به دلیل اینکه در کنار ترانس برق قرار داشت، سه مرتبه در کمیته اشجار شهر مصوبه قطع آن تصویب شد که سال گذشته بالاخره انجام شد.
 
شهردار جویبار از پلاک دار شدن درختان سطح شهر تا دو سال آینده خبر داد و افزود: پس از انجام و تکمیل ممیزی املاک شهر که تقریباً تا دو سال دیگر انجام خواهد شد تمام درختان سطح شهر دارای پلاک خواهند شد.
 
محمدنژاد بابیان اینکه هیچ شهروندی حق اصلاح خودسرانه درختان سطح شهر را ندارد اظهار کرد: مسئول کاشت حفظ و نگهداری درختان با شهرداری است و اگر درختی نیاز به اصلاح داشته باشد شهرداری این کار را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴