تاریخ انتشارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۲۰۸۸۶
رئیس سازمان صعنعت معدن تجارت آمل از پلمب 400 واحد صنفی متخلف در این شهرستان در ایام کرونا خبر داد.
۰
plusresetminus
پلمب 400 واحد صنفی متخلف در آمل/کمبود مواد غذایی در بازار نداریم
چنگیز فروزان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان کمبود مواد غذایی در بازار نداریم، گفت: بیشترین شرکت های توزیع و پخش مازندران در آمل است، نه تنها کمبودی نداریم، بلکه شهرستان ها و استان های اطراف نیز پوشش می دهیم.

وی با بیان افزایش چندانی در قیمت محصولات ضروری نداشتیم، عنوان کرد:جز حبوبات که بخشی مانند عدس به دلیل کم شدن واردات افزایش چشم گیری یافته اند؛ چرا که 90 درصد عدس کشور وارداتی است.

رئیس سازمان صعنعت معدن تجارت ادامه داد: بخشی نیز به دلیل صادرات به عراق افزایش یافته اند، متاسفانه بررسی های لازم برای صادرات انجام نمی شود تا زمانی که در بازار به حد مازاد رسیه ایم صادرات انجام شود.

این مسئول تصریح کرد: وقتی در بازار با شوک قیمت مواجه می شویم و توازن میان تقاضا و بازار وجود ندارد در نتیجه دو حالت خواهد بود، یا اینکه محصول وارداتی بوده و واردات قطع شده و یا اینکه صادرات بیشتر از حد نصاب انجام شده است.

فروزان از وارد کردن 240 تن شکر خانوار در بازار خبر داد و افزود: با قیمت 5 هزار و 900 تومان در اختیار فروشگاهها قرار گرفته است.

وی از توزیع گوشت و مرغ دولتی در بازار اشاره کرد و یادآور شد:68 تن گوشت گوساله منجمد با قیمت 42 هزار تومان و 11 تن مرغ منجمد توزیع شد، البته قیمت مرغ گرم به دلیل قیمت مناسب بیشتر تقاضا می شود.

رئیس اداره صنعت معدن تجارت آمل ادامه داد: 234 تن برنج نیز به بازار عرضه شده است، تا شهروندان کمبود مواد ضروری در بازار نداشته باشند.

این مسئول از قیمت بامیه و زولبیا در بازار عنوان کرد: بامیه 24 هزار تومان و بامیه تر 22 هزار تومان در بازار فروخته می شود و توزیع فله ای آن ممنوع شده است.

فروزان با تاکید پلمب 400 واحد صنفی در ایام ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: صنف های پر خطر همچنان بسته هستند، رستوران ها و آشپزخانه ها که شرایط غذای بیرون بر را دارند فقط مجاز به فعالیت هستند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴