تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۴۲۰۴۷۸
عضو شورای شهر آمل معضل زباله را مشکلی فرا شهرستانی خواند و گفت: حل زباله از حیطه شورا، شهرداری و قدرت شهرستانی خارج است، هزینه ای که نیاز دارد بیش از 10 سال بودجه شهرداری خواهد بود، مبلغی در حدود هزار میلیارد تومان است.
۰
plusresetminus
حل معضل زباله آمل از قدرت شهرستانی خارج است/1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم
به گزارش بلاغ، پنجمین دوره شورای اسلامی آمل این روزها که نیز پُرش رفته و کمش مانده، شورای 9 نفره ای که نسبت به دوره های قبل هم از نظر تخصص و هم جوان گرایی در سطح بهتری قرار دارد.

تیک تاک تبلیغات از برخی چهرهای شهر از مدتها قبل به گوش می‌رسد و این 9 نفر را به دوئلی سخت فرامی خواند، وجود برخی اختلاف نظرها در انتخابات ریاست شورا در سالهای نخست و انتخاب شهر از چالش‌های بود که شورای این دوره را درگیر حواشی کرده بود.

جهانگیر آذری عضو شورای شهر آمل  در گفتگو با خبرنگار بلاغ دغدغه این روزهای شورا را تصویب بودجه شهرداری اشاره کرد و گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا در اسفند و فروردین، تصویب بودجه به طول انجامید که در حال حاضر بصورت مدون پیگیر این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه خروجی بودجه اولویت امسال را مشخص می کند، عنوان کرد: سه حوزه ساختار زیباشناختی، گردشگری که کمتر به آن در این سالها توجه شده  و توسعه اولویت های شورا و شهرداری است، که امیدواریم بتوانیم گام های خوبی برداریم.

عضو شورای شهر آمل تصریح کرد: امسال با ورود به بحث ممیزی، افزایش درآمد خواهیم داشت که می توان به خدمات بهتر و موثرتری بیانجامد.

وی معضل زباله را مشکلی فرا شهرستانی خواند و افزود: حل زباله از حیطه شورا، شهرداری و قدرت شهرستانی خارج است، هزینه ای که نیاز دارد بیش از 10 سال بودجه شهرداری خواهد بود، مبلغی در حدود هزار میلیارد تومان است.

آذری حل معضل زباله را فقط با دخالت دولت دانست و تاکید کرد: درآمد شهرداری به حقوق پرسنل و اهداف توسعه شهری پرداخته می شود و توان مبالغ بالا برای راه حل های مشکل زباله نیست، دولت باید ورود پیدا کند و این مشکل که امروز بزرگترین نگرانی شهرستان است حل شود.

وی در جواب اینکه چرا افرادی از عملکرد شورا راضی نیستند، خاطرنشان کرد: همیشه اشخاص از منتخب های خود توقع دارند بهترین عملکرد را در حوزه مدیریت شهری داشته باشند، اما همیشه در مدیریت شهری جامعه نقاط نقص های وجود دارد.

عضو شورای شهرآمل ادامه داد: به واسطه شغلم با  شورا ارتباط زیادی داشتم، قبل از ورودم به شورا اگر با مشکلی بر می خودم، گمان می‌کردم که نمی خواهند کار را درست کنند، اما امروز وقتی واقعیت را می بینم، به این نتیجه می رسم که اگر کاری تحقق نمی یابد دلیل آن عدم توجه نیست شاید مشکلاتی برای اجرای آن وجود داشته باشد.

وی در پایان به شرایط بد اقتصادی امسال اشاره کرد و یادآور شد: این شرایط که با وجود بیماری کرونا ایجاد شده است، نه تنها برای آمل، بلکه تمام دنیا خواهد بود، که امیدوارم این مشکل به زودی حل شود.

هر چه جوامع بشری به جلو پیش می‌رود، رشد یافتگی نظام مردم سالاری را بهتر و واضح تر می‌توان دید، اداره جوامع به روش دموکراتیک امروزه در تمام جهان رشد قابل توجهی داشته است و شاهد مقبولیت عامه از مشارکت مردم در فرایند اداره امور هستیم؛ شورای شهر یکی از این نظام مردم سالاری است که در سال 77 فرصت دست یابی مشارکت مردمی‌را در ایران فراهم کرد.

بدون تردید مدیریت شهری بدون مشارکت مردمی‌خللی بزرگ محسوب می‌شود، اما با این حال در کشورهای که به افکار و عقاید مردم احترام می‌گذارند، به معنای صحیح کلمه شورا شهر وجود دارد، اما به عکس در  برخی جوامع یا شورای شهر و یا هر سازمان مردمی‌ایجاد شده اختیارات لازم را ندارد و یا عملا نمی‌تواند فاقد اصالت و واقعیت باشد.

گذر از 5 دوره در شورای شهر، انتظار می‌رود شاهد بلوغ نسبی این نهاد محلی باشیم و پختگی اداره امور شهری را در مصوبات آن ببینیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷