تاریخ انتشارسه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۴۲۰۴۵۴
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور تعداد بهبود یافتگان کرونایی شهرستان را تا پنجم اردیبهشت 312 نفر اعلام کرد و گفت: بیماران کرونایی فقط در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری شدند و در بخش خصوصی بستری کرونایی نداشتیم.
۰
plusresetminus
بهبودی 312 بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان نور/674 واحد صنفی متخلف پلمب شدند
سیدحمید حسینی در گفت وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به هفته سلامت و عملکرد سال گذشته اظهارکرد: بار مراجعه درمانی به مراکز خدمات جامع سلامت 388 هزار و 943 نفر و بار مراجعه درمانی به بیمارستان 400هزار و 348 نفر می‌باشد.

وی با اشاره به 6هزار و 892 مأموریت توسط اورژانس 115 و۴۲۵ مورد بازرسی از مراکز درمانی (مطب ها.بیمارستان دولتی و...) در سال 98 در شهرستان نور تصریح کرد: بهداشت حرفه‌ای حدود یکهزار و هفت بازدید و بهداشت محیط 17هزار و 514 بازرسی از مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی انجام داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور در خصوص غربالگری فشار خون در شهرستان نور در سن بالای 30 سال افزود: فاز اول غربالگری از۲۷ اردیبهشت سال 98 آغاز شد و مرحله دوم غربالگری فشار خون از 15 خرداد تا 15 تیر اجرا شد.

این مسئول با بیان غربالگری فشار خون در سال 98 یادآورشد: 71 هزار و 751 نفر غربالگری شدند که بیش از 103 درصد جمعیت شهرستان بود و تعداد بیمار فشار خون شناسایی شده در طول طرح 2هزار و 258 نفر و تعداد بیمار پیش فشار خون شناسایی شده 15 هزار و 327 نفر که در مجموع در حال حاضر 13هزار و 979 نفر که حدود 20 درصد جمعیت، بیمار فشار خونی شناسایی شدند و تعداد 6هزار و 938 نفر بیمار دیابتی نیز تحت پوشش بهداشت و درمان شهرستان هستند.

حسینی با اشاره به عملکرد سال ۹۸ و شاخص‌های مطلوب شهرستان بیان کرد: از سال ۱۳۸۰ مرگ ناشی از تالاسمی درشهرستان نورنداشتیم واز سال ۱۳۸۵ تا کنون نیز مرگ زن باردار در شهرستان صفر است.

وی گفت: به 157هزارو412 نفر مراجعه‌ کننده به مراکز و خانه‌های بهداشت یک میلیون و 122 هزارو327 خدمات بهداشتی ارائه شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور با اشاره به دوران کرونایی از زحمات پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و خدمات و حوزه بهداشت که در شناسایی افراد مشکوک به بیماری کرونا ودرمان آنان تلاش کردند و همه کسانی که در حوزه درمان و بیمارستان شهرستان دوران پرالتهابی را داشتند، قدردانی کرد.

این مسئول گفت: حوزه بهداشت در فاز اول 100درصد جمعیت شهرستان نور را غربالگری و افراد مشکوک به کرونا در روستا توسط بهورزان و در شهر توسط مراقبت سلامت به پزشک ارجاع و پیگیری‌های لازم انجام شد.

حسینی با بیان اینکه مرحله دوم غربالگری بیماری کرونا از 23 فروردین آغاز و ۷۵ درصد تاکنون غربالگری شدند، اظهارکرد: کودکان، زنان باردار و سالمندان که از نظر رده سنی از گروه‌های پر خطر هستند چندین بار غربالگری شدند و کسانی که دیابت، فشار خون و بیماری‌های زمینه دارند نیز از نظر بیماری از گروه‌های پر خطر محسوب می‌شوند.

وی افزود: افراد مشکوک به کرونا به پزشک ارجاع داده می‌شوند که با تشخیص پزشک یا به مدت دوهفته قرنطینه همراه با درمان دارویی و یا کسانی که دچار تنگی نفس، تب و لرز هستند به بیمارستان ارجاع داده  و با آزمایشات لازم مبتلایان به کرونا بستری می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت درمان شهرستان نور با اشاره به تجهیز مراکز خدمات بهداشت به دستگاه پالس اکسی متر وتب سنج که به همت خیرین و مردم فراهم شد، افزود: با استفاده از این دستگاه، درصورتی که اکسیژن رسانی در افراد کمتر از ۹۳ تشخیص داده شود می‌تواند زنگ خطری برای ابتلا به بیماری کرونا باشد.

این مسئول با تأکید بر ضرورت فاصله گذاری اجتماعی برای مبارزه با ویروس کرونا و تعطیلی صنف‌های پر خطر مانند  رستوران‌ها، قلیان‌سراها و ... در شهرستان، تصریح کرد: بهداشت محیط با همکاری اداره صمت و واحد اماکن نیروی انتظامی در مدت دوماه، 5هزار و 552 بازدید مستمر داشتند که 674 امکنه از صنف‌هایی که اجازه فعالیت داشتند اما نکات بهداشتی را رعایت نکردند، پلمپ شدند.

حسینی تأکید کرد: برای حفظ سلامت افراد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزاری مراسمات ممنوع و تا اطلاع ثانوی تمام صنوف پر خطر و ورزشگاه ها تعطیل می‌باشد.

وی تعداد بهبود یافتگان کرونایی شهرستان را تا پنجم اردیبهشت 312 نفر اعلام کرد و افزود: بیماران کرونایی فقط در بیمارستان امام خمینی بستری شدند و در بخش خصوصی بستری کرونایی نداشتیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور گفت: 25هزار و 849 عدد رسانه آموزشی بین مردم توزیع شد و رسانه‌های شهرستان نیز همکاری خوبی برای آموزش مردم و بارگزاری پیام‌های بهداشتی در فضای مجازی داشتند.

حسینی در خصوص تهیه ماسک و قرارداد با صنف خیاطان شهرستان با نظارت اداره صمت، تصریح کرد: این ماسک‌ها پس از آماده سازی از طریق داروخانه‌ها با قیمت تعیین شده بین مردم توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت فرمانداری شهرستان نور، اعضای شورای تأمین، دادستان و همکاری سپاه شهرستان، بسیجیان، نیروی انتظامی، امنیتی، بخشداران، دهیاران، شهرداران و اعضای شورای اسلامی و با همت مردم و خیرین و ... توانستیم در فاصله گذاری اجتماعی، تأمین مایحتاج بهداشتی و وسایل حفاظت فردی برای کارکنان بهداشت و درمان در ابتدای طرح، خرید تجهیزات بیمارستان، خانه بهداشت، خدمات جامع سلامت و ... اقدامات بسیار چشمگیری در شهرستان نور انجام دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴