برگزاری یادواره مجازی شهدای خان‌طومان در مازندران؛

«اردیبهشت» چهارم بوی خدمت و مقاومت می‌گیرد

تاریخ انتشارسه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۴۲۰۴۵۳
چند سال است که پس از شهادت 16 تن از مدافعان حرم مازندران، حوالی «اردیبهشت» تمام مازندران بوی «بهشت» می‌گیرد و حالا قرار است «اردیبهشت مقاومت» در ایستگاه چهارم، دورهمی خودمانی شود میان شهدای مقاومت و شهدای خدمت؛ چه بوی خوشی می‌آید...
۰
plusresetminus
«اردیبهشت» چهارم بوی خدمت و مقاومت می‌گیرد
به گزارش بلاغ، چند سالی است که حوالی «اردیبهشت» تمام مازندران بوی «بهشت» می‌گیرد، بوی خوشی که مرهون مقاومت جوانان غیور این دیار علوی است که با شهادت‌شان در اردیبهشت 95 برای همیشه تاریخ، ماندگار شده است.

حالا چهار سال است که پس از شهادت 16 تن از مدافعان حرم مازندران در شمال سوریه، اردیبهشت مازندرانی‌ها رنگ‌وبوی حماسی به خود گرفته است و «اردیبهشت مقاومت» نام مراسمی است که هر ساله در پاسداشت این شهدا در استان، برگزار می‌شود.

ترس از اینکه، این ایام، روزهای اردیبهشت یکی پس از دیگری می‌آید و می‌رود و گویی مقاومت با کرونا دارد ما را از «اردیبهشت مقاومت» غافل می‌کند؛ ما را بر آن داشت تا به سراغ فرمانده سابق لشکر عملیاتی 25 کربلا برویم تا از کم و کیف برگزاری این یادواره، مطلع شویم.

حمیدرضا رستمیان در این باره به خبرنگار ما گفت: با توجه به شرایط کرونایی پیش آمده و محدودیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شده برای مقابله با این ویروس، مراسم «اردیبهشت مقاومت» امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: بنا است تا مراسم امسال با مشارکت فعال صداوسیما و رسانه‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

مسئول ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی اردیبهشت مقاومت خاطرنشان کرد: از 10 الی 17 اردیبهشت‌ماه پس از نماز مغرب و عشاء، یادواره مجازی شهدای خانطومان در استان برگزار می‌شود.

فرمانده سابق لشکر عملیاتی 25 کربلا مازندران ادامه داد: طی این ایام، هر شب برنامه‌ای با محوریت چند شهید مدافع حرم به صورت مجازی و از طریق ساخت برنامه در صداوسیما برگزار می‌شود.

رستمیان عنوان کرد: در این برنامه‌ها جدا از پرداختن به موضوع حماسه‌سازی شهدای خانطومان و گرامیداشت یاد و نام شهدای مدافع حرم، به مسائل روز استان اعم از حماسه پر شکوه مردم، کادر درمانی و مسئولان در ایام کرونایی نیز پرداخته می‌شود.

وی بیان کرد: در این یادواره مجازی، برنامه‌هایی نظیر اطلاعات و بیوگرافی از شهدای خانطومان، خاطرات شهدا، مداحی و غیره برنامه ریزی شده است که به صورت مداوم و مکرر در کانال‌های مختلف نظیر بسیج رسانه، پلاک 25، فاتحان 25 و سایر کانال‌های در نظر گرفته شده، منتشر می‌شود.

مسئول ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی اردیبهشت مقاومت اعلام کرد: در کنار این یادواره مجازی که برای 16 شهید مدافع حرم لشکر 25 کربلای مازندران برگزار می‌شود، صداوسیمای مازندران نیز با ساخت برنامه‌های ویژه این مناسبت طی این ایام، به خصوص در شب‌های 15 الی 17 اردیبهشت‌ماه با دعوت از مهمانان ویژه به تشریح این حماسه و تکریم شهدای خانطومان خواهد پرداخت.

فرمانده سابق لشکر عملیاتی 25 کربلا مازندران تصریح کرد: «اردیبهشت مقاومت» امسال با توجه به اقدامات و حماسه بزرگی که مدافعان سلامت طی ایام کرونایی از خود خلق کردند، بنا داریم تا از این حماسه کادر درمانی و نیروهای مردمی، بیشتر گفته شود و در کنار تکریم مدافعان حرم از مدافعان سلامت نیز تجلیل شود.

رستمیان تاکید کرد: بر این اساس، برنامه‌های تولیدی صداوسیما نیز تنها مختص مدافعان حرم نبوده و بخشی هم به مدافعان سلامت استان اختصاص پیدا می‌کند و لذا مراسم «اردیبهشت مقاومت» امسال ترکیبی از دو حماسه بزرگ، نظامی و اعتقادی در میدان نبرد با تکفیری‌ها و حماسه بزرگ درمانی در میدان نبرد با کرونا خواهد بود.

وی اضافه کرد: در مراسم «اردیبهشت مقاومت» امسال بنا داریم تا در کنار گرامیداشت یادونام شهدای مدافع حرم، یاد و نام شهدای مدافع سلامت استان را نیز گرامی بداریم.

مسئول ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی اردیبهشت مقاومت گفت: امسال هیچ برنامه تجمع مردمی برای اردیبهشت مقاومت در استان برگزار نمی‌شود و تمامی برنامه‌ها به صورت مجازی و با مشارکت صداوسیما و رسانه‌ها انجام می‌شود.

در حالیکه اردیبهشت چهارم بدون حضور مردم و به صورت مجازی بنا است از فردا در استان برگزار شود اما این جالی خالی برای شهدای مقاومت با شهدای خدمت پر می‌شود.

به گزارش بلاغ، استان مازندران 42 شهید دفاع از حرم اهل بیت (ع) تقدیم کرده است که 23 شهید از لشکر عملیاتی 25 کربلا، 14 شهید نیروی قدس و 5 شهید در قالب یگان‌های مختلف بوده است.

تنظیم: مجتبی قربانی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷