تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۲۰۱۲۲
کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل گفت: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌بر قاصد و قرار گرفتن ماهواره نور در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث افزایش اقتدار و برجسته شدن توان نظامی و دانش فضایی ایران در جهان می‌شود.
۰
plusresetminus
پرتاب ماهواره نور اقتدار ایران را در جهان پُررنگ‌تر کرد
به گزارش بلاغ، ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه سوم اردیبهشت‌ماه 1399 از کویر مرکزی ایران توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به‌وسیله ماهواره‌بر 3‌مرحله‌ای «قاصد» در مدار 425کیلومتری زمین قرار گرفت.
 
این پرتاب موفقیت‌آمیز برگ زرین دیگری را به افتخارات جوانان و دانشمندان حوزه فضایی کشورمان افزود و بازتاب گسترده‌ای نیز در رسانه‌های جهان و منطقه داشت و آن را نشانه و دستاورد بزرگی برای ایران خواندند.
 
*یکی از ابزارها، نیازها و ملزومات بدیهی دفاعی هر کشور داشتن یک ماهواره اختصاصی نظامی
 
محمد رضایی کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: یکی از ابزارها، نیازها و ملزومات بدیهی دفاعی هر کشور در روزگار فعلی داشتن یک ماهواره اختصاصی نظامی است، آن هم درخصوص کشوری با وسعت و مساحت جمهوری اسلامی ایران که از نظر بافت جغرافیایی نیز بسیار متنوع است. 
 
وی افزود: شاید کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس مانند قطر، بحرین، کویت و ... به واسطه مساحت کم کشورهایشان نیازی به استفاده از ماهواره نداشته باشند، اما وسعت کلان و مساحت گسترده ایران، نیاز کشور به فکر ساخت و بهره‌برداری از ماهواره‌های اختصاصی نظامی را برجسته‌تر کرد. 
 
این کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل خاطرنشان کرد: از همه مهمتر شرایط ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک ایران در منطقه حساس خاورمیانه این نیاز و وابستگی به برخورداری از ماهواره اختصاصی نظامی را، نه دو چندان، بلکه صد چندان می‌کند. 
 
رضایی تصریح کرد:ایران به واسطه نداشتن ماهواره اختصاصی نظامی اکنون در خصوص رصد تحرکات و فعالیت‌های نظامی که از سوی دشمنان ایران اسلامی، به ویژه در منطقه غرب آسیا و در کنار مرزهای ایران اسلامی در حال طرح‌ریزی است هر لحظه امکان دارد با خطر و تهدید رو به رو شود. 
 
وی افزود: نداشتن ابزار مفیدی مانند ماهواره نظامی اختصاصی نیروهای مسلح ایران را دچار کمبود کرد و در این سال‌ها نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران سعی کرده‌اند با استفاده از ابزارهای جایگزین این کمبود را جبران کنند.
 
*پرتاب ماهواره نور رفع نیاز جدی و اساسی نظامی ایران
 
این کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل تصریح کرد: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتاب ماهواره نور رفع این نیاز جدی و اساسی نظامی ایران بود حال آنکه رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایران از این ابزار استفاده و بهره بسیار زیادی برده‌اند و با آزادی عمل تمام بیشترین بهره‌برداری را از ماهواره‌های نظامی اختصاصی خود در رصد فعالیت‌های ایران داشته و به تبع آن دست به جاسوسی‌های گسترده‌ای از کل خاک جمهوری اسلامی ایران زدند.
 
محمدی افزود: متاسفانه در مقابل جمهوری اسلامی ایران تا قبل از پرتاب ماهواره نور از این امتیاز محروم بود که خوشبختانه با اقدام بسیار شجاعانه و قابل تحسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتاب این ماهواره خلاء نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پر می‌شود.
 
وی با اشاره به هجمه‌های ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی بر مبنای نگاه و فشار رژیم صهیونیستی و به منظور حفظ امنیت این رژیم متجاوز و غاصب و کاهش توان موشکی ایران به زیر ۳۰۰ کیلومتر، تاکید کرد: ایران باید بر اساس شرایط ژئوپلتیک، اقتضائات ژئواستراتژیک، نیازها و الزامات نظامی و امنیتی خود دایره برد موشکی و نیز حوزه اقداماتش را تعریف کند، نه بر مبنای نگاه و تفسیر اروپایی‌ها و امریکا‌هایی، کما اینکه این کشورهای اروپایی و به خصوص ایالات متحده آمریکا اقدامات و تحرکات نظامی و امنیتی خود را، نه بر اساس خواست دیگر کشورها که بر مبنای منافع ملی و الزامات نظامی و امنیتی خود در دیگر مناطق جهان تعریف می‌کنند، پس طبیعی است ایران هم باید بتواند از این ابزار لازم به نفع منافع خود استفاده کند.
 
*پرتاب ماهواره عامل افزایش اقتدار و برجسته شدن توان نظامی و دانش فضایی ایران 
 
حسین قاسمی فعال رسانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌بر قاصد و قرار گرفتن ماهواره نور در مدار زمین توانست باعث افزایش اقتدار و برجسته شدن توان نظامی و دانش فضایی ایران در جهان شود.
 
وی خاطر نشان کرد: تنها ساعاتی بعد از اعلام رسمی موفقیت ایران در پرتاب ماهواره نور ما شاهد بازتاب‌های گسترده رسانه‌های آمریکایی، اروپایی و عربی بودیم که قطعا توانست این بازتاب‌ها توان و اقتدار ایران را پررنگ‌تر کند. 
 
این فعال رسانه تصریح کرد: برخی رسانه‌ها با برخی غرض ورزی‌ها می‌خواهند پرونده فعالیت‌های موشکی ایران را حساس کنند، اما در نهایت نمی‌توانند روی موفقیت ایران در پرتاب ماهواره نور سرپوش بگذارند و این مسئله باعث موازنه قوا ایران می‌شود.
 
به گزارش بلاغ، قطعاً پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌بر قاصد و قرار گرفتن ماهواره نور در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث افزایش اقتدار و برجسته شدن توان نظامی و دانش فضایی ایران در جهان از یک سو و از سوی دیگر باعث تقویت روحیه مردم در شرایط کرونایی کشور و موازنه قدرت به نفع ایران در منطقه و جهان می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴