تاریخ انتشارجمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۱۹۷۹۱
فرمانده سپاه کربلای مازندران از کمک 30 میلیارد تومانی مردم استان در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه خبر داد.
۰
plusresetminus
کمک 30 میلیاردی مردم مازندران در رزمایش کمک مومنانه/بسته‌های معیشتی شبانه توزیع می‌شود
سردار محمدحسن بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به آغاز رزمایش کمک مومنانه، اظهار کرد: محور این کار بسیج و سپاه است و امروز یک همدلی خوبی بین همه اقشار مسئولین دولتی، خیرین، موسسات خیریه، انجمن ها و محور پایگاه‌های مقاومت بسیج هستند و همه توافق کردند که این کمک‌ها را در نهایت به پایگاه‌های مقاومت تحویل دهند چون پایگاه‌های محلات بهترین جایگاه برای شناسایی مردم که می‌توانند اطلاعات را تکمیل کنند.
 
وی بیان کرد: بیش از 5 هزار بسیجی را در این موضوع به کارگیری کردیم اما در کنار این تعداد جهادگر یک هزار و 304 خیر حضور داشتند که تلاش جمع آنها این سبدهای کالا شده است که توزیع شد.
 
فرمانده سپاه کربلا مازندران، خاطرنشان کرد: تمام شهرستان‌های ما در این کار دخیل هستند و تمام روستاها و پایگاه‌های شهری ما محور  اجرای این رزمایش است و امیدواریم با شناسایی که در حال انجام است هیچ کسی جا نماند.
 
بابایی با بیان اینکه ابتدا قرار بود 57 هزار سبد کالا توزیع شود اما طبق آماری که امروز گرفتم به بیش از 60 هزار عدد رسیده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم در مرحله اول به بیش از 65 هزار سبد کالا برسد و در مراحل بعدی چون فضای ماه مبارک رمضان است و مردم بیشتر به فکر خیر و اعمال خوب هستند این آمار به بیش از 75 هزار سبد خواهد شد.
 
وی درباره شماره حساب برای واریز کمک‎های مردمی، گفت: با هماهنگی مسئولان استانی، حساب مجمع خیرین محرومیت‌زدایی سپاه کربلا به‌عنوان حساب استانی اعلام شد و هر شهرستان ما چون این مجمع را دارد حساب شهرستانی را اعلام کردند و همه گروه‌ها و نهادها قرار شد مبالغ خود را به این حساب‌ها واریز کنند.
 
فرمانده سپاه کربلا مازندران افزود: بخشی از مبالغ واریز شده را به صورت نقدی به حساب افراد با توجه به مصادیقی که داریم واریز می‌کنیم و بخشی تبدیل به کالا می‌شود و به صورت شبانه به خانواده‌ها تحویل داده می‌شود.
 
این مسئول با بیان اینکه افراد مورد حمایت را به دو گروه تقسیم کردیم، یک گروه کسانی هستند که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که آمار آنها مجزا است و قرار است توسط خود کمیته امداد و بهزیستی به آنها رسیدگی شود و ما هم یک بخش کوچکی به آنها کمک می‌کنیم، اضافه کرد: بخش اعظمی که قرار است توسط بسیج در این دوره به آنها رسیدگی شود کسانی هستند که تا دیروز وضع خوبی داشتند و مشکلی نداشتند ولی دو ماه بیکاری، تعطیلی، مریضی‌ها، فوت بستگان و مشکلات دیگر شرایطی به‌وجود آورد که لازم است که ما با آنها همدردی کنیم تا الام آنها کمتر شود و آنها در آینده خیرین ما در برنامه‌های دیگر خواهند شد.
 
بابایی با تاکید بر اینکه جامعه هدف ما 30 دسته هستند که شناسایی آنها از طریق پایگاه‌های مقاومت محلات، موسسات خیریه، عوامل اجرایی دولتی و.. انجام شد، اظهار کرد: بخش زیادی را شناسایی کردیم و تا پایان این رزمایش افراد بیشتری به این جمع اضافه خواهند شد.
 
وی با اشاره به اینکه غالب کمک‌ها را با شناسایی‌هایی که انجام شد شب هنگام بدون حضور دوربین، محترمانه درب منزل تحویل داده می‌شود، خاطرنشان کرد: بخشی از کسانی که قرار است کمک نقدی به آنها شود شماره حساب دارند و به حساب آنها واریز می‌شود و عده‌ای را سیستم کمیه امداد غیر از افراد تحت پوشش واریز می‌کند و این اعتبار را بنیاد مستضعفان در اختیار کمیته امداد قرار داده است.
 
فرمانده سپاه کربلا مازندران درباره مراجعه کسانی که نمی‌دانند برای دادن کمک‌های خود به کجا مراجعه کنند، گفت: بنابر هماهنگی که در هیات مدیره رزمایش داشتیم بنا شد مراجعات برای کسانی که دسترسی ندارند سپاه شهرستان و پایگاه مقاومت محلات باشد و حتی کسانی که قصد دادن افطاری دارند این آمادگی ایجاد شد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آشپزخانه‌هایی مشخص شود و طبخ صورت بگیرد و توزیع این افطاری توسط بسیجیان در سراسر استان برای کسانی که مشخص می‌شود توزیع می‌شود.
 
بابایی با بیان اینکه در این دو هفته مردم مازندران بیش از 30 میلیارد تومان کمک کردند و مطمئن هستیم که دفعه بعد اگر دو برابر بیشتر نشود کمتر نخواهد شد، گفت: این همدلی ایجاد شد و کمک مومنانه مردم مازندران با آغاز ماه مبارک رمضان مضاعف خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲