تاریخ انتشارسه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۱۹۳۸۹
استاد دانشگاه گفت: نخبه‌های زیادی می‎شناسم که با علم و دانش شان فضایی ایجاد می‌کنند که جامعه را هم از بحران دلمردگی و کم حوصلگی نجات دهد و هم به علم و حرفه‌ای علاقمند کند.
۰
plusresetminus
قرنطینه با آموزش‌های مجازی رایگان/کرونا فرصتی برای خودشناسی
به گزارش بلاغ، این روزها، فرصت خوبی برای سنجش انسان‌هاست، در جایی از این جغرافیا فروشگاهها غارت می شود، ماسک و لوازم بهداشتی به سرقت می رود و همه اینها در  حالی است که تا به امروز برچسب توسعه یافته به خود دیده بود.

اما در اینجا هیچ کس در انتظار کمک و یا حتی پاداش نبود، همه در حد توان از آنچه داشتند مایه گذاشتند و آستین ها را بالا زدند، از گروههای جهادی که همیشه حضوری پر رنگ دارند گرفته تا ورزشکاران و هنرمندان، نخبگان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

بسیاری از این نخبگان و اساتید در حوزه های مختلف همچون فن بیان، روانشناسی، مشاوره کسب و کار و ... به کلاس های انلاین رایگان پرداختند.

الهه شاکریان، دانشجوی دکترای هوش مصنوعی به شرایط خاص این روزهای جامعه اشاره کرد و گفت: بخاطر ویروس کرونا همه مردم جهان در وضعیت سختی به سر می برند، تنها چیزی که باعث دلگرمی خواهد بود و ما را از دیگر کشورها متمایز می کند، حضور فعال گروههای جهادی و مردم است که بی وفقه مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه کرونا فرصت مناسبی برای ارزیابی انسانها و خودشناسی است، عنوان کرد: وقتی می دیدم افراد زیادی در حال کمک به همنوعان خود هستند، در این فکر بودم که خدمتی برای جامعه انجام دهم تا هم برای دیگران کاری کرده باشم و هم انرژی مثبت این کار خیر به زندگی ام بازتاب دهد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: تصمیم گرفتم نرم افزارهای اداری، ادوب فتوشاپ، اینترنت، کدنویسی های تحت وب و سی شارپ را رایگان آموزش دهم تا هم کسانی که در خانه هستند از زمان استفاده کافی ببرند و هم کسانی که بخاطر مشکلات مالی از این امکانات محروم هستند، از این فرصت استفاده کنند.

وی نقش نخبگان در بحران را در بحران تاثیرگذار خواند و تاکید کرد: نخبه‌های زیادی میشناسم که با علم و دانش شان فضایی ایجاد میکنند که جامعه را هم از بحران دلمردگی و کم حوصلگی  نجات دهد و هم به علم و حرفه ایی علاقمند کند.

شاکریان فرار مغزها را ناشی از عدم سیاست‌های درست دولت دانست و تاکید کرد: زمانی فرار مغز‌ها اتفاق خواهد افتاد که افراد احساس کنند نمی‌توانند در کشورشان پیشرفتی داشته باشند، با اخذ سیاست‌های مناسب از جمله برقراری ارتباط راحت و آسان با دانشمندان و نخبه‌های جهان، فراهم کردن واردات تکنولوژی و شرکت‌های چند ملیتی و با سازگار سیاستهایمان، نه تنها باعث آمار کم شدن فرار مغزها خواهد شد، بلکه باعث نخبگان دیگر کشور ها مهاجرت می کنند.

وی یکی از آرزوهایش را اختراع در زمینه پردازش تصویر بیان کرد و افزود: شبانه روزی در حال خوندن مقاله‌ها، کتاب‌ها و ژورنال‌های ایرانی و خارجی هستم تا به نقطه های که میخواهم برسیم؛ چرا که در نظر من پشتکار شرط اول موفقیت است.

این معلم در پایان با بیان اینکه زکات علم یاد دادن است، عنوان کرد: آموزش مجاری در شرایطی که در تعطیلات اجباری به سر می بریم، همگرایی آموزشی در فضای مجازی می تواند کمک حال بزرگی برای جامعه باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما