تاریخ انتشارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۱۸۳۸۵
عضو کارگروه ملی شهر هوشمند گفت: مسئولان باید هوشمندسازی شهری را به عنوان دغدغه ای مهم درک کنند و برنامه ریزی لازم را در این خصوص داشته باشند.
۰
plusresetminus
هوشمندسازی در حوزه مدیریت شهری دیده نمی‌شود
عبدالرضا عزیزکمالی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به تشکیل گروه هوشمندسازی شهری اظهار کرد: کارگروه هوشمندسازی  شهر به منظور بهبود شرایط در حوزه هوشمندسازی شهرها تشکیل شده است و تلاش دارد تا نسبت به تولید محتوا در این بخش گام بردارد.

وی با تاکید نقش هوشمندسازی در ارتقای توسعه شهر، عنوان کرد: هرچه میزان هوشمندسازی در شهرها بالاتر باشد سبب خواهد شد تا سهولت در کار مردم ایجاد شده و رضایتمندی عمومی بالاتری حاصل گردد.

عضو کارگروه ملی شهر هوشمند تصریح کرد: از جمله مشکلاتی که بر سر راه هوشمندسازی شهرها وجود دارد این است که مسئولین امر باید هوشمندسازی شهری را به عنوان دغدغه ای مهم درک کنند و برنامه ریزی لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی با بیان جایگاه آمل در هوشمندسازی اظهار کرد: در حوزه هوشمندسازی آنگونه که باید و شاید پیشرفت نداشته و ادارات ما با کمبود مواجه هستند و پیشنهاد میکنم شهرداری آمل در ابتدای امر با جدیت وارد شده و مراحل اداری کارهای شهرسازی و پرداخت عوارض را هوشمندسازی کند.
کمالی ادامه داد: در بخشی از حوزه های خدمات شهری نیاز داریم تا از هوشمندسازی استفاده کنیم؛ برای مثال در بخش تفکیک زباله از مبدا که زباله یکی از مهم ترین معضلات شهرهای استان است، از اپلیکیشن های ویژه به منظور جمع آوری استفاده کنیم، در بسیاری از شهرهای کشور با هوشمند سازی موفقیت های خوبی کسب کنند.

وی بیشترین فعالیت هوشمندسازی را در تهران دانست و بیان کرد:این هوشمندسازی از سوی شهرداری در سازمان فناوری اطلاعات انجام شد، اپیکیشن شهر من را راه اندازی کردند، که توانسته اند بخشی از خدمات شهری نیازمند مراجعه مستقیم مردم به شهرداری ها بوده حذف گردیده و مراجعه غیرحضوری در دستور کار قرار گرفته است.

عضو کارگروه ملی شهر هوشمند افزود: در این سامانه پرداخت عوارض و قبوض و بسیاری خدمات در حوزه حمل و نقل و شهرسازی قرار گرفته است که شهرداری ها و ادارات استان می توانند با بهره گیری از این طرح، اپلیکیشن های بومی را با هدف خدمت رسانی شایسته به شهروندان در راستای سهولت بیشتر ایجاد نمایند.

وی ویروس کرونا را  درسی برای هوشمندسازی خدمات شهری در مازندران خواند و تاکید کرد: با وقوع بیماری کرونا و ضرورت همدلی و همراهی برای مقابله با این ویروس، ضرورت دارد از همه فرصتها و ظرفیتها  برای بهبود وضعیت و تامین سلامت مردم استفاده گردد.

کمالی مطرح کرد: امروز وقوع بیماری کرونا می تواند درسی باشد تا هرچه می توانیم ارتباط مستقیم شهروندان با ادارات را کم کنیم و در تلاش باشیم به بهترین نحو ممکن از سیستم های هوشمندسازی استفاده کنیم، باید در راستای ایجاد شهری هوشمند؛ سامانه ها و اپلیکیشن های خدمت رسان را وارد کار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیماری کرونا خسارات بسیاری به سیستم مالی، سلامت، صنعت، اشتغال و معیشت مردم وارد نموده است و ناروا است از درس هایی که این بحران به ما داد؛ برای بهبود اوضاع، ساماندهی و توسعه شهری استفاده نکنیم‌، امیدواریم مسئولان شهرستان به صورت ویژه در حوزه هوشمندسازی وارد شوند تا راهگشای خوبی باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما