کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میدان‌داری کارگران مازندرانی در نبرد با کرونا؛

8 هزار کارگر بسیجی و 45 گروه جهادی در خدمت سلامت مردم/تبلور خدمت بی‌منت در شیفت «ایثار»

25 فروردين 1399 ساعت 15:32

بسیج کارگری و کارخانجات مازندران از همان روزهای نخستین ورود کرونا تا کنون پا به میدان است و پا به پای سایر اقشار در پشت جبهه، دست به کار شدند؛ به‌گونه‌ای که سهم مؤثری در مهار کرونا بر عهده دارند.


به گزارش بلاغ، یادمان نرفته است آن سال‌ها که کشور زیر بمباران موشکی دشمن قرار داشت و از شمال تا جنوب کشور درگیر مبارزه با دشمن متجاوز بعثی بود، علاوه بررزمندگانی که جان خود را کف دست گرفته بودند تا در نبردی رو در رو از جان، مال و ناموس کشور دفاع کنند، رزمندگانی هم بودند که در ایثاری خاموش، چرخ‌های تولید کشور را به حرکت درآورده و نمی گذاشتند مردم کمبودی را در عرصه‌های مختلف احساس کنند.

حالا و پس از چهار دهه از آن‌سال‌ها نیز در کنار رشادت‌ها و شجاعت رزمندگان خط مقدم جبهه مقابله با کرونا، در پشت جبهه نیز گروه‌های دیگری به صورت داوطلبانه برای سلامت مردم دست به کار شدند و با در نظر گرفتن اهمیت موضوع آمدند تا بار دیگر روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی را برای نسل امروز معنا کنند.

در پی شیوع ویروس کرونا در بیشتر استان‌های کشور، گروه‌های جهادی و نیروهای مقاومت بسیج مردمی و اقشار پابه‌پای مسئولان و سایر نهادها به صورت خودجوش برای مقابله با این مهمان ناخوانده وارد عمل شدند.



در این میان، بسیج کارگری و کارخانجات نیز یکی از گروه‌هایی بود که پا به میدان گذاشت و از همان روزهای نخستین تا کنون، پا به پای سایر اقشار در پشت جبهه، دست به کار شدند؛ به‌گونه‌ای که سهم مؤثری در مهار کرونا بر عهده دارند.

شهرام نوری مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه کربلای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص اقدامات انجام گرفته از سوی سازمان بسیج کارگری سپاه کربلای مازندران با اشاره به حضور بسیجیان به عرصه خدمات به مردم در مقابله با کرونا گفت: در حالیکه در بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر، راهزنی اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کننده به صورت آشکار در حال اتفاق است اما بسیاری از مردم ایران از جمله کارگران، به‌صورت خودجوش و با از خود گذشتگی وقت خود را صرف تولید اقلام مورد نیاز برای مقابله با این ویروس می‌کنند.

وی تلاش‌های کارگران بسیجی را در واحدهای تولیدی مواد شوینده و ضدعفونی کننده و تولید ماسک و اقلام مورد نیاز مبارزه با ویروس کرونا را شبانه روزی دانست و خاطرنشان کرد: در برخی از کارخانجات و تولیدی‌ها با تغییر خط تولید، اقدام به نقش آفرینی در مبارزه با ویروس کووید 19 کرده و تلاش این جهادگران باعث شده است که در سطح استان دیگر احساس کمبود در این خصوص نداشته باشیم.



مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه کربلای مازندران با اشاره به برقراری شیفت ایثار توسط کاگران بسیجی در کارخانه‌ها تصریح کرد: کارگران بسیجی کارخانه‌ها برای کمک به چرخه تولید کشور و نیز کمک به مقابله با ویروس کرونا در پایان ساعت کاری خود، شیفت ایثار تعیین کردند.

نوری ادامه داد: این بسیجیان در کنار حضور خود در کارخانجات، به شکل خودجوش در ضدعفونی شهر و کارخانجات نیز شرکت فعالی داشتند.

وی بیان کرد: بسیج کارگری و کارخانجات در مازندران در کارخانجات و واحدهای تولیدی که بیش از  100 نفر کارگر و بالا دارند، فعال است.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه در استان نزدیک به 100 رسته کارگری داریم؛ افزود: در استان مازندران نزدیک به 8 هزار کارگر بسیجی در قالب 19 حوزه در شهرهای استان سازماندهی شده‌اند و اکنون مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.



نوری گفت: در طرح کمک مومنانه این بسیجیان در تمامی پایگاه‌های بسیج کارگری شهرهای استان که مستقیما در حال فعالیت در کارخانجات مازندران هستند، حضور فعال دارند و مشارکت چشمگیری را در این طرح از خود به یادگار گذاشتند.

وی اضافه کرد: کارگران بسیجی مازندران از همان روزهای نخستین به سهم خودشان یک بحث تولید اقلام بهداشتی نظیر مواد ضدعفونی کننده و ماسک را با کمک مدیران کارخانجات در رأس کار خود قرار دادند و در قالب شیفت ایثار با کارخانجات تولیدی همکاری کردند و در واقع مشارکت فعالی داشتند.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه کربلای مازندران عنوان کرد: به طور نمونه با کمک کارگران بسیجی نیروگاه شهید سلیمی نکا طی این مدت نزدیک به یک میلیون لیتر مواد ضد عفونی کننده تولید و به تمامی شهرستان‌های استان ارسال شد.

نوری اضافه کرد: به عنوان نمونه دیگر در شرکت آنتی بیوتیک سازی که کار اصلی آن تولید آنتی بیوتیک است آمده‌اند و با خلاقیتی اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده کردند و در نقاط مختلف استان توزیع کردند.

وی اعلام کرد: خیلی از کارگران بسیجی به مدد نواحی سپاه در شهرستان‌ها آمدند و در کار پشتیبانی به مدد اقدامات در دست اجرا آمدند.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه کربلای مازندران تاکید کرد: یکی از کارهای ارزشمندی که کارگران بسیجی مازندران طی ایام کرونایی اقدام به انجام آن کردند تهیه بسته‌های حمایتی برای کارگرانی بوده است که طی این ایام به دلیل تعطیلی واحدهای صنعتی، بیکار شدند.


نوری ادامه داد: در واقع کارگرانی که واحدهای صنعتی آن‌ها طی این مدت فعال بوده و حقوق دریافت می‌کردند با تهیه بسته‌های حمایتی و توزیع آن به کمک کارگرانی آمدند که به دلیل راکد ماندن کارخانجات آن‌ها، از کار بیکار و حقوقی را دریافت نکردند.

وی مطرح کرد: در کل بسیج کارگری هم به عنوان یکی از اقشار بسیج در بحث مقابله با بیماری کرونا در همه رده‌های شهرستانی، کمک کار سپاه‌های شهرستانی و استانی بوده و در کنار این فعالیت تحسین برانگیز، اقدام به مشارکت در طرح شیفت ایثار بدون اخذ هیچ حقوقی در جهت تولید اقلام مورد نیاز این ایام کردند.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه کربلای مازندران اذعان کرد: در کنار فعالیت مجاهدانه کارگران بسیجی برخی از کارخانجات نظیر یکی از واحدهای تولیدی در جویبار اقدام به تغییر خط تولید و تولید ماسک مورد نیاز مردم و مراکز درمانی کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

نوری متذکر شد: در رزمایش مومنانه نیز بنا شده است حمایت از کارگران روزمرد نظیر کارگران ساختمانی و کارگران کم درامد با معرفی اسامی به نواحی انجام گیرد تا نسبت به توزیع بسته‌های حمایتی بین آن‌ها اقدام شود.



وی افزود: طی این ایام نزدیک به 45 گروه جهادی متشکل از کارگران بسیجی به شهرهای مختلف استان اعزام شدند و با مشارکت در ساخت و تهیه وسایل بهداشتی مانند ماسک، گان و محلول‌های ضدعفونی، کمک به گندزدایی و تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و همچنین برقراری شیفت‌های ایثار پای کار آمدند.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه کربلای مازندران در پایان یادآور شد: آنچه در این شرایط از مسئولان انتظار می‌رود در سال جهش تولید عزم جدی برای عدم تعطیلی کارخانجات که همانا کاهش تولید و بیکاری کارگران و مشکلات عدیده معیشتی را بدنبال خواهد داشت، بکار ببندند که همانا اگر برنامه جامعی برای آن نیندیشیده شود، مشکلات پس از کرونا چندین برابر اوضاع فعلی خواهد شد.



کرونا با همه سر سختی‌اش بی شک در برابر این حجم از همدلی و هم‌نوع دوستی مردمان این دیار سر خم فرو خواهد آورد و آنچه در این روزهای تلخ، بارقه‌های امید را در دل مردم و مدافعان سلامت روشن و روشن تر می‌کند همانا این سیل مشارکت، همدلی و ایثار بی پایان است که از دل مردمان دیار علویان می‌جوشد.

کرونا امتحان سخت الهی در این عصر از زمان بود و خوشا به حال آنان که سرافراز از این امتحان بیرون بیایند.

گفت‌وگو از مجتبی قربانی

انتهای پیام/


کد مطلب: 418197

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/418197/8-هزار-کارگر-بسیجی-45-گروه-جهادی-خدمت-سلامت-مردم-تبلور-بی-منت-شیفت-ایثار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com