تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۱۸۱۹۰
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه جهش تولید تنها راه فلج کردن تحریم‌هاست گفت: مردم و مسئولان باید شعار سال را باور داشته باشند و با این پشتوانه در عملیاتی کردن ان قدم بردارند.
۰
plusresetminus
جهش تولید تنها راه فلج کردن تحریم‌هاست/تحقق شعار سال در گرو همت مسئولان و مردم
به گزارش بلاغ، نخستین بار مقام معظم رهبری در فروردین 1378 بطور رسمی به نامگذاری یک سال پرداخت و این سنت، همه ساله تکرار شد، امسال نیز سال جهش تولید نامگذاری شده است.

جهش مترادف با خیز و از شرایط فعلی بیرون آمدن و با حرکت و شتابی به سمت هدف استمرار کردن، در واقع اگر اقتصاد را هواپیما در نظر بگیریم امسال نوبت پرواز آن به سمت هدف است.

جهش در تولید، جهش در اقتصاد و رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت که در نتیجه معضل بیکاری که خود چاشنی بسیاری از مشکلات جامعه است را رفع خواهد کرد، در نتیجه کاهش مشکلات اقتصادی و محرومیت زدایی را شاهد خواهیم بود.

پیش بسوی توسعه

اکبر رضانیا کارشناس مسائل اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه در چهارده سال اخیر شعار سال در حوزه اقتصاد بوده است، عنوان کرد: طرح جهاد اقتصادی که با اولین سال نامگذاری مبنایی برای توجه به موضوع حل مشکلات اساسی اقتصاد پرداخته است، اولویت ها و جهت ها را به سمت اقتصاد برده در حالی که حوزههای فرهنگی، نظامی و.. به این اندازه پر رنگ نشده بود.

وی شعار سال را با اقدام و برنامه‌ریزی تمام مسئولان اجرایی خواند و تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی جامعه و همینطور شرایط جهانی چون کاهش قیمت نفت، جهش تولید می تواند پتانسیل های زیادی را بالفعل تبدیل کند، قابلیت ها و ظرفیت های اقتصادی کشور در جهت منابع غیر نفتی افزایش میابد و می توان در حوزهای صنعتی، گردشگری، کشاورزی و.. شاهد پیرفت های چشم گیری بود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: تمرکز در زمینه تولید، جدای از اینکه به کم شدن بزرگترین معضل جامعه امروز بیکاری که خود مسبب بسیاری از مشکلات جامعه است منجر خواهد شد، به تقویت صادرات و در نتیجه اقتصادی پویاتر نیز خواهد انجامید.

جهش پل رونق اقتصادی

وی با بیان اینکه پیشرفت اقتصادی جامعه میسر نمی شود؛ مگر با جهش تولید عنوان کرد: بسیاری از کسب و کارها بخاطر شیوع بیماری کرونا دچار بحران شدند، که جهش تولید می تواند خسارت ها را جبران ببخشد، در واقع می تواند نرخ رشد اقتصادی منفی را سامان دهد.

رضانیا جهش تولید را پلی برای دانشگاه و صنعت دانست و تاکید کرد: در راستای خرید کالای ملی ، ارتباط میان صنعت و دانشگاه مستحکم تر خواهد شد، دانش بنیان فعالیت های پویاتری خواهد داشت.

وی ادامه داد:تمرکز بر روی صادارات غیر نفتی، کنترل مشکلات اقتصادی، قابلیت ها و ظرفیت های واقعی منطقه نشان داده می‌شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه شعار این چند سال اخیر استحکام درونی کشور در اقتصاد است، اظهار کرد: حمایت از تولید داخل اولویت بسیاری از کشورهای توسعه یافته است، جهش تولید به حمایت دولت به تولیدکنندگان ارتباط مستقیم داد، کم کردن قیمت مواد اولیه، از  بین بردن بازارهای سیاه و پنهان، فراهم کردن شرایط صادرات بخشی از کمک های است که می تواند دولت انجام دهد.

وی تنها راه فلج کردن تحریم ها را جهش تولید خواند و تاکید کرد: مردم و مسئولین باید شعار سال را باور داشته باشند و با این پشتوانه در عملیاتی کردن ان قدم بردارند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴