تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۱۸۱۱۲
مشاور اجتماعی و خانواده با اشاره به نقش اساسی خانواده در کاهش ترس از کرونا گفت: در شرایط کرونایی فرصت مناسبی برای تقویت بنیان خانواده به دست آمده است.
۰
plusresetminus
دوران کرونایی فرصت مناسبی برای تقویت بنیان خانواده‌هاست
به گزارش بلاغ، بسیاری از ما همیشه عادت کرده‌ بودیم که جنبه‌ی منفی مسائل را ببینیم، دائما از دست زمین و زمان شکایت می‌کردیم، هرروز از خودمان می‌پرسیدیم: چرا این اتفاق باید برای ما میافتد؟ چقدر ما بد‌شانسیم؟ و …

همه‌ی ما می‌دانیم ویروس کرونا تا به امروز، تلفات جانی و مالی زیاد و غیرقابل جبرانی را ایجاد کرده است، اما با تمام این اتفاقات بد و دردناک می‌توانیم به نیمه پر لیوان نگاه کنیم آنجا که توانستیم جنبه‌های مثبت را از دل شرایط منفی کنونی بیرون بکشیم.
 
معصومه بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: این فرصت خوبی شد که بسیاری از زن و شوهرها در فضایی امن با هم صحبت کنند و بیشتر به هم نزدیک شوند، یاد بگیریم بدون قضاوت و نصیحت گفت‌وگو کنیم و ببینیم که ما زن و شوهر هستیم که در کنار یکدیگریم با یک مقصد مشترک نه دشمن هم!
 
وی افزود: زمان بیشتری در کنار یکدیگر بودیم، قدر سالم بودن خودمان و فرزندمان را دانستیم، آلبوم‌های قدیمی‌مان را بیرون آوریم و از خاطرات شیرینی که به یاد ما می‌آورد، با دیگر اعضای خانواده صحبت و حال روحی خودمان و خانه را نو کردیم. 
 
این مشاور اجتماعی به فرصت‌های با هم بودن اشاره و خاطرنشان کرد: با اعضای خانواده دور هم جمع شدیم و با هم بازی کردیم، قدیم‌ترها که تکنولوژی به شکل امروزی پیشرفت نکرده بود افراد دور هم بازی‌های گروهی زیادی انجام می‌دادند، در این روزها سعی کردیم سرمان را گوشی‌هایمان بیرون بکشیم و با خانواده خود بازی‌های دسته جمعی مانند، اسم و فامیل، دوز و … بازی کنیم.
 
بخشی افزود: همیشه مادر خانه غذا درست می‌کرد اما در بسیاری از خانه‌ها اعضای خانواده آشپزی را تجربه کردند، با این کار هم سرمان در این روزها گرم ‌شد و هم باری از دوش مادران برداشته ‌شد و مهم‌تر از همه حس تعاون و همکاری در خانه شکل گرفت.
 
وی با اشاره به تجارب این روزها اظهار کرد: هر فردی در خانه حرفه و مهارت خاصی داشت، سعی کرد این مهارت‌ها را به هم آموزش دهد، مثلا اگر دختر خانواده به زبان انگلیسی تسلط داشت روزی نیم ساعت به پدر و مادر یا خواهر و برادر خود، زبان یاد داد، جملات کاربردی، اصطلاحات جذاب و … یا مادر خانواده طرز تهیه یک غذای خوشمزه را به بقیه اعضای خانواده آموزش داد، این کار در عین حال ساده باعث ‌شد که کلی مهارت جدید و کاربردی یاد بگیریم و سرمان حسابی گرم شود.
 
این مشاور اجتماعی افزود: به خیلی وقت‌ها ما یادمان می‌رفت که چه کارهایی را باید در طول روز انجام بدهیم یا چه کاری را دوست داریم که در آینده بکنیم، مکتوب کردن باعث شد ما با دقت و کیفیت بیشتری به کارهایمان برسیم. 
 
بخشی به استفاده از فرصت مطالعه اشاره و تصریح کرد: همه‌ی ما کلی کتاب نخوانده داشتیم که در کتابخانه در حال خاک خوردن بود، با اعضای خانواده شروع به خواندن کردیم، با این کار در پایان تعداد زیادی کتاب خوانده شده پیش روی ماست.
 
وی تاکید کرد:بسیاری از ما با تقویت جنبه‌های معنوی زندگی خود، مراسم‌های دسته‌جمعی دعاها و ادعیه با خانواده‌هایمان برگزار کردیم.

بخشی در خصوص رابطه والدین با فرزندان، گفت: منزلت و شخصیت دادن به فرزندان فواید بیشماری داشته و این ایام بر خلاف ایام عادی که والدین به واسطه کار و زمان مرخصی کم، نمی‌توانستند در کنار فرزندان باشند، از این فرصت محدود برای تکریم فرزندان استفاده شود.

این مشاور اجتماعی : محبت کردن به کودکان موجب رشد شخصیت آنها شده و بازی‌ها متناسب با سن کودکان در ایام قرنطینه فرصت ارتباط بیشتر را فراهم می‌کند.

وی گفت: در کنار خانواده بودن فرصت مناسبی است که باید به آن توجه داشته و والدین با شادی بخشی به زندگی و روابط با کودکان خانه را تبدیل به بهشت کنند.
 
به گزارش بلاغ، در این روزها ما آموختیم با هم مهربان‌تر باشیم، بیشتر با خانواده و اطرافیان وقت بگذرانیم، قدر با هم بودن را بیشتر بدانیم، بیشتر نظافت و بهداشت خود را رعایت کنیم، و در نهایت بدانیم زندگی خیلی کوتاه است، پس تا می‌توانیم از آن لذت ببریم !

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما