تاریخ انتشارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۴۱۷۹۷۳
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ساری دلایل شکست طرح کارت شهروندی در حمل‌ونقل درون شهری را اعلام کرد.
۰
plusresetminus
دلایل شکست طرح کارت شهروندی در حمل‌ونقل درون شهری/کارت الکترونیکی برای رانندگان تاکسی صادر می‌شود
سیدسعید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص وضعیت فعالیت تاکسی‌های درون شهری در ایام کرونا اظهار کرد: بنا بر ابلاغیه کشوری، برای مقابله با ویروس کرونا، رانندگان تاکسی موظف هستند که در تمامی خطوط تاکسیرانی تنها دو نفر مسافر در صندلی عقب خودرو سوار کنند.

وی افزود: سوار کردن سه مسافر در صندلی عقب تاکسی‌ها ممنوع شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ساری خاطرنشان کرد: بر اساس این ابلاغیه، هیچ‌گونه تغییری در میزان نرخ کرایه تاکسی‌ها اعمال نمی‌شود.

این مسئول ادامه داد: از قبل از سال نو، فعالیت اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها را لغو و تعطیل کردیم و تاکسی‌ها فعالیت‌شان منوط به سوار کردن دو مسافر در صندلی عقب شد.

حسینی بیان کرد: در مرکز استان 3 هزار و 6 تاکسی مشغول فعالیت هستند که پنج راننده خانم سرپرست خانوار و مابقی آقا مشغول فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: هر چند محدودیت و ممنوعیتی برای فعالیت تاکسی‌ها در این ایام اعلام نشده است اما به دلیل تعطیلی بازار، مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین ماندن مردم در خانه، کسب‌وکار آن‌ها راکد است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ساری متذکر شد: برای حمایت از رانندگان ناوگان عمومی درون شهری، این سازمان اقدام به توزیع رایگان خودرو بین رانندگان اتوبوس و مینی‌بوس و همچنین تمدید رایگان دفترچه رانندگان تاکسی تا پایان خردادماه کرده است.

به گزارش بلاغ، با توجه به اینکه دادوستد پول نقدی طی این ایام از رونق افتاده و با توجه به تمایل عمومی برای استفاده از درگاه‌ها و تبادل الکترونیکی وجه، فرصت مناسبی بود تا سازمان حمل و نقل عمومی اقدام به راه اندازی یکپارچه و مجدد کارت شهروندی و دریافت وجه به صورت الکترونیکی کند؛ اما این اقدام اجرایی نشد.

حسینی در این باره و در خصوص چرایی عدم موفقیت اجرای این طرح در سالیان گذشته پاسخ داد: دستگاه تبادل وجه الکترونیکی روی تمامی تاکسی‌های درون شهری مرکز استان نصب است اما شرکتی که اقدام به نصب این دستگاه کرده است بنا بود تا مشکلات استفاده از این دستگاه را که از سوی رانندگان مطرح شده بود، مرتفع کند که با عدم رفع مشکل، استفاده از آن نیز متوقف شده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که رانندگان درآمدشان روزانه است و بابت امرار معاش و هزینه‌های جاری نیازمند وجه نقد به صورت روزانه هستند، یکی از مشکلات استفاده از این سیستم را آنلاین نبودن دریافت وجوه اعلام کردند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ساری اضافه کرد: پس از کارت کشیدن مسافر بابت کرایه، وجه بلافاصله به حساب رانندگان واریز نمی‌شود و 24 ساعت زمان می‌برد تا وجه به دست رانندگان برسد و به این دلیل، خود رانندگان نیز تمایلی به استفاده از این دستگاه نشان نمی‌دهند.

این مسئول اعلام کرد: از سویی دیگر، دلیل دیگری که کارت شهروندی شکست خورد به این دلیل بود که تنها دستگاه کارت‌های شهروندی و بانک انصار را می‌خواند و پاسخگوی سایر کارت‌های بانک دیگری نبود.

حسینی گفت: ما از نمایندگان شرکت تهرانی دعوت کردیم و طی جلسه‌ای این مشکلات را مطرح کردیم و بنا شد هم با نصب نرم افزار جدید روی دستگاه، مشکل محدودیت خواندن کارت بانکی حل شود و هم وجوه به صورت آنلاین به حساب رانندگان واریز شود که متاسفانه با شیوع کرونا، فعلا کار متوقف شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طی سال جاری برنامه‌ای برای نو سازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری دارید؛ اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر، طرحی که وجود دارد، صرفا نقدی است و بدین لحاظ استقبال رانندگان تاکسی از این طرح، بسیار کم است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ساری افزود: رانندگان این خودروها، همگی مشتاق مشارکت در این طرح، تحویل ناوگان فرسوده و تعویض با خودروهای جدید هستند اما از پس نقدینگی مورد نیاز بر نمی‌آیند و در سال گذشته تنها موفق به تعویض 5 دستگاه شدیم.

این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر، مشارکت رانندگان در این طرح نیازمند 70 میلیون تومان وجه نقد از سوی متقاضی است اما اگر تسهیلات برای این طرح در نظر بگیرند و مبلغ نقدی حداکثر به 20 میلیون تومان تعدیل پیدا کند، تمامی رانندگان این خودروها در این طرح مشارکت می‌کنند.

حسینی گفت: خودروهای سواری درون شهری با عمر بیش از 10 سال فرسوده محسوب می‌شوند و در مرکز استان نزدیک به 500 تاکسی فرسوده وجود دارد که نیازمند حمایت و تبدیل به خودروی جدید است.

وی متذکر شد: یکی از برنامه‌های در دست اجرای ما طی سال‌جاری، جمع آوری دفترچه‌های کاغذی و صدور کارت‌های الکترونیکی است تا آمار و ارقام درستی و دقیقی از تعداد خودروهای فعال و رانندگان در اختیار داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ساری خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های اجرای این طرح فراهم شده، دستگاه‌ها و تجهیزات نیز خریداری شده است و پس از عادی شدن شرایط و رهایی از ویروس کرونا، این طرح در مرکز استان به اجرا در خواهد آمد.

این مسئول اذعان کرد: این طرح در کشور در کلان شهرها به اجرا در آمده است اما در استان مازندران برای نخستین بار در مرکز استان به اجرا در خواهد آمد.

حسینی گفت: با راه اندازی این سیستم، دیگر رانندگان برای اخذ مرخصی نیاز به مراجعه حضوری در ساعات اداری ندارند و با توجه به مرخصی سالانه در تمامی ساعات شبانه روز با کشیدن کارت در باجه‌های مشخص، به صورت انلاین مرخصی را دریافت و اطلاع خواهند داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴