تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۱۷۵۶۲
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه از بکارگیری ۵ هزار جهادگر سلامت از گردان امام حسین (ع)، پایوران و بسیجیان در اجرای طرح غربالگری کرونا در این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
بکارگیری 5 هزار جهادگر سلامت در طرح غربالگری کرونا/700 سبد معیشتی در سوادکوه توزیع شد
به گزارش بلاغ، سیدموسی حسین‌نژاد طی گفت‌وگویی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به عملکرد قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان سوادکوه اظهار کرد: ۱۹ هزار ماسک بهداشتی 3 لایه تولید و توزیع شد که از این تعداد ۵ هزار ماسک قابل شستشو است.
 
*فعالیت ۱۶ کارگاه تولیدی ماسک بهداشتی
 
 وی با بیان اینکه ۱۶ کارگاه تولیدی ماسک بهداشتی با به کارگیری روزانه ۹۷ جهادگرخواهر بسیجی مشغول تولید ماسک بهداشتی و گان بیمارستانی هستند، افزود:۲ هزار ۱۰۰ گان بیمارستانی، یک هزار ۶۰۰ کلاه بهداشتی، ۲ هزار جفت دستکش، یک هزار و ۲۰۰ آستین یک بار مصرف تولید و بین مراکز درمانی و مردم توزیع شد.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه از ضدعفونی معابر و محلات شهری و روستایی طی رزمایش دفاع بیولوژیکی خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ ۷۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده توسط جهادگران بسیجی و پایگاه‌های مقاومت برای گندزدایی مکان‌های عمومی و معابر استفاده و همچنین ۱۷۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده دست هم بین مردم توزیع شد.
 
*بکارگیری ۵ هزارجهادگر سلامت در اجرای طرح غربالگری کرونا در سوادکوه
 
حسین‌نژاد با اشاره به بکارگیری ۵ هزارجهادگر سلامت از گردان امام حسین (ع)، پایوران و بسیجیان در اجرای طرح غربالگری کرونا اظهار کرد:100 درصد جمعیت روستایی و ۸۵ درصد جمعیت شهری سوادکوه غربالگری کرونا شدند، که تا چند روز آینده غربالگری کل شهرستان به اتمام می‌رسد.
 
وی با بیان اینکه روزانه ۹۶ جهادگر بسیجی در قالب ۲۶ گروه در حوزه نظارتی، رصد و پایش بهداشتی در نانوایی‌ها و پمپ بنزین‌ها مشغول فعالیت هستند، افزود:به موازات قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان، گشت و ایست و بازرسی در قالب طرح رضویون به صورت شبانه‌روز برای تامین امنیت، در سطح پایگاه‌ها و محلات در حال اجرا است.
 
*اهدای ۷۰۰ بسته معیشتی و ۶۰۰ بسته بهداشتی بین جامعه هدف
 
فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه سوادکوه به اهدای پک‌های آب میوه و عسل به کادر درمانی و خانواده‌هایی که بیماران کرونایی دارند، اشاره و خاطرنشان کرد:‌ ۷۰۰ بسته معیشتی و ۶۰۰ بسته بهداشتی بین جامعه هدف توزیع شد و این کار همچنان تداوم دارد.
 
حسین‌نژاد از تولید هدفمند ۳۰ هزار پیامک در حوزه فرهنگی  خبر داد و افزود: ۱۵ هزار بروشور آموزشی درباره پیشگیری از ابتلا به کرونا و بنر‌های مرتبط با آن بین مردم توزیع و در سطح محلات شهری و روستایی نصب شد و به برگزاری مسابقه کتابخوانی با هدف تشویق مردم به ماندن در خانه و راه‌اندازی پویش #در_خانه_می‌مانیم می‌توان اشاره کرد.
 
* برپایی نقاهتگاه بیماران کرونایی در سواکوده
 
وی با اشاره به برپایی نقاهتگاه بیماران کرونایی در سواکوده اظهار کرد:‌مصوبه‌ای در قرارگاه پدافند زیستی داشتیم و مصر بودیم که این مصوبه به مرحله اجرا برسد آنهم با هماهنگی دانشگاه آزاد سوادکوه، چند سوئیت اقامتی این دانشگاه با ۷۹ تختخواب تجهیز و برای بیماران کرونایی که از بیمارستان مرخص می‌شوند تا دوره نقاهتشان را بگذرانند، آماده شد.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه ضمن تشکر از مدافعان سلامت بویژه کادر درمانی بیمارستان شهدای زیراب که درخط مقدم جبهه سلامت هستند و همچنین جهادگران بسیجی در جبهه مقابله با کرونا، تصریح کرد:‌هم اکنون بیماری کرونا در شهرستان تحت کنترل است و اکنون شاهد این هستیم که میزان ترخیص شدگان بیشتر از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی است.
 
وی در پایان با تاکید بر اینکه نمی‌توان عزم و اراداه سپاه و بسیج را برای مهار کرونا به تصویر کشید، خاطرنشان کرد:‌بسیج ثابت کرد همچنان در همه صحنه‌ها میدان دار بوده و سوادکوده از موهبت نیرو‌های بسیجی برخوردار است؛ لذا شعار ما پاسداران و بسیجیان در سوادکوه این است تا زمانی که این ویروس منحوس در جامعه، استان و شهرستان مهار نشد، در کنار مردم هستیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما