تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۱۶۲۹۳
فرماندار نکا از تصویب طرح محدودسازی بازار سطح این شهر از 27 اسفند به مدت 6 روز در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus
محدودسازی بازار شهر نکا از امروز/ با متخلفان برخورد جدی می‌شود
عبدالجواد توحیدی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: طبق مصوبه جلسه امروز شورای تأمین و سازوکار در نظر گرفته شده در ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در شهرستان نکا از روز سه‌شنبه 27 اسفند شرایط جدیدی برای دایر بودن بازار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس محدودیت‌هایی برای بازار تا سومین روز از فروردین 99 گرفته شده که تمام بازار و کسبه تنها از شیفت صبح تا ساعت 14 امکان فروش داشته و از ساعت 14 به بعد تمام بازار به غیر از خبازی‌ها و داروخانه‌ها تا صبح روز بعد تعطیل خواهد بود.

فرماندار نکا با بیان تعطیلی دائم برخی از موارد شغلی، خاطرنشان کرد: تمامی رستوران‌ها، فست‌فودی‌ها، جگرکی و کبابی‌ها در کنار قهوه‌خانه‌ها به صورت دائم در تمام شبانه روز باید تعطیل شوند.

این مسئول اضافه کرد: این تصمیم با بهره‌گیری از برآوردهای دقیق کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان و درخواست‌های بسیاری از شهروندان مبنی بر محدودیت‌سازی در بازار گرفته شده که به معنای قرنطینه نبوده و تنها سعی می‌شود با ایجاد محدودیت به قطع زنجیره ارتباطی افراد با هم و کاستن از احتمال گسترش کرونا در نکا منجر شود.

وی همچنین خواستار عدم مراجعه مردم برای زیارت قبور در روزهای آخر سال شد و گفت: از همه مردم درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود همکاری لازم را با خدمتگزاران خود در شهرستان داشته باشند تا این موج بیماری رو به کاهش برده شود.

توحیدی مقدم در رابطه با چگونگی انجام این طرح، تصریح کرد: گروه‌هایی از اصناف، نیروهای نظامی و انتظامی، نماینده دادستان و اداره صمت بر چگونگی اجرا و رعایت این طرح در شهر نظارت روزانه دارند که باتوجه به تصویب در شورای تأمین شهرستان لازم‌الاجرا است.

وی افزود: با افرادی که از این مصوبه که البته برای حفظ سلامت خود مردم در نظر گرفته شده همکاری نکرده و فروشگاه‌های خود را پس از ساعت 14 تعطیل نکنند با برخورد جدی و حتی پلمب از سوی ضابطین قضایی نیز مواجه خواهند شد.

رئیس شورای تأمین شهرستان نکا در توصیه‌ای ضروری به مردم، بیان  کرد: البته این برنامه در نظر گرفته شده نیز ضامن حفظ کامل سلامتی شهروندان نیست بلکه مردم باید رعایت کنند که در همین ساعات محدود صبح تا ظهر نیز تنها برای نیازهای ضروری خود تنها یک نفر از افراد خانواده از منزل خارج شوند و خریدهای غیرضروری خود را برای بعد از تعطیلات و رفع مشکل این بیماری قرار دهند.

توحیدی مقدم در پایان گفت: اعلام این ساعت برای دایر بودن بازار نیز بدین معنا نیست که همه مردم صبح بریزند در خیابان برای خرید بلکه ترجیحا تنها برای ضرورت به بیرون از منزل مراجعه کنند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴