تاریخ انتشارجمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۱۵۴۶۸
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نکا خواستار ادامه کمک به محرومان بدون مراجعه حضوری باتوجه به امکان شیوع کرونا شد و گفت: از مردم تقاضا داریم کمک‌های خود به محرومان را به شماره کارت اعلام شده به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) در بانک ملی واریز کنند.
۰
plusresetminus
کمک به محرومان بدون مراجعه حضوری/ از محرومان غافل نمی‌شویم
حسین بریمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به قرار داشتن در هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به نحوه ادامه کمک به محرومان در شرایط فعلی کشور پرداخت و اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور تعطیلی مدارس، اصناف و بسیاری از اجتماعات را به همراه داشته است.

وی بسیاری از برنامه‌های کمیته امداد را نیز متأثر از شیوع ویروس کرونا توصیف کرد و افزود: این شرایط بعضی از اقدامات کمیته امداد را نیز مورد هجمه قرار داده به شکلی که نتوانستیم بسیاری از برنامه‌ها را انجام دهیم اما این دلیل نمی‌شود که از محرومان غافل باشیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نکا خواستار ادامه کمک به محرومان بدون مراجعه حضوری شد و خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم کمک‌های خود به محرومان را به شماره کارت
 9252 9995 9918 6037 به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) در بانک ملی واریز کنند.

این مسئول اضافه کرد: کمیته امداد نیز این وجوه را به صورت نقد به حساب مددجویان واریز می‌کند و قابل ذکر است که اولین مرحله کمک‌های مردم به مبلغ 25 میلیون تومان در روز سیزدهم اسفند به حساب مددجویان واریز شد و امیدواریم امسال نیز بتوان از رشد خوبی در کمک به مددجویان برخوردار شد.

* بخشی از اقدامات کمیته امداد نکا در سال 98

بریمانی در ادامه به گوشه‌ای از عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نکا در سال 98 اشاره و تصریح کرد: در بحث کمک معیشت به خانواده‌های مددجو، دو هزار و 709 خانواده مستمری بگیر که ماهیانه 660 میلیون تومان مستمری دریافت می‌نماید در مجموع هفت میلیارد و 260 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین از میان 355 خانواده تبصره 14 که ماهیانه 84 میلیون تومان افزایش یارانه دریافت می‌کنند در مجموع مبلغ 924 میلیون تومان در مدت یک سال گذشته پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد نکا پرداخت وام‌های کارگشایی را دیگر اقدام این نهاد برشمرد و خاطرنشان کرد: به 139 نفر مبلغ 401 میلیون تومان از طریق منابع داخلی امداد و به 173 نفر مبلغ 794 میلیون تومان از طریق بانک مهر در سال 98 وام پرداخت شده است.

این مسئول در ادامه به موضوع کمک به خانواده‌های ایتام و محسنین نیز پرداخت و اضافه کرد: 579 میلیون تومان مساعدت از سوی حامیان به خانواده‌های ایتام و محسنین شهرستان، جذب یک هزار و 300 حامی جدید از ابتدای آبان 98 و همچنین ارائه خدمات به 340 خانواده دارای یتیم و محسنین از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است.

* کمک به گازدار شدن 261 خانواده روستایی

بریمانی ارائه خدمات عمرانی به خانواده‌های مددجو را از دیگر برنامه‌های انجام شده کمیته امداد در سال 98 دانست و تأکید کرد: در این زمینه کمک به خرید و احداث مسکن مددجویان شهری برای چهار خانواده و کمک به بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن مددجویان روستایی 6 خانواده به مبلغ 56 میلیون تومان انجام شده است.

وی افزود: کمک به تعمیرات مسکن مددجویان برای 93 خانواده به مبلغ 254 میلیون تومان به همراه کمک به بهسازی سرویس‌های بهداشتی برای 17 خانواده به ارزش 76 میلیون تومان و کمک به اتمام واحد‌های نیمه‌تمام روستایی برای چهار خانواده به مبلغ 20 میلیون تومان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

مدیر کمیته امداد نکا ارائه خدمات درمانی به خانواده‌ها، کمک به تأمین تجهیزات بیماران صعب‌العلاج، کمک به جبران خسارت سیل‌زدگان شهرستان مازاد بر سهمیه ابلاغی و کمک به لوله‌کشی مددجویان منطقه هزارجریب با دریافت کمک از سفر ریاست امداد کشور به نکا را از مهمترین برنامه‌های اجرایی شده امسال خواند.

بریمانی در پایان گفت: باتوجه به سفر ریاست کمیته امداد کشور به شهرستان نکا و برخوردار شدن تعدادی از روستاهای منطقه هزارجریب شهرستان از نعمت گاز، بنابر نیاز مددجویان به انشعابات رایگان، لوله‌کشی گاز بخاری، آبگرمکن و دیگر اقلام این چنین، مبلغ 178 میلیون تومان اعتبار در این زمینه دریافت و 261 خانواده بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴