تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۴۱۵۳۸۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تا ظهر امروز چهارشنبه تست کرونای 81 مازندرانی مثبت اعلام شد.
۰
plusresetminus
تست کرونای 81 مازندرانی مثبت اعلام شد/بستری 550 بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی
سیدعباس موسوی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: تا ظهر امروز چهارشنبه 14 اسفندماه تست 81 نفر به بیماری کرونا در استان مثبت اعلام شد که تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی آمار جان‌باختگان بیماری کرونا در استان را تا ظهر امروز 13 نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون 143 نفر از افرادی مبتلا به کرونا در استان پس از درمان از بیمارستان ها و مراکز درمانی ترخیص شدند.

موسوی با اشاره به اینکه تا امروز تست آزمایش 81 بیمار به کرونا ویروس در مازندران قطعی مثبت شد، گفت: تعداد 550 بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: تعطیلی مدارس و دانشگاهها و سایر مراکز استانی و کشوری نیز در راستای برنامه های پیشگیرانه از انتقال ویروس کروناست و به شهروندان توصیه کرد تا در خانه های خود بمانند.

موسوی از مردم سایر استان های کشور نیز خواست به مازندران مسافرت نکنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمام مبادی ورودی این استان کیت های تب سنجی مستقر است و مسافران ورودی تست تب ستجی می‌شوند.

وی افزود: مسافرانی که ویروس کرونا آنها مثبت تشخیص داده شود، به استان های محل سکونتشان انتقال داده خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد نبود ماسک و تجهیزات ضد عفونی در بازار گفت: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان در شرایط فعلی الوویت اصلی ما برای ماسک و تجهیزات ضد عفونی برای بیمارستان و مراکز ریفرالی است که بیماران و کادر پزشکی در آنها فعالیت دارند.

موسوی ادامه داد: با اطلاعاتی که وزارت صمت در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار داده، تمام واحدهای تولیدی ماسک و مواد ضد عفونی با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستند و ما در شرایط فعلی مشکلی در تامین این نیازمندی ها برای افراد بیمار و مراکز درمانی نداریم.

وی در مورد نگرانی مردم از نبود ماسک و مواد ضد عفونی در بازار گفت: افرادی که دارای هیچ نشانه  ویروس کرونا نیستند و کسانی که در مواجهه ای با بیماران و یا افراد مشکوک به ویروس کرونا ندارند، این افراد نیاز به ماسک ندارد و کسانی که در فضای باز و هوای آزاد از ماسک استفاده می کنند، امکان دارد، چنانچه مسایل بهداشتی را در استفاده رعایت نکنند، بیشتر در معرض ویروس قرار بگیرند.

موسوی خاطرنشان کرد: از نظر کسانی که در فعالیت های جمعی و با در مواجهه با افراد زیادی در یک مکان بسته در ارتباط هستند؛ این افراد برای جلوگیری از انتشار این ویروس و یا افرادی که یکی از نشانه های این ویروس را دارند، باید در راستای برنامه پیشگیرانه از ماسک استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مردم توصیه کرد هشدارهای پزشکی و درمانی پیرامون ویروس کرونا را جدی بگیرند و با برنامه های پیشگیرانه از انتشار آن جلوگیری کنند و با این کارشان مراکز بهداشتی و درمانی را در کنترل این ویروس کمک خواهند کرد.

موسوی گفت: همچنان برنامه‌های هشداری و پیشگیرانه ما در مورد ویروس کرونا در استان و حتی سطح کشور پاربرجاست و با رعایت خود مراقبتی می توانیم این ویروس را شکست دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰