سرپرست پلیس فتا مازندران در گفت‌وگو با بلاغ خبر داد

دستگیری 4 شایعه‌پراکن فضای مجازی درباره کرونا در مازندران/15 کانال تذکر گرفتند

تاریخ انتشارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۴۱۵۰۵۹
سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی مازندران گفت: در پی رصد فضای مجازی پلیس فتا درباره مقابله با شایعه‌سازان فضای مجازی با موضوع شیوع بیماری کرونا ویروس، 4 نفر در استان دستگیر شدند.
۰
plusresetminus
دستگیری 4 شایعه‌پراکن فضای مجازی درباره کرونا در مازندران/15 کانال تذکر گرفتند
سامع خورشاد در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با هشدار به آن دسته از سودجویانی که به شایعات در فضای مجازی در خصوص ویروس کرونا دامن می زنند، اظهار کرد: رسانه ها و افرادی که با انتشار اخبار کذب در فضای مجازی موجب تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن امنیت روانی جامعه شوند، برابر قانون  با آنان برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام اخبار و مطالب مرتبط با ویروس کرونا و همچنین اقدامات افراد سود جو در خصوص خرید و فروش اقلام و تجهیزات دارویی با قیمت های گزاف در فضای مجازی را رصد کرده و اگر مواردی، گزارش یا مشاهده شود قطعا پیگیری و برابر قانون برخورد لازم صورت می‌گیرد.

خورشاد افزود: در پی رصد فضای مجازی پلیس فتا درباره مقابله با شایعه سازان فضای مجازی با موضوع " شیوع بیماری کرونا ویروس در استان چهار نفر بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند و حدود 15 کانال مورد تذکر و ارشاد قرار گرفتند.
 
وی ادامه داد: هم اکنون پلیس فتا به صورت کاملا تخصصی کلیه جریانات خبری منتشر شده در فضای مجازی کشور و نشان گاه های انتشار اخبار را رصد می کند و در صورت مشاهده هرگونه موارد محتوایی شامل فیلم ، خبر ، عکس که حاوی مطالب شایعه و کذب به قصد ایجاد تشویش اذهان عمومی و افزایش نگرانی در جامعه را تشدید کند ؛ موضوع را به صورت قانونی مورد پی گیری قرار داده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌کند.
 
سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی مازندران گفت: رویه پلیس فتا در برخورد با متخلفان بارگزاری هر گونه شایعه و اخبار کذب در فضای مجازی در مرحله اول بیان تذکر و ارشاد مبنی بر حذف مطالب و عدم تکرار است.
 
این مسئول بیان کرد: رصد و پایش پلیس فتا در خصوص انتشار هر گونه اخبار جعلی و کذب در فضای مجازی از سوی کاربران با موضوع شیوع کورنا ویروس در استان با جدیت ادامه دارد.

خورشاد با اشاره اینکه نشر اکاذیب در فضای مجازی جرم است و سبب اخلال در امنیت روانی مردم می شود، اظهار کرد: افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند باید اخبار امیدبخش به مردم اطلاع رسانی کنند و از هرگونه اخبار غیرموثق خودداری کنند.

وی در بخش دیگری از همه مردم استان خواست که تمامی نیازمندهای خبری و اطلاع رسانی خود را از منابع معتبر نظیر رسانه ملی و خبرگزاری های رسمی و سایت های خبری مرجع تامین کنند.

سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه شهروندان باید در فضای مجازی هوشیار باشند، گفت: پلیس فتا با جدیت پیگیر شایعات در فضای مجازی هستند و با هرگونه التهاب آفرینی و شایعه پراکنی با جدیت برخورد می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴