تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۴۱۴۸۰۶
کارشناس فرهنگی شورای‌فرهنگ عمومی سوادکوه گفت: شایعات از کرونا ویروس خطرناک‌تر است.
۰
plusresetminus
شایعات از کروناویروس خطرناک‌تر است
عاطفه مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ  درباره چگونگی استفاده درست از اخبار و رسانه‌ها اظهار کرد: اگر می‌خواهید از اخبار روز مطلع باشید صرفا از یک منبع معتبر استفاده کنید و رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های مختلف خبری که به دنبال انتشار اخبارهیجانی و احساسی هستند را از گوشی خود حذف کنید.
 
وی تاکید کرد: شایعات از کرونا ویروس خطرناک‌تر است. 
 
کارشناس فرهنگی شورای‌فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه تصریح کرد: متاسفانه از زمان ظهور Corona جدید، حدس، گمان و ترس زیادی در رسانه‌های اجتماعی و مطبوعات منتشر می‌شود که این امر علائم هیستریک و وحشت در بین عموم مردم را افزایش می‌دهد.
 
مرادیان خاطرنشان کرد: انتشار اخبار جعلی و اطلاعات تایید نشده در مورد این ویروس باعث ایجاد استرس و نگرانی غیرضروری برای بسیاری از افراد می‌شود و این امر نتیجه منفی بر سلامت روانی مردم بجا می‌گذارد و انها را نسبت به بیماری‌های جسمی آسیب‌پذیرتر می‌کند.
 
وی تاکید کرد: افراد باید روال زندگی سالم خود را حفظ کرده و از سلامت جسم و روان خود با استفاده از تغذیه درست و ورزش مراقبت کنند و سعی کنند اضطراب و استرس خود را با روش‌های مدیریت استرس مانند تنفس عمیق، آرام بخشی عضلانی، تمرینات ذهن آگاهی، یوگا و... کنترل کنند.
 
این کارشناس فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند با ارسال یک پیام کوتاه و یا تماس ویدئویی برای دوستان و خانواده خود احساس بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴