تاریخ انتشاريکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۴۱۴۵۵۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیمارستان‌های رازی قائمشهر ، خاتم الانبیا بهشهر، امام خمینی آمل و امام خامنه عباس آباد بعنوان بیمارستانهای منتخب جهت درمان بیماران مشکوک ، محتمل و قطعی کرونا ویروس انتخاب شدند.
۱
plusresetminus
انتخاب 4 بیمارستان در مازندران برای درمان بیماران مشکوک کرونا ویروس/مردم نگران نباشند
به گزارش بلاغ، سید عباس موسوی در جلسه مشترک با مدیران شبکه و روسای مراکز درمانی دولتی و خصوصی مازندران با بیان اینکه بیماران بستری مشکوک به ویروس کرونا ، بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایشات، وضعیت آنها به مردم اعلام می شود، افزود: هر فردی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا باشد تحت نظر قرار می گیرد.

وی با اشاره به وجود شرایط فعلی در کشور و چند مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا، بر اتخاد تمهیدات لازم، در کنترل و پیشگیری از این ویروس، تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: مردم نگران نباشند، به خصوص اینکه شدت کشندگی ویروس کرونا از آنفلوانزای H۱N۱ که پاییز امسال آن را کنترل کردیم، کمتر  است.  ضمن اینکه هنوز با مواردی از بیماری ضعیف تر از آنفلوانزای B در کشور مواجهیم و بیشتر بیماران تنفسی از این نوع است.



وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا برای بیماران مزمن از جمله دیابتی ها، بیماران قلبی، افراد دارای عفونت مزمن و نقص ایمنی می‌تواند خطرناک باشد، گفت:  مهم این است که مردم اصول بهداشتی مانند شست و شوی مداوم  دست ها و استفاده از ماسک را هنگام بیماری رعایت کنند.

رییس دانشگاه عوم پزشکی مازندران افزود: آمارهایی که برخی در مورد تعداد مبتلایان  به ویروس کرونا را اعلام می کنند، صحیح نیست و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران صادقانه هر موردی از کروناویروس را که اثبات شود، به مردم اعلام می کنند.

موسوی  از تشکیل کارگروه مقابله با ویروس کرونا خبر داد و افزود: این کارگروه که برای اطلاع رسانی تشکیل شده است، وظیفه دارد اطلاعات دقیق بدهند و در این راستا آموزش‌های مورد نیاز به مردم ارائه می‌شود و با اقدامات بهداشتی، می‌توان با این بیماری مقابله کرد.

وی از تمامی اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیمای استان خواست تا در مسیر آموزش همگانی برای پیشگیری از شیوع  این بیماری تلاش کنند و در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی مازندران همکاری تنگاتنگ داشته باشند.


این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای مقابله با ویروس کرونا ، در این خصوص خاطرنشان کرد: بیمارستان های رازی قائمشهر ، خاتم الانبیا بهشهر، امام خمینی آمل و امام خامنه عباس آباد بعنوان بیمارستانهای منتخب جهت درمان بیماران مشکوک ، محتمل و قطعی کورونا ویروس انتخاب شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ایجاد ترس و وحشت را مانع تصمیم گیری درست و منطقی دانست و اظهار داشت: در این راستا تمهیداتی اندیشیده می شود تا از سواستفاده احتمالی شرکت ها در ارائه لوازم حفاظتی جلوگیری شود.

محمدمهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت،
درمان و آموزش پزشکی در سفر اخیر به مازندران گفت: لازم است با اطلاع رسانی عمومی از تمام توانمندی ها و ظرفیت های موجود در کشور برای آگاهی مردم از  این بیماری و راه های پیشگیری از آن استفاده کرد.

گویا گفت: با توجه به سابقه درخشان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در امر آموزش، پیشگیری و درمان بیماری ها، دستورکار عملی و اجرایی جامعی تهیه و در اختیار دانشگاه ها قرار گرفت.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت و درمان در خصوص نوع این ویروس، تفاوت آن با ویروس های قبلی، نمونه های آزمایشگاه، کیت های آزمایشگاهی، کنترل بیماری و انواع آنفلوآنزا توضیحاتی ارایه داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز
با بیان اقدامات این دانشگاه برای مهار ویروس کرونا در استان مازندران گفت: پیگیری و اجرای اقدامات بهداشتی، درمانی و دارویی، اطلاع رسانی محتوای آموزشی به عموم مردم، آموزش پزشکان،
تیم های درمانی و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی ، از جمله  اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مازندران  در این زمینه است.

حامد روحانی زاده بر لزوم هماهنگی تمام واحدهای دانشگاه و سازمان های برون بخشی در مدیریت این بیماری در صورت ورود به کشور تاکید کرد و از آمادگی کامل کارکنان بهداشتی دانشگاه برای برگزاری دوره های آموزشی در ادارات و سازمان ها به ویژه آموزش و پرورش خبر داد.

وی گفت: تاکنون هیچ مورد قطعی از بیماری ویروسی کرونا در حوزه استحفاظی این دانشگاه در سطح شهستان های تابعه مشاهده نشده است.
 
این مسئول افزود: رسانه ها از گمانه زنی ها و درج اخبار از منابع نامشخص در خصوص کروناویروس بپرهیزند تا مانع موج شایعات در جامعه شوند.

رئیس مرکز بهداشت مازندران تاکید کرد: تنها مرجع اطلاع رسانی اخبار مربوط کرونا در کشور وزارت بهداشت و در استان مازندران دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲