تاریخ انتشاريکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۱۲۵۰۳
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حمایت مردم عراق از قانون اخراج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور بیان کننده اختلافات عمیق عراقی‌ها با حضور نیروهای بیگانه است، گفت: این اجتماع پیام روشنی مبنی بر عواقب سخت ادامه حضور آمریکایی‌ها در عراق دارد.
۰
plusresetminus
ادامه حضور آمریکایی‌ها در عراق عواقب سختی دارد/ آمریکا سرچشمه‌ ناامنی در منطقه
به گزارش بلاغ، مردم عراق روز جمعه با برگزاری اجتماع میلیونی  بار دیگر قانونی که  مانع از حضور غیرضروری نیروهای بیگانه در این کشور می‌شد را تاییدکردند، استقبال از این فراخوان مهر تایید دیگری بر همه پرسی مجلس عراق و تاکید بر لزوم خروج هرچه سریعتر نیروهای آمریکایی از عراق بود.
 
تحلیلگران سیاسی با بررسی افزایش اعتراضات به حضور نیروهای آمریکایی در منطقه بر این باور هستند که استمرار این روند در منطقه غرب آسیا نمی تواند ادامه داشته باشد و حالا که زمینه برای خروج این نیروها از عراق فراهم شده، بدیهی است که در سایر کشور‌های منطقه نیزشاهد برپایی تجمعات علیه حضور آمریکا در خلیج فارس و کشورهای همسایه خواهیم بود.
 
احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با استناد به آخرین تحولات عراق و سایر کشورهای همسایه می‌توان نتیجه گرفت که دوران حضور جنگجویان آمریکایی در غرب آسیا، رو به پایان است و قطعا مردم سوریه، لبنان، یمن و حتی کشور‌هایی که روسای جمهور یا سردمداران آنها پادشاهان و امیران هستند، به تدریج به خواست مردم تن می‌دهند تا زمینه خروج نیرو‌های آمریکایی و فرامنطقه‌ای از خلیج فارس را فراهم کنند. 
 
وی افزود:دولت آمریکا بر این مسئله اذعان دارد که  برای کاهش تعداد نیرو‌های خود در منطقه ابتدا باید زمینه‌های لازم را فراهم کند، این درحالی است که دونالد ترامپ سال گذشته از هزینه هفت تریلیون دلاری که به واسطه اعزام نیرو به منطقه به مالیات دهندگان آمریکایی تحمیل شده، انتقاد کرده و تاکید کرد  که با این وجود واشنگتن از حضور نیروهای خود در منطقه سودی نبرده است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت ماه‌های پایانی حضور نیرو‌های نظامی آمریکایی در غرب آسیا در حال رقم خوردن است و اگر مقاومتی هم از سوی نیروهای بیگانه در این زمینه وجود داشته باشد، موثر واقع نمی‌شود، چرا که مردم منطقه آگاه‌تر شده و سرچشمه‌ ناامنی، افراط گرایی و خشونت‌طلبی که همان حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه است را شناسایی کرده‌اند.
 
رضایی با بیان اینکه حمایت مردم عراق از قانون اخراج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور بیان کننده اختلافات عمیق عراقی‌ها با حضور نیروهای بیگانه است، افزود:این اجتماع پیام روشنی مبنی بر عواقب سخت ادامه حضور آمریکایی‌ها در عراق دارد. 
 
وی در پایان تاکید کرد: این تظاهرات و اتحاد میان مردم و جریانات سیاسی عراق، آمریکایی‌ها را بر سر دوراهی قرار می‌دهد که یا بمانند و هزینه سنگین حضور خود را بپردازند یا با توجه به نفرت عمومی مردم از آنها این کشور را ترک کنند.
 
به گزارش بلاغ، تصویب قانون اخراج آمریکا در پارلمان عراق و حمایت‌های مدنی مردم از آن با برگزاری تظاهرات گسترده در حمایت از این قانون نشان دهنده احساسات مشابه مردم منطقه نسب به پایگاهها و نیروهای نظامی واشنگتن در منطقه است. در حقیقت تجمع روز گذشته در میدان التحریر زنگ هشدار برای آمریکایی‌ها را به صدا درآورد تا شاید آنها متوجه جایگاه متزلزل خود در منطقه شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴