تاریخ انتشارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۴۱۰۶۶۱
کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل با اشاره به اینکه خدمات سردار سلیمانی برای بشریت بود گفت: در ایران هر فردی که به شهادت می‌رسد اراده مقاومت مردم بیشتر می‌شود.
۰
plusresetminus
خدمات سردار سلیمانی برای بشریت بود/ تفکر انقلاب اسلامی متوقف شدنی نیست
رضا نیکنام در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی دارای شخصیت بسیار بزرگی از نظر فردی بود که تاثیرگذاری زیادی بر روی اطرافیان و همکاران خود داشت و همچنین از نظر تفکر و استراتژی نظامی انسان ویژه‌ای بودند که نفوذ قابل توجهی در رهبران جریان مقاومت داشت.

وی شهید سلیمانی را یک فرد تاثیرگذار در تاریخ ایران دانست و خاطرنشان کرد: حذف سردار سلیمانی حذف یکی از ستون های بزرگ تاریخ ایران بود که می‌تواند دارای فصلی برای خود در کتاب تاریخ ایران باشد.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل با اشاره به اینکه حذف سردار سلیمانی حذف مقاومت نیست، تصریح کرد: دشمنان ایران در زمان‌های مختلف بزرگان ما را حذف کردند و این بار شهادت سردار سلیمانی فقط مختص جریان مقاومت نیست بلکه بسیار قراتر از آن است.

نیکنام یادآور شد: کشورهایی مانند آمریکا که دارای فرهنگ خشونت، تجاوز، توحش و غارت‌گری هستند، زمانی که ببینند کشور و ملتی درحال پیشرفت است و مخالف فرهنگ و تفکر آنها حرف می‌زنند تلاش می‌کنند تا آن صدا را قطع و حذف کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به بخشی از پیام مقام معظم رهبری که شهید سلیمانی را "سردار بزرگ اسلام و چهره بین المللی مقاومت یاد کردند" گفت: مقام معظم رهبری تشبیه بسیار درستی از ایشان داشتند چراکه شهید سلیمانی نه تنها در عرصه مقاومت بلکه بین مذاهب و عرصه‌های مختلف بین‌المللی نفوذ داشتند.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل با بیان اینکه افراد زیادی با گرایش‌های مختلف مذهبی و سیاسی به ایشان علاقه‌مند بوده‌اند، ادامه داد: ترامپ با شهادت سردار سلیمانی در عید مسیحیان، بزرگترین منجی مسیحیان طی دهه گذشته در خاورمیانه را از میان برداشته، چراکه ایشان مقابله کننده با داعشی بود که به دنبال کشتار مسیحیان در کشورهایی مانند لبنان و سوریه و عراق است.

وی افزود: خدمات سردار سلیمانی مختص به ایران و محور مقاومت نبود بلکه خدماتی ایشان برای بشریت بود که در پروپاگاندای آمریکایی دیده نشد.

نیکنام بر لزوم پاسخ و انتقام در خور شان به این اقدام تاکید و اظهار کرد: کشور ایران دارای سیاست پخته و بر مبنای عقلانیت تصمیم‌گیری می‌کند که امیدواریم در این اتفاق هم مانند گذشته عمل شود و ترامپ باید بداند که هیچگاه خون سردار سلیمانی پایمال نمی‌شود.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی در آمریکا هم با واکنش‌هایی همراه بوده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از چهره‌های تاثیرگذار و رسانه‌ها شهادت سردار سلیمانی را اشتباه بزرگ ترامپ تلقی کردند چراکه ایران این اقدام را بدون پاسخ نمی‌گذارد و البته برخی افراد جنگ‌طلب اطراف رئیس جمهور آمریکا این اقدام را تایید کردند.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل با بیان اینکه سردار سلیمانی در تفکر انقلاب اسلامی قدم گذاشته است و این مسیر متوقف شدنی نیست، تصریح کرد: تفکر استکبارستیزی و شهادت طلبی از واقعه کربلا زنده شده و هیچکس نمی‌تواند این مسیر را متوقف کند چراکه تفکر کربلا زنده است.

وی گفت: درحالی که آمریکایی‌ها از کشته جنگی هراس دارند و اگر تعداد کشته‌های آنها به پنج هزار نفر برسد فشار افکارعمومی و رسانه‌ها سران دولت را مجبور به پایان جنگ می‌کند اما در ایران هر فردی که به شهادت می‌رسد اراده مقاومت مردم بیشتر می‌شود که تا انتقام آن را نگیرند از پا نمی‌نشیند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴