رئیس اداره دامپزشکی فریدونکنار و بابلسر:

تلفات پرندگان بومی در فریدونکنار از آنفلوآنزا نبوده است

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۰۹۱۶۳
رئیس اداره دامپزشکی فریدونکنار و بابلسر گفت: با وجود اینکه در ماه‌های اخیر میزان تلفات پرندگان بومی در فریدونکنار زیاد بوده و خسارت زیادی نیز به شهرستان وارد شده اما هیچ یک از این تلفات ناشی از آنفلوآنزا نبوده است.
۰
plusresetminus
تلفات پرندگان بومی در فریدونکنار از آنفلوآنزا نبوده است
مهدی کریم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: فریدونکنار در زمینه دام و دامپزشکی دارای ۱۳ هزار راس دام سبک، ۴۵۰ راس دام سنگین، دو داروخانه دامپزشکی، یک بیمارستان تخصصی، یک کلینیک دامپزشکی و یک مرکز مایه‌کوبی است.

وی خاطرنشان کرد: ۵ واحد فارم گوشتی به ظرفیت ۲۸۷ هزار قطعه و یک واحد مادر به ظرفیت ۳۰ هزار قطعه در فریدونکنار موجود است.

رئیس اداره دامپزشکی فریدونکنار و بابلسر نظارت را یکی از وظایف اصلی این اداره دانست و تصریح کرد: نظارت از رستوران، قصابی، جگرگی، کبابی، مرغ‌فروشی، آشپزخانه‌ها و هرگونه واحدی که به دامپزشکی مرتبط باشد انجام می‌شود.

کریم‌پور با بیان اینکه سه خط سیر نظارت در فریدونکنار وجود دارد گفت: از ابتدای سال تاکنون سه هزار و ۵۲۱ مورد بازدید انجام شده که ۶۲ مورد نمونه‌گیری مربوط به بندر و کشتی‌ها برای انجام آزمایشات و ترخیص کالاها صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در سال جاری هشت واحد عرضه متخلف مرغ‌فروشی و قصابی در فریدونکنار پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مسئول عنوان کرد: ۱۲ هزار مورد واکسیناسیون برای دام سبک علیه بیماری شاربن(سیاه زخم)، هشت هزار و ۵۷۰ مورد علیه بیماری تب برفکی و حدود ۱۲ هزار مورد علیه بیماری آبله از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.

رئیس اداره دامپزشکی فریدونکنار و بابلسر افزود: درحالی که با فشار تحریم‌ها رو به رو هستیم اما ۲۳۰ هزار مترمربع مبارزه با بیماری‌های انگلی و خارجی با تامین مواد ضدعفونی و واکسن‌ها انجام گرفته است.

کریم‌پور اظهار کرد: تاکنون هیچ گزارشی از مردم و اداره بهداشت فریدونکنار مبنی بر دلالت آنفلوآنزا پرندگان به این اداره نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در ماه‌های اخیر میزان تلفات پرندگان بومی در فریدونکنار زیاد بوده و خسارت زیادی نیز به شهرستان وارد شده اما هیچ یک از این تلفات ناشی از آنفلوآنزا نبوده است.

رئیس اداره دامپزشکی فریدونکنار و بابلسر با بیان اینکه هیچ موردی در تاریخ بیماری‌ها از انتقال آنفلوآنزای پرندگان به انسان مشاهده نشده است تصریح کرد: هیچ موردی در کشور مشاهده نشده که آنفلوآنزا از پرنده به انسان منتقل شده باشد.

کریم‌پور یادآور شد: پرورش ۱۰۰ قطعه پرنده در بافت روستایی نیاز به هیچگونه مجوز ندارد اما در خارج از بافت روستایی باید مجوزهای لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰