تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۰۶۱۴۳
کارشناس ارشد سیاسی گفت: تقی‌زاده‌هایی که در نهضت مشروطه باعث انحراف این نهضت شدند، امروز دوباره می‌خواهند نفوذ استکبار جهانی را در داخل کشور به رسمیت بشناسند.
۱
plusresetminus
تقی‌زاده‌های امروز دنبال نفوذ استکبار جهانی به داخل کشور هستند/افول و شکست آمریکا با بدهی 22 تریلیون دلاری
سیدجواد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درباره علل و زمینه‌های تسخیر لانه جاسوسی و نامیدن این روز به روز مبارزه با استکبار، اظهار کرد: 13 آبان روز مهمی از نظر تحولات سیاسی و اجتماعی ایران است و همچنین این روز در سه دوره منشا تحولات مهمی در نهضت انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.
 
وی بیان کرد: ما در منشاء آغاز نهضت امام خمینی(ره) شاهد آن بودیم که در 13 آبان 43 توسط رژیم طاغوت به ترکیه تبعید شد این حادثه مهمی بود که آن زمان اتفاق افتاد و منشا آغاز حرکت نهضت انقلاب اسلامی بود.
 
کارشناس علوم سیاسی با بیان اینکه در سال 57 نیز در این روز رژیم طاغوت در آخرین روزهای خود، قتل عام دانش آموزان و دانشجویان را رقم زد، خاطرنشان کرد: این حادثه توانسته تحول بزرگ سیاسی و اجتماعی در بدنه دانش آموزان، دانشجویان و دانشگاهیان به‌وجود بیاورد و افکار عمومی متوجه شود که در مقابل بنیاد فکری و مسیر جریان نهضت انقلاب اسلامی،  آمریکا نقش اساسی ایفا می‌کند و جلوه دژخیمانی رژیم طاغوت اینجا نمایان شد.
 
موسوی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 ابان سال 58، تصریح کرد: ما 13 ابان را منشا تحولات بسیار مهمی در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور قلمداد می‌کنیم و باید این روز را به دلیل این حوادث و رویدادهایی که اتفاق افتاد یوم‌الله و قدر بدانیم.
 
وی درباره چرایی نامیدن این روز به روز مبارزه با استکبار جهانی، گفت: نکته اول اینکه حادثه‌ای که منجر به این شد که لانه جاسوسی تسخیر شود برمی‌گردد به عقبه ذهنی جامعه ایرانی از رفتارهای تحقیر آمیز آمریکا در ادوار گذشته و تحولات اجتماعی و سیاسی ایران زمانی که مشروطه آغاز شد و بلاهایی که امریکا بر سر نهضت آورد و استحاله اسلامیت در قانون اساسی، کودتای 28 مرداد، کاپیتولاسیون و اصلاحات ارضی که اتفاق افتاد نشان داد که آمریکا نگاهش به مردم و نقش آنها در حاکمیت و نقش مردم در تحولات سیاسی کشور تقریبا هیچ است و این نکته بسیار مهمی بود که مردم را آزار می‌داد.
 
وی افزود: دومین نکته حمایت آمریکا از اقدامات شاه و سرکوب مردم و حمایت از دیکتاتورها در کشورهای مختلف باعث شد مردم متوجه نگاه و سیاست آمریکا شوند.
 
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه شواهد و قرائن زیادی وجود دارد که مردم نقش اساسی در تحولات اجتماعی دارند و آمریکا در صد سال اخیر به صورت مستقیم و غیرمستقیم 60 کودتا را در جهان رقم زد و انقلاب مردم را مصادره کرد و این واقعیتی بود که در صحنه تحولات بین‌المللی و کشورها توسط آمریکا رقم زده شده بود و این ماهیت آمریکا را نشان می دهد، اضافه کرد: اگر این سه مولفه در ذهن مردم ایران قرار نمی‌گرفت قطعاً لانه جاسوسی آمریکا مثل همه سفارتخانه‌های دیگر فعالیتش ادامه پیدا می‌کرد ولی چون بنیادهای فکری و نوع نگاه استکباری طمع ورزانه امپریالیسم جهانی که به‌دنبال استیلاء و ستیزه جویی است و ایجاد نواقصی در ساختار دولت‌ها برای طمع ورزی آنها وجود دارد و همین طور مصادره منابع زیرزمینی و طبیعی کشورها؛ این اقدامات در ذهن مردم انقلابی وجود داشت و منجر شد که این لانه جاسوسی را تسخیر کنند.
 
موسوی تاکید کرد: این منطق منطق عقلانی و یک حرکت ماندگاری بود که توسط پیروان خط امام انجام شد و توسط امام هم تایید شد.
 
وی تصریح کرد: بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ما دیدیم که اسناد لانه جاسوسی منتشر شد نشان داد که چطور می‌خواستند وارد دستگاه حکومتی شوند و در ساخت نظام ایران نفوذ کنند و نفوذ ایادی خود را در دستگاه قانون گذاری خصوصاً شورای خبرگان قانون اساسی داشته باشند تا ساخت نظام را دستکاری کنند، حتی آنها در واژه‌ها هم حساسیت زیادی به خرج دادند تا انقلاب را در وحله اول به انحراف بکشانند و اگر لانه جاسوسی تسخیر نمی‌شد پیامدهای آن را شدیدتر در آن زمان مشاهده می‌کردیم.
 
موسوی با تاکید بر اینکه تسخیر لانه جاسوسی حرکت مورد قبولی بود که انجام شد که در همان مرحله اول ابهت آمریکا را به زمین بزنند و در داخل کشور محدود کنند تا نتوانند به مقصود خود برسند، گفت: بعد از تسخیر لانه جاسوسی دست آنها رو شده بود و جنگ های داخلی و اختلافات قومی و قبیله‌ای که اتفاق افتاد منشا آن سرویس‌های جاسوسی آمریکا بود.
 
وی درباره نظر عده ای درخصوص مذاکره با امریکا خاطرنشان کرد: دو جریان هستند که در مقابل هم کار می‌کنند و از اول هم ریشه آنها در کشور وجود داشت یکی از آنها جریانی است که به ظاهر دم از دموکراسی و آزادی می‌زد آنها همان تقی زاده‌هایی هستند که در نهضت مشروطه باعث انحراف نهضت مشروطه شدند و سد بزرگی در موفقیت نهضت مشروطه به‌وجود آوردند همین ها کسانی هستند که بعد از به شکست کشاندن نهضت، در دستگاه رضاخان حضور پیدا کردند و جریانات بسیار بدی را بعدا به‌وجود آورند، همان سرپنجه‌ها و آن ایادی سرسپردگان جریان لیبرالی امروز در داخل کشور با نفوذ در دستگاه‌های سیاسی و اجرایی دوباره می‌خواهند نفوذ استکبار جهانی را در داخل کشور به رسمیت بشناسند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: این جریان، جریان نو ظهوری نیست و ریشه آن پنجاه، شصت سال قبل به‌وجود آمده و در حال فعالیت است.
 
موسوی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب جریان لیبرال در شورای انقلاب حضور پیدا کرد اما با وجود حضرت امام(ره) در دهه اول انقلاب نتوانستند آن چنان کار اساسی انجام دهند، افزود: اما در دهه‌های بعدی انقلاب توانستند با فریبکاری زر و زور و تزویر در ساختارهای دستگاه‌های دولتی نفوذ کنند که ریشه‌های آنها برمی‌گردد به دوران رژیم پهلوی که از همان زمان آغاز نهضت مشروطه پس از آنکه موفق نشدند مبانی و اساس خود را در نظام مشروطه پیاده کنند و با مخالفت جدی نیروی‌های مذهبی قرار گرفتند با انگلیسی‌ها و ایادی آنها و دستگاه رضاخانی در دولت رضاخان که دیکتاتوری بود قرار بگیرند و این دوتا در زمان پهلوی اول و بعد آن نقش اساسی را در تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور رقم زدند.
 
وی افزود: با شروع انقلاب توانستند این سطح را حفظ کنند و در قالب نهضت آزادی در بدنه نظام قرار بگیرند و گروه‌های جدیدی از قبل آنها رشد کنند و در دستگاه اجرایی کشور قرار بگیرند.
 
موسوی با اشاره به اینکه این جریان دنبال این است که بگوید تنها راه برای توسعه کشور دلبستگی به آمریکا به‌عنوان یک کشور مقتدر و ابرقدرت حاضر در جهان است، خاطرنشان کرد: می‌دانیم که آمریکا نقش خوبی را در جهان به خصوص در کشور ما و منطقه ایفا نکرد و همین آمریکا مانع اصلی پیشرفت کشور و امت‌های اسلامی قلمداد می‌شود.
 
وی با بیان اینکه آمریکا دم از آزادی و دموکراسی می زند اما از نظام‌های دیکتاتور و پادشاهی حماتی می‌کند، تاکید کرد: این کشور نقش خود را در منطقه با اشغالگران هم‌راستا می‌داند و ارتباطی که با رژیم اشغالگر قدس و با رژیم‌های دیکتاتوری که دست پرورده خودشان است را مورد حمایت قرار می‌دهد بخشی از هویت آمریکا را نشان می‌دهد و حتی با فریبکاری و دلقک کاری این خوی شیطان پرستی خود را در منطقه اعمال می‌کند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی درباره توسعه کشور در زمان قبل انقلاب با اشاره به اینکه پنجاه سال این کشور در اختیار آمریکا بود چه توسعه‌ای از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در رژیم گذشته شاهد بودیم، تصریح کرد: تمام تار و پودهای اقتصادی و سیاسی در اختیار آمریکا بود و هیچ پیشرفتی در زمان گذشته نداشتیم اما با رفتن آمریکا از صحنه سیاسی و اقتصادی شاهد پیشرفت‌های فزاینده‌ای در کشور بودیم و امروز در بعضی از موضوعات جزو اولین‌های منطقه و در جهان جزو 10 کشور برتر هستیم.
 
موسوی با تاکید بر اینکه دست آمریکا در موضوعات حقوق بشری سیاه است، گفت: عربستان با حمایت آمریکا و اسرائیل به یمن حمله کرده است و در سوریه و فلسطین هم با حمایت آمریکا از تروریست‌ها اتفاقات تلخی افتاده است این اتفاقات، اتفاقات مهمی است که هویت آمریکا را شکل می‌دهد.
 
وی تاکید کرد: کسانی که دنبال آزادی و حقوق بشر در داخل کشور هستند و دلداده این تفکرند نیروهای انقلابی نیستند، انقلابیون کسانی هستند که افق دیدشان بسیار وسیع است، نترس هستند و به هیچ وجه دنبال دنیاطلبی و اصلاح طلبی نیستند و دلشان به پست‌های حقیر و پست نمی‌بندند؛ آنها به‌دنبال حق هستند و باطل را خوب می‌شناسند و با ظلم و ستم نیستند و مقابل آن می‌ایستند اینها در مقابل افرادی قرار می‌گیرند که ترس در دلشان شعله‌ور است و برای نجات خود و افکارشان و تامین منافع خودشان مجبور هستند دل ببندند به یک قدرت استکباری، اما مردم ما و انقلابیون نگاهشان به خداوند است و کمک اهل بیت تا بتوانند این وضعیت را دگرگون کنند.
 
موسوی درباره وضعیت آمریکا در منطقه و جهان گفت: آمریکا در منطقه با توجه به تدابیری که مقام معظم رهبری و همدلی که بین نیروهای انقلاب به‌وجود آمد یک خط مقاومتی شکل گرفت و توانسته ابهت امریکا را به زیر بکشاند.
 
وی اظهار کرد: ما شاهد هستیم که بسیاری از اندیشمندان و صاحب‌نظران افول آمریکا را قطعی می‌دانند و شاخص‌هایی که وجود دارد در حوزه سیاست داخلی آمریکا و بحث موضع گیری که اخیرا ترامپ دارد و طرح‌های اقتصادی که از آن دم می‌زند نشان می‌دهد که آمریکا در حال افول است.
 
موسوی بیان کرد: بدهی آمریکا به 22 تریلیون دلار رسیده است و حتی تولید ناخالص داخلی آمریکا و حتی ساخت قدرت نرم آمریکا در سطح بین‌الملل کاهش پیدا کرده است و این نشان می‌دهد که آمریکا در حوزه سیاست داخلی دارد دچار رکود می‌شود و حتی در سیاست خارجی هم نتوانستند حتی در مقابل گروه‌های مختلف یمنی که از همه جهت ضعیف بودند مقاومت کنند و به اهداف خود برسند حتی در حوزه سوریه هم همین طور.
 
وی افزود: پهبادی که ایران زد نشان داد که آنها از نظر جنگ افزار هم در یک ضعف مفرطی قرار گرفتند که توانایی مقابله با جبهه مقاومت را ندارند و حتی امروز می بینیم در مجموعه سیاست خارجی آمریکا شاهد افول و ضعف در پیش برد اهداف خودشان هستند.
 
کارشناس علوم سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: در شرق آسیا چین به‌طور فزاینده به اهداف خود نزدیک می‌شود و ساختار اقتصادی آنها در روابط با آمریکا در حال پیشی گرفتن است و حتی شاخص برابری قدرت خرید مردم امریکا به شدت کاهش پیدا کرده است و این نشان می‌دهد که آمریکا در بخش سیاست داخلی حوزه اقتصادی که مبنی توسعه و گسترش تئوری ایدئولوژی آمریکا است دچار اختلال شده است به همین دلیل بسیاری از صاحب نظران اعتقاد دارند که امریکا رو به افول است و همچنین تسلط و استیلایی که در گذشته داشته امروز رو به کاهش است و قدرت آن رو به نزول است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴