کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد

عریان ساختن ماهيت پنهان شده زمامداران واشنگتن در 13 آبان

13 آبان 1398 ساعت 7:00

کارشناس مسائل سیاسی گفت:13 آبان، آغاز تحول عميقی بود که در خاورميانه و در سطح جهان برای عریان ساختن ماهيت پنهان شده زمامداران واشنگتن و گردانندگان سیاست خارجی آمريکا به وقوع پیوسته بود.


به گزارش بلاغ، روز ۱۳ آبان ماه یادآور سه واقعه تاریخی و مهم است؛ تبعید امام خمینی(ره) در سال ۴۳،  کشتار دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ و تسخیر سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ به دلیل همین مناسبت ها ۱۳ آبان به روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

این روز يادآور حوادث مهمی است که در شکل‌گيری انقلاب اسلامی و حذف مظاهر و نمادهای استکبار از جغرافيا و صحنه اداره ایران نقش اساسی ایفا کرد و شايد تاريخ معاصر ما روزی با اين درجه از اهميت و بزرگی کمتر به ياد داشته باشد.

13 آبان از خاطره انگيزترين روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی است، این روز انقلابی بزرگتر از انقلاب اول است که حضرت روح الله آن‌را انقلاب دوم ناميده است.

در اين روز، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به رژيم منفور پهلوی و دخالت‌های آمريکا در ايران به صحنه آمدند اما دژخيمان شاه آنان را آماج حملات وحشيانه خود قرار دادند و فرزندان انقلاب را به خاک و خون کشيدند.

در روز 13 آبان سال 58، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمريکا و مرکز طراحی و سناريو پردازی برای براندازی نظام در تهران را تسخیر کردند و جاسوسان آمريکايي را طی 444 روز در چنگ اراده انقلابی ملت ایران قرار دادند.

در این روز به يکباره به حيات سیاسی مملو از خباثت آمريکا و عملکرد سازمان سیا در ايران خاتمه داده شد و مزدورانی که پس از پیروزی انقلاب دائماً به فتنه انگيزی و ماجراجویی عليه نهضت اسلامی ایران مشغول بودند، به گروگان گرفته شدند و سفارت آمريکا در تهران، تعطیل شد.

رضا ابراهیمی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران و گروگانگيری جاسوسان ديپلمات‌نمای کاخ سفيد، تنها يک حادثه سياسی در مقياس تعطیل شدن سفارتخانه یک کشور در کشور ديگر نبود، افزود: این حادثه آغاز تحول عميقی بود که در خاورميانه و در سطح جهان برای عریان ساختن ماهيت پنهان شده زمامداران واشنگتن و گردانندگان سیاست خارجی آمريکا به وقوع پیوسته بود.

وی خاطرنشان کرد: 13 آبان در تاريخ انقلاب اسلامی ایران همواره روز تقابل حق و باطل بوده است، یکی از آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی به عنوان يک حرکت اصیل اسلامی، مقابله با استکبار جهانی بوده وعمق و اصالت این آرمان به اندازه‌ای است که هيچ گاه آمريکا نمی‌تواند اميد سازش و مصالحه از سوی حرکت انقلاب را داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امروز جريان‌های استکباری با نفوذ به پيکره جوامع، می کوشند این دیدگاه را مطرح سازند که تنها راه رشد و توسعه جوامع از مسیر انديشه‌های لیبرالیستی غرب می‌گذرد و الگوی آمريکايي این نوع اندیشه و بينش را با شيوه‌ها و ابزارهای مختلف ترويج می‌کنند.

ابراهیمی به اهداف انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد:عدم وابستگی به بيگانگان، رد سلطه پذيری، رابطه بر اساس احترام متقابل، آزادی سیاسی و اجتماعی در چارچوب احکام اسلام، برابری در اجرای قانون و تحقق عدالت و برچيدن بساط ظلم و فساد از اهداف انقلاب اسلامی است که بی شک، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یادآور آن‌ است.

واقعه ۱۳ آبان نمادی از استعمارستیزی ملت ایران و نفی سلطه قدرت‌های استکباری بود، و این‌گونه نام روز ۱۳ آبان برای همیشه در تاریخ ایران ماندگار شد؛ البته نخستین پیام تسخیر لانه جاسوسی، شکست هیمنه و اُبهت ساختگی آمریکا بود، آمریکایی هنوز نپذیرفته است که حقوق اوّلیه ملت ایران را به رسمیت بشناسد، به همین مناسبت چنین روزی در تاریخ کشورمان بنام روز مبارزه با استکبار جهانی نام گرفت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 406141

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/406141/عریان-ساختن-ماهيت-پنهان-شده-زمامداران-واشنگتن-13-آبان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com