تاریخ انتشارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۰۵۸۱۲
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جویبار گفت: تیم توسن یا تیم واکنش سریع، نهادها و سازمان‌های دولتی در مواقع بحرانی با همکاری اداره آب، برق، گاز، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی در شهرستان جویبار تشکیل شد.
۰
plusresetminus
تشکیل تیم « توسن» در جویبار/ 900 جویباری آموزش امدادی دیدند
محمدرضا صابری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه سال 98 را با سیل آغاز کردیم اظهار کرد: 12 روستا در بخش گیلخواران شهرستان جویبار از یک روز قبل از سال جدید با سیل درگیر بودند که با اطلاع‌رسانی به موقع و اقدامات پیشگیرانه توانستیم حداکثر خسارت را به حداقل برسانیم.
 
وی بااشاره به اینکه 760 میلیون تومان کالا به مردم سیل زده جویبار ارائه داده‌ایم افزود: در روزهای درگیر 504 بسته غذایی یک ماهه، 1356 تخته پتو، 678 تخته موکت توزیع و 9 خانواده را از آب نجات داده‌ایم.
 
رئیس جمعیت هلال احمر جویبار از تخلیه آب از 393 خانه خبر داد و گفت: در ایام سیل با همکاری 296 نجاتگر و امدادگر به 2784 نفر در روستاهای سیل زده شهرستان جویبار امدادرسانی شد.
 
صابری از داوطلبان، امدادگران هلال احمر جویبار تقدیر و تشکر کرد و افزود: برخی از نجاتگران ما کل ایام عید مشغول امدادرسانی در داخل شهرستان و در استان گلستان بودند.
 
وی با اشاره به اینکه طرح سالم‌سازی دریای جویبار تنها طرحی در استان است که هلال احمر در ساحل درمانگاه دارد اظهار کرد: کمترین غریق فوت شده در طرح سالم‌سازی دریا را شهرستان جویبار داشته و 768 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.
 
رئیس جمعیت هلال احمر جویبار به افزایش 25 درصدی نجات‌یافتگان دریای جویبار اشاره و عنوان کرد: امسال در طرح سالم‌سازی 40 مورد غریق نجات یافته داشتیم که نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.
 
صابری با بیان اینکه 17 مورد عملیات در طرح سالم‌سازی انجام شده گفت: از این تعداد 11 مورد مراکز درمانی انتقال داده شده و 768 نفر به صورت سرپایی در درمانگاه ساحلی هلال احمر درمان شدند.
 
وی از بروز 39 حادثه جاده‌ای در هفت ماه نخست امسال خبر داد و افزود: 108 نفر روز نجاتگر با 39 تیم عملیاتی در این حوادث حضور داشتند.
 
رئیس جمعیت هلال احمر جویبار با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست امسال 900 نفر توسط این جمعیت آموزش دیده‌اند بیان کرد: در شش ماه نخست امسال 900 نفر اعضای داوطلب و غیر داوطلب آموزش‌های امدادو کمک‌های اولیه، شش دوره عضو جوانان، هفت دوره عضو داوطلبان و دوره مقدماتی امدادو نجات را پشت‌سر گذاشته‌اند.
 
صابری از تشکیل تیم توسن در شهرستان جویبار خبر داد و گفت: تیم توسن یا تیم واکنش سریع، نهادها و سازمان‌های دولتی در مواقع بحرانی با همکاری اداره آب، برق، گاز، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی در شهرستان جویبار تشکیل شد.
 
وی در پایان از مردم خواست که اگر مردم در خانه‌های خود تجهیزات و لوازم پزشکی و یا حتی دارو بلااستفاده دارند می‌توانند وقف هلال احمر شهرستان جویبار کنند که در صورت نیاز افراد نیازمند به صورت امانت در اختیار آنان قرار بگیرد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴