تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۴۰۵۷۵۶
دانش‌آموز ساروی حافظ قرآن گفت: شناسنامه کامل شهید حسین فهمیده را می‌دانم و از او به عنوان الگو و اسوه برای دانش آموزان یاد می‌کنم چرا که شهید فهمیده توجه خاصی به برپایی نماز و قرائت قرآن داشت.
۰
plusresetminus
شهید فهمیده الگوی جهاد و ایثار برای دانش‌آموزان است/می‌خواهم حافظ بین‌المللی قرآن شوم
به گزارش بلاغ، محمدحسین فهمیده سومین فرزند از بین هشت فرزند خانواده فهمیده و یکی از رزمندگان بنام جنگ ایران و عراق است که در عملیات استشهادی به تانک‌های عراقی کشته شد. محمد حسین فهمیده، فرزند محمد تقی در سال ۱۳۴۶ در خانواده‌ای مذهبی در محله پامنار شهر قم چشم به جهان گشود.

محمد حسین در سال ۱۳۵۲ به مدرسه رفت و کلاس اول تا چهارم ابتدایی را با یک معلم روحانی طی کرد. سال پنجم ابتدایی و اول و دوم راهنمایی را به دلیل انتقال خانواده اش به کرج در دو مدرسه در این شهر گذراند

محمد حسین فهمیده، نوجوانی خوش برخورد، شجاع، فعال، کوشا بود و به مطالعه علاقه زیادی داشت و با وجود این که به سن تکلیف نرسیده بود، نماز می‌خواند و احترام خاصی برای والدینش قایل بود.
 
سرانجام هشتم آبان ۱۳۵۹، این نوجوان سیزده ساله با فداکاری زیر تانک عراقی رفته آن را منفجر کرده و خود نیز به شهادت رسید، از آن زمان تا کنون به همین مناسبت این روز را روز دانش آموز و بسیج دانش آموزی نامگذاری کردند.

راه این شهید ادامه دارد هنوز هم هستند دانش آموزانی که با اعتقاد به دین اسلام و احترام به والدین در این مسیر قدم برمی‌دارند.

حسین علی‌نژاد دانش‌آموز پایه یازدهم و حافظ قرآن کریم در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: من در یک خانواده چهار نفره مذهبی زندگی می‌کنم، از کودکی علاقه خاصی به خواندن نماز و قرآن داشتم.

وی افزود: از پنج سال پیش تا کنون به عضویت بسیج دانش‌آموزی درآمدم، و در دارالقرآن مدارس تدریس می‌کردم، ناگفته نماند که از سن ۱۲ سالگی بطور جدی پیگیر حفظ قرآن شدم.

علی‌نژاد تصریح کرد: در این راه خواهر بزرگترم را که حافظ قرآن است را الگو قرار دادم، در ابتدا فکرش را هم نمی‌کردم بتوانم موفق به حفظ 30 جزء کامل از قرآن بشوم ولی هر آنچه را که در ذهن داشتم محقق شد.

این دانش‌آموز بیان کرد: از همان ۱۲ سالگی که خواندن و نوشتن را بطور کامل آموخته بودم، در دارالقرآن امام خمینی(ره) ناحیه یک ساری، تحت آموزش قرار گرفتم، از جزء سی ام شروع کردم، حفظ آن ۲۰ روز به طول انجامید، در نهایت در مدت سه سال توانستم حافظ کل قرآن کریم شوم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مشغول حفظ معانی فارسی قرآن هستم و در کنارش فعالیت‌های قرآنی بسیاری را در بسیج دانش آموزی ارائه می‌کنم.

علی‌نژاد با اشاره به مقام‌هایی که تاکنون کسب کرده، گفت: از مقاماتم می‌توان به دوبار کسب مقام استانی دانش‌آموزی، مقام دوم استانی مسابقات بسیج دانش‌آموزی، مقام دوم استانی مسابقات اوقاف استان، و چندین بار کسب مقام شهرستانی در مسابقات مختلف اشاره کرد.

این نوجوان حافظ قرآن اظهار کرد: هدفم از انس با قرآن و توجه به آن، این است که او به این باور رسیدم که قرآن درمان دردهای جسمی و روحی است، قرآن آرامش دلهاست، در کنار قرآن روحیه ای پر نشاط و عمری طولانی خواهم داشت.

وی گفت: شناسنامه کامل شهید حسین فهمیده را می‌دانم و از او به عنوان الگو و اسوه برای دانش آموزان یاد می‌کنم، او هم توجه خاصی به برپایی نماز و قرائت قرآن داشت.

علی‌نژاد افزود: در زندگی‌ام سعی دارم فرزند و دانش آموز خوبی باشم، هدفم این است که روزی به عنوان حافظ برتر و  بین المللی کشور انتخاب شوم، مؤسسات قرآنی تأسیس کرده و دانش آموزان زیادی را به این سمت و سو هدایت کنم.

این دانش آموز در پایان گفت: به دانش آموزان پیشنهاد می‌کنم که دین اسلام و قلب آن یعنی قرآن را اولویت کارهای خود قرار بدهند، تا اگر روزی قرار شد مقابل دشمنان اسلام بایستند از قرآن کمک بگیرند و جانانه جهاد کنند و راه شهید حسین فهمیده را ادامه بدهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴