کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شورای شهر فریدونکنار خبر داد

فروش ویلا برای اجرای ۵ پروژه عمرانی در فریدونکنار

18 مهر 1398 ساعت 13:13

رئیس شورای شهر فریدونکنار گفت: فروش ویلای شهرداری موجب پیشرفت کارهای عمرانی شده و اثرات آن به وضوح درحال نمایان شدن است.


نازبانو عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به مزایده فروش ویلای شهرداری فریدونکنار و نحوه بهره برداری از آن، اظهار کرد: ویلای خزرشهر و یا هر اموال دیگری که به صورت غیرنقدی و در قبال صدور پروانه ساختمانی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد، عواید آن باید صرف هزینه در زمینه عمرانی شهر شود و به همین منظور ویلای خزرشهر از سوی کارشناسان رسمی ارزیابی و در مزایده رسمی بر اساس ضوابط و مقررات مالی شهرداری به فروش می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: وجوه دریافتی برابر مصوبه شورای اسلامی شهر صرف پروژه‌های پیشنهادی عمرانی شهرداری از قبیل دیوار حفاظتی کچپ‌رود، بهسازی خیابان ولیعصر، ادامه تعریض خیابان شهید بهشتی، بهسازی عبور و مرور شهری و بخشی نیز به پروژه ساختمان تجاری، اداری و پارکینگ شهرداری اختصاص داده شد.

رئیس شورای شهر فریدونکنار تصریح کرد: البته در گذشته موضوع فروش این ویلا چندین مرتبه در صحن شورا مطرح شده بود که به دلایلی مورد موافقت قرار نگرفت اما این‌بار با مدیریت شهردار و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر این امر محقق و اثرات آن به وضوح در حال نمایان شدن است.

عزیزی درخصوص تخصیص بودجه علی‌الحساب به شهرداری گفت: برای جبران عقب‌افتادگی‌های پروژه‌های عمرانی سطح شهر که مشهود بوده و موجب نارضایتی فراوان شهروندان شده بود، شهردار تقاضای مبالغی علی‌الحساب از شورا کرد تا در خصوص پروژه‌های پیشنهادی شهرداری از جمله آبروها و جوی‌های آب شهری، زیرسازی و آسفالت، پیاده‌رو سازی، روشنایی سطح شهر و رنگ‌آمیزی ترافیکی هزینه شود که با موافقت اعضای شورا همراه شد و امیدواریم با اقدامات موثری که صورت می‌گیرد شاهد اتفاقات خوبی در زمینه عمرانی سطح شهر باشیم.

وی با اشاره به طرح همسان‌سازی بازار موسوی فریدونکنار یادآور شد: تمام تلاش اعضای شورا و شهرداری در راستای تحقق این پروژه است و همین اندازه اقداماتی که از طرف شهرداری برای نماکاری انجام شده تاثیر به‌سزایی در زیبایی خیابان اصلی داشته است.

این مسئول افزود: جلسات متعددی توسط کمیته اصناف شورای اسلامی شهر با دعوت از نمایندگان بازار موسوی در راستای ادامه کار برگزار شد، اما آنچنان که انتظار می‌رفت مورد استقبال قرار نگرفت؛ با این حال مقرر شد تا پایان ماه جاری مجدداً توسط شورا و شهردار موضوع پیگیری شود تا با همکاری همه جانبه ادامه این پروژه که نقش زیادی در زیبایی نمای شهری دارد صورت پذیرد.

رئیس شورای شهر فریدونکنار اظهار کرد: در حال حاضر دیوار حفاظتی کچپ‌‌رود، موزائیک‌کاری سطح شهر و زیرسازی و آسفالت برخی از خیابان‌ها، همچنین برای طراحی پل وسط شهر (شهید رسولی) فراخوان عمومی از سوی شهرداری انجام شد تا با دعوت از صاحب‌نظران و طراحان اِلمان و نماد شهری بر روی پل مرکزی شهر با تاکید بر هویت فرهنگی طراحی و اجرا شود.

عزیزی با بیان اینکه تمام تلاشمان بر این است که به صورت ماهانه اقداماتی که انجام پذیرفته و یا در حال انجام است به اطلاع شهروندان برسد، خاطرنشان کرد: در برخی از اوقات مصوباتی از سوی شورای اسلامی که بسیاری از آن‌ها با پیشنهاد شهرداری است انجام می‌پذیرد اما در نیمه راه به دلایلی که اهم آن مشکلات مالی است موجب می‌شود دچار مشکل شویم و در نهایت پروژه به کندی پیش می‌رود که امیدواریم شهروندان این موضوع را بنای بر بی‌توجهی و یا کم‌توجهی اعضای شورا و شهرداری نگذارند چراکه برخی از پروژه‌ها باید روند خاصی را طی کند تا به شرایط مطلوب برسد.

وی تصریح کرد: تمامی پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی شهرداری با نظر جمعی و تعامل بین شورا و شهرداری انجام می‌گیرد، چراکه ساختن شهری آباد و پویا در گرو وفاق و همدلی است.

رئیس شورای شهر فریدونکنار در پایان با قدردانی از عملکرد شهردار و با بیان اینکه آزادی در طول زمان اندکی که مسئولیت شهرداری را عهده‌دار شدند و باتوجه به مشکلات اقتصادی موجود اما هیچ فرصتی را در راستای خدمت‌رسانی از دست ندادند، گفت: شهرداری و مشارکت شهروندان دو رکن اساسی مدیریت شهری در محقق شدن برنامه‌ریزی شهری است و همه امور با مشارکت مردم به سرانجام خواهد رسید و بدون همکاری و مشارکت شهروندان، شهرداری‌ها موفقیت چندانی نخواهند داشت؛ انتظار اعضای شورا و شهرداری همکاری همه‌جانبه شهروندان در تمامی زمینه‌ها است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 404923

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/404923/فروش-ویلا-اجرای-۵-پروژه-عمرانی-فریدونکنار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com