کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت زیراب:

ابرقدرت‌ها نمی‌توانند تاثیر ایران بر دنیا را نادیده بگیرند/ مقاومت و خودباوری آمریکایی‌ها را به زانو درآورد

6 مهر 1398 ساعت 7:00

امام جمعه موقت زیراب گفت: امروز بیداری اسلامی یک حقیقت غیرقابل کتمان است که دوست و دشمن بدان اذعان دارند، دستاوردهای علمی ایران اسلامی در آمارهای جهانی خودنمایی می‌کند، دیپلماسی انقلابی ابرقدرت‌ها را درگیر خود کرده است.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محسن قبادیان طی گفت‌وگویی با خبرنگار ما اظهار کرد:هرحرکت، جنبش، خیزش، انقلاب و نظام حکومتی دربستراجتماعی خود برای استمرار و اثربخشی نیاز به دکترین منطقی وعلمی مطابق با واقعیت و قابلیت اجرائی دارد و تدوین کننده این دکترین صاحبان کاریزمای توام با علم ومنطق هستند.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ارائه دکترین انقلاب توسط حضرت امام خمینی(ره) بود که بعد ازایشان توسعه و باروری آن مطابق با نیاز جامعه توسط رهبرمعظم انقلاب همچنان ادامه دارد، بنیان دکترین انقلاب اسلامی برمبنای مقاومت بنا شده، این مبنا را امام نه ازخود بلکه از صریح فرمایش خداوند درقرآن استخراج وارائه فرمود؛«ربناالله ثم استقاموا» یا آنجا که می‌فرماید؛«فاستقم کما امرت»، مقاومت درهمه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی، صنعتی و علمی.

امام جمعه موقت زیراب با بیان اینکه آنچه عیار یک جامعه را مشخص ومعین می‌کند تولید محتوا درعرصه‌های مختلف است، افزود: بدون مقاومت که ره‌آورد عدم وابستگی و مصرف‌گرایی را با خود دارد تولید و ارائه مدل‌های نو امکان پذیرنیست، امروز انقلاب اسلامی در دنیا مورد توجه است، امروز گفتمان انقلاب در دنیا موًثر است که با آن مبارزه می‌شود.

قبادیان خاطرنشان کرد: امروز بیداری اسلامی یک حقیقت غیرقابل کتمان است که دوست و دشمن بدان اذعان دارند، دستاوردهای علمی ایران اسلامی در آمارهای جهانی خودنمایی می‌کند، دیپلماسی انقلابی ابرقدرت‌ها را درگیر خود کرده است.

وی افزود: قدرت نظامی وعدم وابستگی ایران مورد بحث کارشناسان اروپایی وآمریکایی است، حتی مقامات اروپایی وآمریکایی برای آنکه بتوانند به زعم خود آن را محدود یا معلق و یا معدوم کنند صراحتا پیشنهاد مذاکره می‌دهند.

امام جمعه موقت زیراب با اشاره به منشأ توجه و برجستگی به ایران و تاکید بر مقاومت وخوداتکایی اظهار کرد:ما در دوران دفاع مقدس برای خرید سیم خاردارباید دردنیا می‌گشتیم تا بتوانیم درجبهه بجنگیم، برخی اوقات برای فشنگ ونارنجک درمحدودیت بودیم.

قبادیان افزود: خاطرم هست که یکی از خلبانان جنگنده هوانیروز درنقل خاطرات دوران دفاع مقدس چنین می‌گفت:ازآنجایی که موشک جنگنده محدود بود برای هدف قراردادن دو جنگنده دشمن در نبرد هوایی معادله‌ای را ترسیم واجرایی کرد، اما با همین اوضاع و بضاعت اندک نظامی درمقابل همه کشورهای حامی حزب بعث، پیروزاین میدان مقاومت برخواسته ازایمان فرزندان انقلاب بود.

وی با بیان اینکه همان فرهنگ مقاومت دوران جنگ شروعی برای ساخت موشک شد، افزود: امروزشهرهای موشکی دراختیارداریم، قدرت پهبادی ما جزء برترین‌ها است، تولید تجهیزات سنگین و نیمه سنگین نظامی بدون نیازبه خارج از کشور، توفیقات هسته‌ای و انرژی اتمی، اختراعات صنعتی و...

امام جمعه موقت زیراب تاکید کرد: اگرامروز رهبر معظم انقلاب بیان می‌کند:«نه جنگ می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم» علت در ثمربخشی مقاومت و تعالی توام با پویایی کشوراست، فرمایشی دیگرازایشان به ذهنم متبادرشد:«ما در دروان جنگ تحمیلی فهمیدیم که می‌توانیم روی پای خود بایستیم»، مقاومت و خودباوری بارها آمریکا را به زانو درآورد.

قبادیان افزود:مثلا درماجرای کشتی بریجتون وامثال ذلک، اگر دفاع مقدس را هرساله متذکرمی‌شویم ویاد آن حماسه را زنده نگه می‌داریم علتش این است که یک مدل موفق جهت اثبات دکترین مقاومت برای نسل فعلی است واسناد زنده آن دوران هنوز درمیان مانفس می‌کشند، آن روز جنگ نظامی بود وامروز جنگ اقتصادی ازهمین روی رهبری معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی» را مطرح فرمودند، تلاش همه جانبه اتحادیه اروپا وآمریکایی‌ها برای تجدید مذاکرات بعد از اعمال موجی از تحریم‌های سنگین و بی‌سابقه دلیل دیگری برای اثبات تاثیر مقاومت است.

وی در پایان گفت: در پایان کلام پروردگار را فصل‌الخطاب قرارمی‌دهم که فرمود:« ان تنصرالله ینصرکم»

انتهای پیام/


کد مطلب: 404209

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/404209/ابرقدرت-ها-نمی-توانند-تاثیر-ایران-دنیا-نادیده-بگیرند-مقاومت-خودباوری-آمریکایی-ها-زانو-درآورد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com