تاریخ انتشارشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۰۰۹۴۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده برنج استان، فقدان برندسازی است که همین موضوع موجب انجام تخلفات گسترده و متعدد طی سالیان اخیر شده است؛ گفت: امسال در قالب طرح نظارتی ویژه با متخلفان، به شدت برخورد می‌کنیم.
۰
plusresetminus
اجرای طرح نظارتی ویژه تخلفات گسترده در بازار برنج/کارخانه‌های شالیکوبی زیر ذره‌بین بازرسان
حسین‌قلی قوانلو در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، درباره افتتاح فاز نخست مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل اظهار کرد:  این مرکز که فاز نخست آن در افتتاح شد، فعلا با نام مرکز تجارت بین‌الملل برنج شناخته می‌شود و در آینده‌ای نزدیک و پس از اتمام دو فاز باقیمانده از این پروژه، با نام پایانه صادراتی برنج نامگذاری خواهد شد.

وی افزود: در بدو کار، جواز تاسیس را صادر کردیم و پروانه بهره‌برداری آن نیز توسط مرکز توسعه و تجارت صادر و در حال اخذ بهره‌برداری صادرات است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: فازهای دوم و سوم این مرکز نیز در آینده‌ای نه چندان دور افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسئول متذکر شد: فاز نخست این مرکز در واقع افتتاح بخش فروشگاهی، خرید و فروش و راه اندازی واحدهای صنفی فروش برنج است که تحت عنوان شهرک صنفی برنج شناخته می‌شود.

قوانلو بیان کرد: یکی از مشکلات عمده برنج مازندران، فقدان برندسازی است که همین موضوع موجب انجام تخلفات گسترده و متعدد طی سالیان اخیر شده است.

وی عنوان کرد: باید برنج مازندران به یک برند نامی در کشور و منطقه تبدیل شود و مشتریان با اطمینان، برنج مازندران را با اصالت و اطمینان خریداری کنند.

رئیس سازمان صمت مازندران متذکر شد: اگر یک مکانی وجود داشته باشد که دارای برند باشد و مشتریان از اصالت آن برند اطمینان خاطر پیدا کنند و آن مرکز، اصالت آن محصول را تضمین کند، مشتری با خیال راحت و با رغبت بیشتری به آن مرکز مراجعه می‌کند.

این مسئول یادآور شد: در بسته بندی و کیسه‌های برنج، تخلفات فراوانی صورت می‌گیرد که ما طی سال‌جاری، بدنبال اجرای طرح ویژه نظارت بر شالیکوبی‌ها در راستای مبارزه با تخلیط برنج هستیم و مطمینا با متخلفان، به شدت برخورد می‌کنیم.

قوانلو در ادامه این گفت‌وگو مطرح کرد: وجود چنین مراکزی که برنج کیفی را بوجاری، دانه بندی، بسته بندی و در نهایت به مشتری عرضه کند، بی شک به رونق خرید و فروش و کسب و کار خواهد انجامید.

وی اعلام کرد: فاز بعدی هم که یک پایانه صادراتی است با استقرار گمرک در این مرکز، کالا برای صادرات بیمه و آماده صادرات می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: فاز سوم این پروژه هم ساخت هتل‌هایی برای اسکان خریداران خارجی خواهد بود، تا با فراهم آوردن زمینه اسکان مطلوب و خدمات رفاهی و تفریحی، زمینه گسترش هر چه بیشتر تجار خارجی به بازار استان فراهم آید.

این مسئول افزود: میزان ریالی سرمایه‌گذاری این مرکز از سوی سرمایه‌گذار بهره‌بردار، 100 میلیارد تومان اعلام شد که این مبلغ بدون تسهیلات و تماما از سوی سهامداران تامین شده است.

قوانلو در پایان گفت: ساماندهی بازار فروش و عرضه برنج، برند سازی و اطمینان خاطر برای مصرف کننده جهت خرید برنج سالم و بدون (تخلیط) و نیز جلوگیری از واردات برنج و ظرفیت برای صادرات این محصول از اهداف مهم ساخت مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادراتی برنج ایران در شهرستان آمل بوده است.

لازم به توضیح است این مرکز در زمینی به مساحت بیش از 150 هزار مترمربع  ساخته شده که 440 واحد حجره با حدود 50 هزار مترمربع با ظرفیت اولیه 300 هزار تن برنج، بسته بندی، سورتینگ، برند سازی وصادرات کیفی برنج ساخته شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴